• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

פלאפון בכולל

הייתי ב 4 כוללים 1 מהם אשכנזי ואני לא מכיר כזה דבר... טוב כנראה כוללים ספרדיים הם לא כ"כ מכובדים ...ניחא... אבל אחרי שגם בכולל האשכנזי לא ראיתי כזה דבר, אני מתחיל להיות סקפטי... גם אם יש לא נראה לי שזה אפילו מגיע למיעוט הניכר..
זה כבר באמת להפוך אברך לאסיר טביעת עצבא
 
וולא אתה יודע מה חשבתי על מה שספרת על הטלפון וניסיתי אתמול לעשות ניסוי הנחתי את הטלפון בצד ולא היו שום שיחות דחופות
אני רק הפריעה לי שלפעמים אברך הופך להיות כפוי אצל הראש כולל שלו והרי סוף כל האדם צריך לבוא לכולל מתוך שימחה חולא להיות בפחד מהראש כולל שלו שלא יראה אותו וכש הוא לא נמצא לעשות מה שהוא רוצה ברור לי אם הראש כולל לא היה דמות מאיימת כלפי האברכים יתכן שגם איכות הלימוד הייתה אחרת
אבל לעצם העניין אני בהחלט חשבתי על כך ואני חוזר בי לגבי היחס לטלפון ואדרבה כל המקבל על עצמו עול תורה מורידין ממנו עול מלכות ועול דרך ארץ ואם יתמיד בכך לא יהיו לו שיחות דחופות אני מוכן לתת צ'נס לחזור עוד שבוע ולומר לחברים אייך היה
אני שמח לשמוע שצדקתי
ותנסו עוד חברים ותראו כמה ישועות יהיה לכם ותספרו לנו איך היה
 
מחשב סתם? או לכתיבת חידו"ת ועיון באוצר החכמה?
בכולל אחד שאני לומד, יש אברך שבעצמו מוסר שיעורים בכולל אחר ומפעם לפעם הוא פותח מחשב עם אוצר החכמה ומעיין בראשונים ומקליד את השיעור שהוא מוסר, כמובן שלשבת עם מחשב בכולל באופן קבוע זה לא ממש מתאים. בכולל זה גם מצוי אברך ששומע שיעור בפלאפון (בנושא שהוא עוסק בו) באמצע הסדר, ובאופן כללי מצוי שאברכים עונים מחוץ לכולל לשיחות פלאפון.
בכולל השני, אף אחד לא מעלה על דעתו לפתוח מחשב לפני ראש הכולל, התחושה היא שהוא לא יאהב את זה. בכולל זה אברכים משתדלים מאד שלא להשתמש בפלאפון באמצע הסדר אלא במקרה חריג במיוחד, אמנם הפלאפונים נשארים בכיס על מצב שקט.
זה מורגש בשטח כשהאברכים לא מרגישים לחץ ולומדים מתוך חשק ומתוך רצון עצמי להתעלות בתורה.
דרך אגב, כידוע גם מרן הראשל"צ שליט"א שלא היה מחזיק פלאפון בסדר, היה יושב עם מחשב בישיבה ומקליד או מגיה את דברי תורתו, כך שזה לא מופקע כמו שזה נשמע.
 
אני שמח לשמוע שצדקתי
ותנסו עוד חברים ותראו כמה ישועות יהיה לכם ותספרו לנו איך היה
אני יכול לומר לך שהיום התחלתי לעשות כך להניח את הטלפון בצד ובדקתי אם היה טלפון חשוב פעם בשעה ולא היה שום טלפון מיוחד חוץ מנייס
 
אני בכולל שהראש כולל לא מעיר כלום על הטלפון, אבל הוא משלם 650 ש"ח גג לשני סדרים סך הכל, וכל איחור חצי שעה (9 וחצי או 4 וחצי) הוא כבר מוריד 10 ש"ח לסדר, תעשו חשבון כמה אני מקבל בסוף החודש ! עדיף כולל שמשלם ומכבד וקצת לחץ על הפאלאפון !
אברך בשביל כסף ???

מי שעושה חישוב כזה או אחר כדאי שיצא לעבוד ...............
[חלק מהעבודות התנאים ממש פתוחים ואין לך מבחנים וכו' וכו' ]
 
נערך לאחרונה:
היום כמעט ולא שייך אשה בחודש תשיעי שבעלה לא יהיה זמין
אה"נ, מי שאשתו בחודש תשיעי או שיש איזה צורך בטל' זמין לסיבה מסויימת, ניחא.
אבל בגלל שיש אברכים שצריכים אז שכולם יהיו זמינים כל הזמן?
צא וחשב כמה ביטול תורה נגרם לאברכים סתם בגלל אי שימת לב וענייה לטל' לא נחוצים, וההפסד בסוף שלהם בלבד.
אז אשרי ראש הכולל שדואג לאברכים שילמדו בצורה נורמלית, וכמובן שמאפשר במקרים שיש צורך להחזיק טל'.
 
