נשיא מועצת רה"י
Member
האם מישהו יכול להעלות ילקוט יוסף על הלכות ציצית סימן ח (שמדבר שם על מדוע המנהג להוציא ציציות לבחורי ישיבות ובעלי תשובה אפשרי על אף שזה נגד דברי הש"ע)
ישר כח גדול
ישר כח גדול
ח"ו לאמר כן.שמדבר שם על מדוע המנהג להוציא ציציות אפשרי על אף שזה נגד דברי הש"ע
הפוך לפי השו'ע צריך להוציא את הציציות וגם הטלית ע''ג החולצה כל מה שמכניסים ציציות בעיקר מנהג וקבלהאפשרי על אף שזה נגד דברי הש"ע)
הדברים עתיקים, והיה עוד אש וגופרית בזמנו של מרן זיע"א על כך. אחרי שיצא עין יצחק. ואין טעם להיזכר בדברים שנשכחו.ראיתי.
אתה יודע כמה חלוקים עליו?
לא זכיתי להבין.הדברים עתיקים, והיה עוד אש וגופרית בזמנו של מרן זיע"א על כך. אחרי שיצא עין יצחק. ואין טעם להיזכר בדברים שנשכחו.
בשיעורי מרן שליט"א שהעמיד דברים אלו על תילם, וכפי שכתב בהקדמה לעין יצחק חלק ג את מטרת כתיבת הספר, שכך אמר לו מרן שצריך להעמיד את הדברים על דיוקם.לא זכיתי להבין.
הבאתי שבענייני קבלת הוראות מרן יש פלוגתות, ולמה צריך אש וגופרית?
וכי מפני כן בטלו הפלוגתות?בשיעורי מרן שליט"א שהעמיד דברים אלו על תילם, וכפי שכתב בהקדמה לעין יצחק חלק ג את מטרת כתיבת הספר, שכך אמר לו מרן שצריך להעמיד את הדברים על דיוקם.
למה כל עניין הלכתי צריך להיות באש וגופרית?והיה עוד אש וגופרית בזמנו של מרן זיע"א על כך
לפעמים דברי חכמים בנחת נשמעים, אבל הציבור לא מבין. אז צריך לדבר באש וגופרית. לא תגורו מפני איש.למה כל עניין הלכתי צריך להיות באש וגופרית?
זה אש וגופרית?לא תגורו מפני איש
אולי לא הבנת את כוונתי. התכוונתי כי כאשר מרן שליט"א מעמיד דברים על דיוקם, קמים אינשי דלא מעלי עם אש וגופרית מצדם. אין מקום בבית המדרש לג'יהאד. מספיק די והותר יש בחוץ בעוה"ר...זה אש וגופרית?
אמור דעתך בצורה ברורה, אבל ג'יהאד למה?
עכשיו הבנתי. ייש"כ.אולי לא הבנת את כוונתי. התכוונתי כי כאשר מרן שליט"א מעמיד דברים על דיוקם, קמים אינשי דלא מעלי עם אש וגופרית מצדם. אין מקום בבית המדרש לג'יהאד. מספיק די והותר יש בחוץ בעוה"ר...
אז צריך לדבר באש וגופרית. לא תגורו מפני איש.
??????..קמים אינשי דלא מעלי עם אש וגופרית מצדם.
רישיה וסיפיה כמו שצריך. מרן שליט"א בתחילה מסביר את הדברים בדרכי נועם, ולאחר מכן קמים אינשי דלא מעלי ובאים ומנגחים, ולעומתם מקנטרים ואומרים.... ועל כן לעתים צריך לדבר בצורה של לא תגורו מפני איש. אבל האש והגופרית תמיד מתחילה מהמחנה שלהם. ודי בזה.??????..
האי קרא לאו רישיה סיפיה ולאו סיפיה רישיה
יש לך דוגמא?? [אחת שתיים כמה שתרצה]אבל האש והגופרית תמיד מתחילה מהמחנה שלהם.
עד כאן. כבוד התורה.יש לך דוגמא?? [אחת שתיים כמה שתרצה]
רבי אושרי היקר, איני מבין דבריך, מה כוונתך לאינשי דלא מעלי הבאים ומנגחים, האם כוונתך לחכמים אחרים? וכי בגלל שהינם סבורים אחרת או שכך קיבלו מרבותם, הם בגדר אינשי דלא מעלי? וכי עליהם לא נאמר לא תגורו מפני איש, לא תאגרו דבריכם? וכי אין מחלוקות הלכתיות בעם ישראל כמעט מאז היותו לעם ועד עתה?רישיה וסיפיה כמו שצריך. מרן שליט"א בתחילה מסביר את הדברים בדרכי נועם, ולאחר מכן קמים אינשי דלא מעלי ובאים ומנגחים, ולעומתם מקנטרים ואומרים.... ועל כן לעתים צריך לדבר בצורה של לא תגורו מפני איש. אבל האש והגופרית תמיד מתחילה מהמחנה שלהם. ודי בזה.
אין כוונתי לחכמים, אלא לשועלים קטנים המחבלים כרמים. כידוע לכל.רבי אושרי היקר, איני מבין דבריך, מה כוונתך לאינשי דלא מעלי הבאים ומנגחים, האם כוונתך לחכמים אחרים? וכי בגלל שהינם סבורים אחרת או שכך קיבלו מרבותם, הם בגדר אינשי דלא מעלי? וכי עליהם לא נאמר לא תגורו מפני איש, לא תאגרו דבריכם? וכי אין מחלוקות הלכתיות בעם ישראל כמעט מאז היותו לעם ועד עתה?
ואם כוונתך לביאור אחר, נא באר לנו.
לא זכיתי.אין כוונתי לחכמים, אלא לשועלים קטנים המחבלים כרמים. כידוע לכל.
אה"נ לא שמתי לבהפוך לפי השו'ע צריך להוציא את הציציות וגם הטלית ע''ג החולצה כל מה שמכניסים ציציות בעיקר מנהג וקבלה