• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • הודפס מחדש ע"י 'המרכז למורשת מרן' הספר "ילקוט יוסף - פורים משולש", עם מגילת אסתר בתוספת ביאורים ממנהיג הדור מרן הראש"ל שליט"א. מחיר מיוחד לזיכוי הרבים: 15 ש"ח בלבד. >> לרכישה ישירה באתר לחצו כאן

הערה על סרטון קצר וכותרת שלו

כבודו צודק שיש הוספה אך אפשר לפלפל שבא רק לדחות את הראיה של רב אחאי הגר"ד שליט"א מ"מ לעצם הדין האם צריך לברך באופן שנכנס למקום שיש מציל אין ראיה שחזר בו בפרט שאמר מפורש שלא יברך
בעלון לא כתב כלל לא לברך לא כתב כלל לשון פליאה
ואם אכן הרב כתב בעצמו ודאי היה מדגיש לא לברך וכן אם עבר על זה ולכן כך ש''מ לכאו'
 
ומה גם שבחלק מדברי הראשל אמר שלא מברכים על שכשוך במי רגליו וכמדו' אמר שמרן חזו''ע כתב כן ואח''כ המשיך לגבי הגומל ואולי זה ישוב שמה שדעתו לא לברך זה ארק אם נכנס לא למקום גבוה אך אם לא עומד כן יברך
 
ב. לא ענתה טענתך על מה שכתבתי כי מרן פעם אמר הלכה זו של ים והפעם שינה ויש סברא לומר שחזר בו ולא שחולק על מרן אלא שמסביר ומה שאתה כתבת זה יכול להתאים לדברים אחרים
כנראה לא הבנת מה כתבתי...
תעבור בדקדוק ותראה שעניתי בדיוק על שאלתך בצורה מושלמת!
בסוף הדברים הוספתי בזה כלל לעוד מקומות...
בהצלחה
 
כנראה לא הבנת מה כתבתי...
תעבור בדקדוק ותראה שעניתי בדיוק על שאלתך בצורה מושלמת!
בסוף הדברים הוספתי בזה כלל לעוד מקומות...
בהצלחה
קיימת ויאמר לקוצרים ה' עמכם
וכ' באבות אל תאמר דבר שא''א לשמוע שסופו להישמע
ואם כן על הכותב להבהיר דבריו
 
אם כן המסקנא ששהחחינו קודם למין שביעה לדבריך גם כן

והחידוש הוא שהרי בילקוי טו בשבט כתב לא כן כמדו' אם זכורני נכון
נכון אבל יש לו תשובה מאוחרת יותר שכ' שהטעו אותו בדברי הרשב"ץ ולכן מסקנתו באמת ששהחיינו קודם
 
קצת מעניין ואשמח למקור שהרי לברכת שניצל כ' בשו"ת ראשל"צ מזונות ובשיעור אמר לברך שהכל ולא פירש שחוזר בו אלא בהבלעה אמר את הדברים
עי' קובץ ב''י שמפורש חזר בו וכ''כ בילקוי ברכות החדש שמנהג אביו היהשיש לברך שהכל בסי' קסח
 
צריך לחזור ולשנן שוב ושוב
רבינו יצחק יוסף מעולם לא אומר דברים נגד אביו הגדול
וגם לא דברים נגד עצמו במה שנתבאר בספריו העצומים ילקוט יוסף

אם אמר דבר בלווין או בכל מקום אחד שלא כדברי אביו, הרי גילה דעתו בפירוש עשרות פעמים שמבטל דעתו מפני דעת אביו, וכוונתו בשיעור בודאי לא היתה לחלוק עליו למעשה אלא רק "להבין" את דבריו בתור משא ומתן ותו לא

גם הרב שליט"א לא יאמר אף פעם דברים נגד מה שכתב בעצמו בספריו ילקוט יוסף, כי כאשר כתב את ההלכה בספריו, כתב בשיא העיון והיה מונח בכל הסוגיה לפרטי פרטים, ולקח אחריות לשעה ולדורות להעלות הדברים ע"ג הכתב, וכך נחתמו דבריו לעולם ועד עלי ספר, לעומת זאת בשיעור הרבה מאד פעמים יש הלכות שאמר אותם לאחר "הסתעפות" מהלכות אחרות, ואומר מה שחושב באותו רגע... ואדרבה זה רק מראה שהרב שליט"א פעמים רבות חושב אחרת, אבל למעשה הוא לא יכתוב לציבור כפי מה שנראה לו... אלא רק מה שנתבאר בספרי אביו ובספרי הפוסקים.

