• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

שמן שטיגנו בו בשר כגון שניצלים ולאחר מכן טיגנו בו דבר פרווה כגון צ'יפס, האם האוכל את צ'יפס צריך להמתין 6 שעות כדין אוכל תבשיל בשרי?

אם אין לכבודו ענין לדבר בנושא, מוזמן לשמור על זכות השתיקה, אבל לא לבקר את מי שכן דן כדרכה של תורה בדברים עם ראיות מרבותינו, זה לא פורום פסק הלכה בלי משא ומתן, אז אם אין לכבודו מה לתרום בזה מוזמן לשמור על שתיקה..בכל זאת אנכי על משמרתי אעמודה שיש סמך להקל על פי מה שהתבאר, אני מוכן שישתף אם יש לו אפשרות את הרב מוצפי בענין ולראות ממנו התייחסות ליד יהודה הנ"ל..
 
העיר על ספרו הכשרות למעשה
לא שמעת מה שהבאת? הוא אמר שמי שאומר לחכות שש שעות זה פשע
א. הוא אומר את זה בשם הרב מאזוז.
ב. גם מרן שליט"א אמר שלא צריך לחכות 6 שעות.
ג. העיר על ספרו באיזה עניין? באופן כללי או על דברים ספציפיים?
 
מי זה מרן שלך?
מה הפירוש מרן שלך? יש כמה? אנחנו בפורום "מורשת מרן" אז יש רק "מרן שליט"א" אחד...
מרן שליטא פסק בילקוט יוסף חנוכה בתשובות בסוף שצריך להמתין 6 שעות ודחה את הרב פנחסי להדיא, ע"ש.
וכמדומני שהועלה כאן לעיל
אינו מחלוקת.
מש"כ בילקו"י:
1682573104145.png
והיינו דווקא כשיש בשמן שומנים.
והרב פנחסי אמר להדיא שהוא מדבר על שניצל שאין בו שומן, וממילא השמן נקי לגמרי.

בקיצור הדבר פשוט שזה תלוי במציאות, ופוק חזי, ואם יש ממשות ושומן בשניצל או בבשר וממילא בשמן, יש לחכות 6 שעות לכו"ע (גם לרב פנחסי), ואם אין ממשות אלא רק טעם, לא צריך לחכות לכו"ע (גם למרן הראש"ל שליט"א, וכפי שאמר להדיא לחלק כאן)
 
מה הפירוש מרן שלך? יש כמה? אנחנו בפורום "מורשת מרן" אז יש רק "מרן שליט"א" אחד...

אינו מחלוקת.
מש"כ בילקו"י:
הצג קובץ מצורף 8831
והיינו דווקא כשיש בשמן שומנים.
והרב פנחסי אמר להדיא שהוא מדבר על שניצל שאין בו שומן, וממילא השמן נקי לגמרי.

בקיצור הדבר פשוט שזה תלוי במציאות, ופוק חזי, ואם יש ממשות ושומן בשניצל או בבשר וממילא בשמן, יש לחכות 6 שעות לכו"ע (גם לרב פנחסי), ואם אין ממשות אלא רק טעם, לא צריך לחכות לכו"ע (גם למרן הראש"ל שליט"א, וכפי שאמר להדיא לחלק כאן)
מרן שליט"א אמר וכמדומה גם כתב שלומר שאין בשניצל שומנים זה טעות.
 
מרן שליט"א אמר וכמדומה גם כתב שלומר שאין בשניצל שומנים זה טעות.
הוא אמר שאם יודע בוודאות שאין אז מותר. רק השאלה איך אפשר לדעת.
בקיצור, זה תלוי במציאות ופוק חזי.
אם יש שומנים לכו"ע אסור ואם אין לכו"ע מותר.
 
הוא אמר שאם יודע בוודאות שאין אז מותר. רק השאלה איך אפשר לדעת.
בקיצור, זה תלוי במציאות ופוק חזי.
אם יש שומנים לכו"ע אסור ואם אין לכו"ע מותר.
למה כבודו מתעקש על הפוק חזי. על אותו שניצל, מרן שליט"א יאמר שהצ'יפס בשרי לכל דבר, והנ"ל לא יסכים. וכהסבר הרשב"א במח' אם יש בגידים בנותן טעם, שאין מח' במציאות, אלא המח' איך לדון טעם קלוש.
 
הוא אמר שאם יודע בוודאות שאין אז מותר. רק השאלה איך אפשר לדעת.
בקיצור, זה תלוי במציאות ופוק חזי.
אם יש שומנים לכו"ע אסור ואם אין לכו"ע מותר.
מרן שליט"א העיר על דבריו, וא"כ הבין שהוא טועה בדבריו. אם לא מה שייך להעיר.
 
 

קבצים מצורפים

  • 17 עלון אור השבת - כי תשא תשפב.pdf
    1.1 MB · צפיות: 5
איך יכול להיות פרקטית שמן שטיגנו בו עוף/בשר ואין בו שומן?
באמת בלווין אמר הרב יצחק שמי יכול להעיד על זה שאין שומן, כעין הטענה שלך, אבל אנו כתבנו באריכות וציטטנו כאן את הסברות והמקורות להתיר ושזו גם דעת "מרן", ועד כה לא זכיתי להתייחסות כלומר לאחר קריאת הדברים שלי לעומק כמובן. .😥
 
חזור
חלק עליון