אברך בשביל כסף ???

מי שעושה חישוב כזה או אחר כדאי שיצא לעבוד ...............
[חלק מהעבודות התנאים ממש פתוחים ואין לך מבחנים וכו' וכו' ]
אני חושב שכסף בכולל דבר חשוב אבל לפעמים זה נכון אברך לא צריך לחתוף ביזיונות רק בגלל איחור מה עוד אם מדובר בסיבה מוצדקת וחד פעמית
לגבי הפלאפון אני הבטחתי שאני סוף השבוע יחזיר לכם תשובה איך היה אז אני יכול לומר שהינחתי את הפלאפון בצד ברוב הסדרים בסה"כ רוב הטלפונים למעט שניים או 3 שלא נענו היו של אנשים שרצו אותי חוץ מזה הכל שטויות וגם לעצם הענין הדברים צריכים להיעשות מתוך רצון של האברכים ולא מתוך מקום שאברך ירגיש שעושים אותו סמרטות ריצפה
 
! היום כמעט ולא שייך אשה בחודש תשיעי שבעלה לא יהיה זמין
אני מכיר המון אבל המון ...
כוללים ואף פעם לא שמעתי על ראש כול שאוסר פלא'
שאמר אפי' חודש תשיעי לא ליהיות זמינים
איפכא
שמעתי על ראשי כוללים שאמרו לאברכים
כשהאשה תגיע לחודש שביעי תעדכנו אותנו שאתם צריכים ליהיות זמינים
ואפי' הקשוחים שביניהם
 
אני חושב שכסף בכולל דבר חשוב אבל לפעמים זה נכון אברך לא צריך לחתוף ביזיונות רק בגלל איחור מה עוד אם מדובר בסיבה מוצדקת וחד פעמית
לגבי הפלאפון אני הבטחתי שאני סוף השבוע יחזיר לכם תשובה איך היה אז אני יכול לומר שהינחתי את הפלאפון בצד ברוב הסדרים בסה"כ רוב הטלפונים למעט שניים או 3 שלא נענו היו של אנשים שרצו אותי חוץ מזה הכל שטויות וגם לעצם הענין הדברים צריכים להיעשות מתוך רצון של האברכים ולא מתוך מקום שאברך ירגיש שעושים אותו סמרטות ריצפה
[לחטוף]
ולא על זה דיברנו
דיברתי על מלגה בכללי
לצערנו הדור שוכח לפעמים מי הזן ומפרנס לכול

ולגבי הקבלה שלך
חזק ואמץ ..
בהתחלה יהי' קשה אבל תעדכן אותם שאתה זמין רק בן הסדרים
ותראה ישועות ..
ההתחלה קשה כי כל ההתחלות קשות
בסוף תראה שיתרגלו להיתקשר אליך רק בין הסדרים
 
אה"נ, מי שאשתו בחודש תשיעי או שיש איזה צורך בטל' זמין לסיבה מסויימת, ניחא.
אבל בגלל שיש אברכים שצריכים אז שכולם יהיו זמינים כל הזמן?
צא וחשב כמה ביטול תורה נגרם לאברכים סתם בגלל אי שימת לב וענייה לטל' לא נחוצים, וההפסד בסוף שלהם בלבד.
אז אשרי ראש הכולל שדואג לאברכים שילמדו בצורה נורמלית, וכמובן שמאפשר במקרים שיש צורך להחזיק טל'.
העניין שלפעמים אתה שומע סיפורים על גדולי ישראל ואתה שואל רגע מה אתה מספר לי על גדולי ישראל במה שנוח לך כמו לגדומא הסיפור שסיפרתי על סבא שלי יכולים לספר לך סיפורים אבל ספור כמו הסיפור הזה אף לא יספר מישום למעשה אם יספרו זאת יצטרכו לבוא לרבי עזרא עטייה
 
אברך בשביל כסף ???

