• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

רשימת מקומות שמרן הראש"ל רבינו יצחק יוסף שליט"א חזר בו 'בספריו'

אני מחכה שאולי יוסיפו עוד דברים על מה שנכתב (ואולי יש גם מה לתקן וכד'), וכן שאני אתפנה להוסיף את הדברים שכבר רשמתי עימדי, ואז אעשה כן בעז"ה.
א"כ אין לדבר סוף,
כי תמיד מתחדשים דברים ובנתיים אנשים נכשלים.
 
א. בינתיים רוב הדברים כתובים לעיל.
יישר כח. וכדאי גם להוסיף מה שלא כתוב.
ואולי אפילו להדפיסם ולהפיצם ביעקב.
ב. בד"כ גם מי שיעשה כמו מה שנכתב בהתחלה - לא משתבש.
אבל אינו עושה כדעת רבו,
ומלבד זה התורה נעשית ח"ו כ2 תורות.
 
בילקו"י תשפ"ד כתב להתיר לטלטל תוכי האכלת יד אך בשבת ח"ב (תשפ"ה) כתב לאסור וטעמו כיוון שלא גרע ממה שמרן זצ"ל אסר לטלטל כדור בשבת.
גם בשבת כתב להתיר. ועיין כאן.
(ולהיפך, אם כבר חזר בו ממה שבהתחלה החמיר בזה וצידד להקל).
 
גם בשבת כתב להתיר. ועיין כאן.
(ולהיפך, אם כבר חזר בו ממה שבהתחלה החמיר בזה וצידד להקל).
איפה כבודו ראה שלא חזר בו? כתב רק שמותר להאכיל, והשווה לדין משחק בשבת שמותר רק לקטנים, ובברכות התיר אף לגדולים. וז"ל בעמ' תקעח': "וע' ילקו"י ברכות א' שהבאנו להתיר לטלטל תוכי האכלת יד וכו' ומ"מ מרן אאמו"ר זיע"א בחזו"ע כתב גבי כדור דההיתר הוא רק לילדים קטנים, ולכאורה לא יהא דין בעלי חיים להתשעשע קל יותר מכדור, ולפיכך ההיתר בבע"ח אלו יהיה רק לקטנים או לגדולים אם הוא כדי להרגיע הקטנים מבכיים, או להאכלתם". מפורש הגביל את מה שכתב בברכות
 
תוכל לבאר יותר
בתחילה כתב לאסור מגבונים בשבת אלא אם כן מנייר ואחכ בשבת החדש ב כ' שאף בכל סוג של מגבונים העושה בחוזק אין בזה איסור.
ע''ש כי איני מדייק בלשון וכותב מהזיכרון.
 
בילקו"י אוצר דינים לאשה ולבת פ"ח ס"ג, וכן בילקו"י סי' נ"א כתב:
1756576633846.png
אך במבוא לילקו"י ברכות כרך ב' בדוגמא ט' (עמ' ל"א) חזר בו וכתב שהשומע ברכות פסד"ז וברכות ק"ש מאשה ספרדיה לא יענה אמן.
[ואע"פ שבילקו"י סי' נ"א שהובא לעיל כתב "מפי אשה אשכנזיה", במקומות אחרים שכתב כן (במהדו"ק ובאוצר דינים) לא חילק וכתב "מפי אשה הנוהגת לברך ברכות אלו", ולבא"ה לכאו' אין חילוק]
 
ב"ה מצאתי בילקו"י החדש בעמוד תשמט וז"ל
ודלא כמו שראיתי בקונטרס משנה אחרונה (והא לקט חזרות שחזר בו מרן מלכא זצ"ל) ע"ש
זה מדובר על מקומות שמרן זצ"ל חזר בו (וראה כאן), והנושא כאן הוא מקומות שמרן שליט"א חזר בו.
 
יש גם את המקרה בו הציבור מתאחר בשבת ומסיים ברכות ק״ש לאחר סוף 4 שעות, בכרך אחד (לענ״ד ברכות ק״ש) כתוב לקרוא ולחכות בגאל ישראל ואילו בחלק של הלכות תפילה/שבת כתב לסיים לפניהם ולהתפלל עמידה לפני הציבור ולחכות לקריאת התורה. לצערי לא ליד ספרים כדי לוודא באיזה מהחלקים כתוב מה
 
חזור
חלק עליון