אך יש להדגיש שאין כן דעת מרן זיע"א, אלא אין לברך על פנס או על מנורה חשמלית כלל.בזכרוני מונח שחכם בן ציון אבא שאול ז"ל הורה שידליק בפנס עם בטריה. (הפנסים בזמנו לא היו נורות לד, אלא נורות להט).
וצריך לראות אם התייחס לכך באול"צ, ואמ"א כעת.
?!!! מהיכן מביא כת"ר דברים אלו?... עי' ילקו"י יו"ט עמ' תפטאך יש להדגיש שאין כן דעת מרן זיע"א, אלא אין לברך על פנס או על מנורה חשמלית כלל.
ולכן הדגשתי:?!!! מהיכן מביא כת"ר דברים אלו?... עי' ילקו"י יו"ט עמ' תפט
שימו לב! אנחנו מדברים על נרות חנוכה, לא על נרות שבת!
ראה חזון עובדיה חנוכה עמוד צג והלאה?!!! מהיכן מביא כת"ר דברים אלו?... עי' ילקו"י יו"ט עמ' תפט
לפני שנתים בדיוקמובא בפוסקים שבבית מלון כל אחד צריך להדליק נרות חנוכה.
אבל היכן ידליק? בחדר אסור.
אז בחדר האוכל יהיה מותר? אפילו שלא ניכר מי המדליק כי יש שם הרבה חנוכיות? זה גם לא על פתח של החדר שלו.
שוב מצאתי באגרות הראשון לציון חלק א (מכתב לד) [נראה שנדפס גם בילקו"י חנוכה החדש בסופו] שכתב להדיא שאין לכולם להדליק כל אחד ואחד בבית האוכל, כי לא ניכר שנרות אלו שייכים לו, אא"כ מדליק בחדרו. ע"ש.שלום רב,
ראיתי כאן שהעלו את שיעור הגר"ד יוסף שליט"א שהתיר לברך בלובי של בית מלון, גם כשיש הרבה שהדליקו כבר שם, כשכל אחד מדליק בחנוכיה שלו. וכן כתב הגאון הרב אושרי אזולאי שליט"א בפסק שהעלו כאן בעלון אשרי האיש (וישב תשפ"ג) שאם ירצה יכול לברך, ומשמע שהוא דברי עצמו. האם יש לנו בירור מפורש מה דעתו של רבינו הראשל"צ שליט"א בזה? [כי בכל מקום שראיתי מה שהשיב בזה, לא העלה צד כזה, אלא תמיד הורה שיוצא בהדלקת בעל המלון מדין אכסנאי].