• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

רשימת מקומות שמרן הראש"ל רבינו יצחק יוסף שליט"א חזר בו 'בספריו'

אני מחכה שאולי יוסיפו עוד דברים על מה שנכתב (ואולי יש גם מה לתקן וכד'), וכן שאני אתפנה להוסיף את הדברים שכבר רשמתי עימדי, ואז אעשה כן בעז"ה.
א"כ אין לדבר סוף,
כי תמיד מתחדשים דברים ובנתיים אנשים נכשלים.
 
א. בינתיים רוב הדברים כתובים לעיל.
יישר כח. וכדאי גם להוסיף מה שלא כתוב.
ואולי אפילו להדפיסם ולהפיצם ביעקב.
ב. בד"כ גם מי שיעשה כמו מה שנכתב בהתחלה - לא משתבש.
אבל אינו עושה כדעת רבו,
ומלבד זה התורה נעשית ח"ו כ2 תורות.
 
בילקו"י תשפ"ד כתב להתיר לטלטל תוכי האכלת יד אך בשבת ח"ב (תשפ"ה) כתב לאסור וטעמו כיוון שלא גרע ממה שמרן זצ"ל אסר לטלטל כדור בשבת.
גם בשבת כתב להתיר. ועיין כאן.
(ולהיפך, אם כבר חזר בו ממה שבהתחלה החמיר בזה וצידד להקל).
 
גם בשבת כתב להתיר. ועיין כאן.
(ולהיפך, אם כבר חזר בו ממה שבהתחלה החמיר בזה וצידד להקל).
איפה כבודו ראה שלא חזר בו? כתב רק שמותר להאכיל, והשווה לדין משחק בשבת שמותר רק לקטנים, ובברכות התיר אף לגדולים. וז"ל בעמ' תקעח': "וע' ילקו"י ברכות א' שהבאנו להתיר לטלטל תוכי האכלת יד וכו' ומ"מ מרן אאמו"ר זיע"א בחזו"ע כתב גבי כדור דההיתר הוא רק לילדים קטנים, ולכאורה לא יהא דין בעלי חיים להתשעשע קל יותר מכדור, ולפיכך ההיתר בבע"ח אלו יהיה רק לקטנים או לגדולים אם הוא כדי להרגיע הקטנים מבכיים, או להאכלתם". מפורש הגביל את מה שכתב בברכות
 
תוכל לבאר יותר
בתחילה כתב לאסור מגבונים בשבת אלא אם כן מנייר ואחכ בשבת החדש ב כ' שאף בכל סוג של מגבונים העושה בחוזק אין בזה איסור.
ע''ש כי איני מדייק בלשון וכותב מהזיכרון.
 
בתחילה כתב לאסור מגבונים בשבת אלא אם כן מנייר ואחכ בשבת החדש ב כ' שאף בכל סוג של מגבונים העושה בחוזק אין בזה איסור.
ע''ש כי איני מדייק בלשון וכותב מהזיכרון.
ועיין כאן.
 
חזור
חלק עליון