• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

קבלת הוראות מרן - מה לא בכלל זה

האם מישהו יכול להעלות ילקוט יוסף על הלכות ציצית סימן ח (שמדבר שם על מדוע המנהג להוציא ציציות לבחורי ישיבות ובעלי תשובה אפשרי על אף שזה נגד דברי הש"ע)

ישר כח גדול
 
לא זכיתי להבין.
הבאתי שבענייני קבלת הוראות מרן יש פלוגתות, ולמה צריך אש וגופרית?
בשיעורי מרן שליט"א שהעמיד דברים אלו על תילם, וכפי שכתב בהקדמה לעין יצחק חלק ג את מטרת כתיבת הספר, שכך אמר לו מרן שצריך להעמיד את הדברים על דיוקם.
 
זה אש וגופרית?
אמור דעתך בצורה ברורה, אבל ג'יהאד למה?
אולי לא הבנת את כוונתי. התכוונתי כי כאשר מרן שליט"א מעמיד דברים על דיוקם, קמים אינשי דלא מעלי עם אש וגופרית מצדם. אין מקום בבית המדרש לג'יהאד. מספיק די והותר יש בחוץ בעוה"ר...
 
??????..
האי קרא לאו רישיה סיפיה ולאו סיפיה רישיה
רישיה וסיפיה כמו שצריך. מרן שליט"א בתחילה מסביר את הדברים בדרכי נועם, ולאחר מכן קמים אינשי דלא מעלי ובאים ומנגחים, ולעומתם מקנטרים ואומרים.... ועל כן לעתים צריך לדבר בצורה של לא תגורו מפני איש. אבל האש והגופרית תמיד מתחילה מהמחנה שלהם. ודי בזה.
 
רישיה וסיפיה כמו שצריך. מרן שליט"א בתחילה מסביר את הדברים בדרכי נועם, ולאחר מכן קמים אינשי דלא מעלי ובאים ומנגחים, ולעומתם מקנטרים ואומרים.... ועל כן לעתים צריך לדבר בצורה של לא תגורו מפני איש. אבל האש והגופרית תמיד מתחילה מהמחנה שלהם. ודי בזה.
רבי אושרי היקר, איני מבין דבריך, מה כוונתך לאינשי דלא מעלי הבאים ומנגחים, האם כוונתך לחכמים אחרים? וכי בגלל שהינם סבורים אחרת או שכך קיבלו מרבותם, הם בגדר אינשי דלא מעלי? וכי עליהם לא נאמר לא תגורו מפני איש, לא תאגרו דבריכם? וכי אין מחלוקות הלכתיות בעם ישראל כמעט מאז היותו לעם ועד עתה?
ואם כוונתך לביאור אחר, נא באר לנו.
 
רבי אושרי היקר, איני מבין דבריך, מה כוונתך לאינשי דלא מעלי הבאים ומנגחים, האם כוונתך לחכמים אחרים? וכי בגלל שהינם סבורים אחרת או שכך קיבלו מרבותם, הם בגדר אינשי דלא מעלי? וכי עליהם לא נאמר לא תגורו מפני איש, לא תאגרו דבריכם? וכי אין מחלוקות הלכתיות בעם ישראל כמעט מאז היותו לעם ועד עתה?
ואם כוונתך לביאור אחר, נא באר לנו.
אין כוונתי לחכמים, אלא לשועלים קטנים המחבלים כרמים. כידוע לכל.
 
הפוך לפי השו'ע צריך להוציא את הציציות וגם הטלית ע''ג החולצה כל מה שמכניסים ציציות בעיקר מנהג וקבלה
אה"נ לא שמתי לב

ועיקר עניני היה שעכ"פ אין שזה לא כהש"ע, ואכן אה"נ צודק מר שזה ההפך

רוצה לומר לא נכנסתי כעת כלל וכלל לענין של ציציות בחוץ, אלא אך ורק ביחס לדוגמא שהביאו לעיל בענין קבלת הוראות מרן
 
חזור
חלק עליון