מי שעושה חישוב כזה או אחר כדאי שיצא לעבוד ...............
[חלק מהעבודות התנאים ממש פתוחים ואין לך מבחנים וכו' וכו'
אני מתפלא על כבודו, אין הוא דייק מדברי ''אברך בשביל כסף''? עד כדי כך שעדיף לצאת לעבוד???
הרי כולם מסכימים שההיתר לא לעבוד ורק ללמוד, היינו על סמך ההחזקה של הכולל, על ידי שמחזיק אותו בסכום מנימלי שהוא יוכל להחזיק מעמד וללמוד בהתמדה, אבל לזה צריך סכום חודשי מינמלי והגיוני, ו500 ש"ח לשני סדרים זה צחוק וזלזול שאין כדוגמתה !
כבודו יודע שבכוללים של מרן זיע"א (ברשות הגאון הרב דוד יוסף בהר נוף) משלמים הרבה הרבה יותר מזה !
קודם לכתוב איזה שהוא הערה תחשוב אפילו קצת קודם ותראה יותר ברור !
 
אה"נ, מי שאשתו בחודש תשיעי או שיש איזה צורך בטל' זמין לסיבה מסויימת, ניחא.
אבל בגלל שיש אברכים שצריכים אז שכולם יהיו זמינים כל הזמן?
צא וחשב כמה ביטול תורה נגרם לאברכים סתם בגלל אי שימת לב וענייה לטל' לא נחוצים, וההפסד בסוף שלהם בלבד.
אז אשרי ראש הכולל שדואג לאברכים שילמדו בצורה נורמלית, וכמובן שמאפשר במקרים שיש צורך להחזיק טל'.
לא באתי להתיר כל הזמן, אני רק כתבתי בתגובה לזה שאמרו בשמו של הרב יצחק שחודש תשיעי זה לא סיבה, כי פעם הסתדרו גם בלי פלאפון, על זה אמרתי שמה שהיה פעם שייך לפעם והיום זה לא שייך, אבל לא באתי להתיר בצורה גורפת... (למרות שדעתי האישית שאברך רציני שרוצה ללמוד, הפלאפון זה לא מה שמפריע לו.... ואברך שבא להעביר את הזמן, מורח את הזמן יופי, [ דיבורי פוליטיקה וכספים, יציאות לסיגריה וקפה וכדו'] גם בלי פלאפון - נכתב מתוך היכרות אישית עם שני סוגי האברכים -)
 
לא באתי להתיר כל הזמן, אני רק כתבתי בתגובה לזה שאמרו בשמו של הרב יצחק שחודש תשיעי זה לא סיבה, כי פעם הסתדרו גם בלי פלאפון, על זה אמרתי שמה שהיה פעם שייך לפעם והיום זה לא שייך, אבל לא באתי להתיר בצורה גורפת... (למרות שדעתי האישית שאברך רציני שרוצה ללמוד, הפלאפון זה לא מה שמפריע לו.... ואברך שבא להעביר את הזמן, מורח את הזמן יופי, [ דיבורי פוליטיקה וכספים, יציאות לסיגריה וקפה וכדו'] גם בלי פלאפון - נכתב מתוך היכרות אישית עם שני סוגי האברכים -)
אני אישתי הייתה בחודש תשיעי ולא היה עלי פלאפון הייתי הולך לבדוק פעם בשעתיים
ובסוף היא ילדה ב"ה ביום שישי ללמדכם שגם בחודש תשיעי הקב"ה יכול לעשות שיהיה הלידה בבין הסדרים או בלילה או ביום שישי
אז א"א לומר מה שאמר מרן לא מציאותי היום
 
אני אישתי הייתה בחודש תשיעי ולא היה עלי פלאפון הייתי הולך לבדוק פעם בשעתיים
ובסוף היא ילדה ב"ה ביום שישי ללמדכם שגם בחודש תשיעי הקב"ה יכול לעשות שיהיה הלידה בבין הסדרים או בלילה או ביום שישי
אז א"א לומר מה שאמר מרן לא מציאותי היום
גם אני עד אחרי לידת בני הראשון הייתי בלי פל', זה אפשרי. לא אמרתי שלא קשה אבל אפשרי. ובפרט כשיש אברכים אחרים בכולל שיש להם פל'.
 
אני אישתי הייתה בחודש תשיעי ולא היה עלי פלאפון הייתי הולך לבדוק פעם בשעתיים
ובסוף היא ילדה ב"ה ביום שישי ללמדכם שגם בחודש תשיעי הקב"ה יכול לעשות שיהיה הלידה בבין הסדרים או בלילה או ביום שישי
אז א"א לומר מה שאמר מרן לא מציאותי היום
הקב"ה כל יכול זה אנחנו יודעים ב"ה... אבל לא בכל שעתא ושעתא מתרחיש ניסא ואין סומכין על הנס ;)
 
חזור
חלק עליון