הרב יצחק בעצמו כותב את שתי האפשרויות. עיין לעיל.אז איך מתרצים את הסתירה?
(שכותב לומר קדיש המיוחד, אך מסיים שמרן אמר לפעמים קדיש על ישראל).
וכן כתב במכתב (שהובא לעיל) שכל אחד יעשה כמנהגו ולפעמים מרן עשה כך ולפעמים כך.
הרב יצחק בעצמו כותב את שתי האפשרויות. עיין לעיל.אז איך מתרצים את הסתירה?
מזל טוב!...
גם אני הבנתי שזה טעות המקלדת.יש לציין, שבילקו"י הישן כתב הנוסח: "ולאחיא מתיא, ולאחאה מתיא", וכן העתיק באחד המכתבים.
וכנראה שהוא טעות הכפילות, וכן בילקו"י בב' המקומות לא כפל מילים אלו.
זה קצת קשה לי, כי יש לי כמה ספקות...מישהו יכול לכתוב לי את הקדיש מנוקד ע"פ הילקו"י אשמח מאד
מעניין שברוב המקומות הרב כתב "פָּלְחָנָא". אמנם בילקו"י אבלות כתב "פולחנא" (כמו שהבאתי צילום בהודעה הקודמת).ה.פולחנא
בתרגום שהרב כתב הוא כתב "מן הארץ".ו.מארעא
ח. למבנה או למבני (או למבנא).זה קצת קשה לי, כי יש לי כמה ספקות...
א. דהוא או די הוא.
ב. לאחיאה או לאחיא או לאחאה.
(ג. היכלא או היכליה)
ד. איך לנקד "למעקר".
ה. פולחנא או פלחנא.
ו. מארעא או מן ארעא.
ז. דשמיא או די שמיא.
אולי כוונתך מ-סגול, ע-שווא, ק-פתח?ד. ולמעקר (ע- סגול ק - קמץ)
כןאולי כוונתך מ-סגול, ע-שווא, ק-פתח?
(והיינו לאפוקי מ"וּלְמִעְקַר" שהמ' בחיריק).
למבנהח. למבנה או למבני (או למבנא).
נ.ב. ראיתי מי שמנקד "לְהַדְרִיהּ", לכאו' כוונתך לנקד "לְהַדְרֵיהּ", נכון?
עוד יש להוסיף, האם פשוט שגם ע"פ מה שכתב בילקו"י יש להתחיל במילה "בְּעָלְמָא" או שהשמיט בכוונה?
כך הלשון בילקוט המובא בפרוייקט השו"ת - בטח זו גרסא יותר ישנה, דלא נימא שמעתא משמיה אסיק להרה"ג הנאמ"ן - חכם אחד (ע"פ הוריות יג:)לא מצאתי לשון זו בילקו"י...