למעט מקרה אחד בלבד, אם הרב יצחק יאמר בפירוש בשיעור: הלכה זו שאיני אומר לכם, לא כמו שכתבתי בילקוט יוסף וחזרתי בי וכדומה, אה"נ - הפה שאסר הוא הפה שהתיר, ולמיטב זכרוני לא ידוע לי שהרב שליט"א התבטא בצורה כזו, ולכן העיקר להלכה תמיד כמו שנתבאר בספרי מרן זצ"ל ובספרי ילקוט יוסף. וכבר אמרתי שיש לי דוגמאות רבות מהעשור האחרון לכל זה, ואעצור כאן.
מקווה שהחל מעתה הדברים יובנו בציבור
 
צריך לחזור ולשנן שוב ושוב
רבינו יצחק יוסף מעולם לא אומר דברים נגד אביו הגדול
וגם לא דברים נגד עצמו במה שנתבאר בספריו העצומים ילקוט יוסף

אם אמר דבר בלווין או בכל מקום אחד שלא כדברי אביו, הרי גילה דעתו בפירוש עשרות פעמים שמבטל דעתו מפני דעת אביו, וכוונתו בשיעור בודאי לא היתה לחלוק עליו למעשה אלא רק "להבין" את דבריו בתור משא ומתן ותו לא

גם הרב שליט"א לא יאמר אף פעם דברים נגד מה שכתב בעצמו בספריו ילקוט יוסף, כי כאשר כתב את ההלכה בספריו, כתב בשיא העיון והיה מונח בכל הסוגיה לפרטי פרטים, ולקח אחריות לשעה ולדורות להעלות הדברים ע"ג הכתב, וכך נחתמו דבריו לעולם ועד עלי ספר, לעומת זאת בשיעור הרבה מאד פעמים יש הלכות שאמר אותם לאחר "הסתעפות" מהלכות אחרות, ואומר מה שחושב באותו רגע... ואדרבה זה רק מראה שהרב שליט"א פעמים רבות חושב אחרת, אבל למעשה הוא לא יכתוב לציבור כפי מה שנראה לו... אלא רק מה שנתבאר בספרי אביו ובספרי הפוסקים.

למעט מקרה אחד בלבד, אם הרב יצחק יאמר בפירוש בשיעור: הלכה זו שאיני אומר לכם, לא כמו שכתבתי בילקוט יוסף וחזרתי בי וכדומה, אה"נ - הפה שאסר הוא הפה שהתיר, ולמיטב זכרוני לא ידוע לי שהרב שליט"א התבטא בצורה כזו, ולכן העיקר להלכה תמיד כמו שנתבאר בספרי מרן זצ"ל ובספרי ילקוט יוסף. וכבר אמרתי שיש לי דוגמאות רבות מהעשור האחרון לכל זה, ואעצור כאן.
מקווה שהחל מעתה הדברים יובנו בציבור
יפה מסכים ומוסיף מלבד אם הראשל חזר בו גם בכתביו המאוחרים מלבד בשיעור בע'פ כגון בשניצל שכ' בבית יוסף וילקוי ברכות שהכל למרות שבשות הראשל מזונות
 
צריך לחזור ולשנן שוב ושוב
רבינו יצחק יוסף מעולם לא אומר דברים נגד אביו הגדול
וגם לא דברים נגד עצמו במה שנתבאר בספריו העצומים ילקוט יוסף

אם אמר דבר בלווין או בכל מקום אחד שלא כדברי אביו, הרי גילה דעתו בפירוש עשרות פעמים שמבטל דעתו מפני דעת אביו, וכוונתו בשיעור בודאי לא היתה לחלוק עליו למעשה אלא רק "להבין" את דבריו בתור משא ומתן ותו לא

גם הרב שליט"א לא יאמר אף פעם דברים נגד מה שכתב בעצמו בספריו ילקוט יוסף, כי כאשר כתב את ההלכה בספריו, כתב בשיא העיון והיה מונח בכל הסוגיה לפרטי פרטים, ולקח אחריות לשעה ולדורות להעלות הדברים ע"ג הכתב, וכך נחתמו דבריו לעולם ועד עלי ספר, לעומת זאת בשיעור הרבה מאד פעמים יש הלכות שאמר אותם לאחר "הסתעפות" מהלכות אחרות, ואומר מה שחושב באותו רגע... ואדרבה זה רק מראה שהרב שליט"א פעמים רבות חושב אחרת, אבל למעשה הוא לא יכתוב לציבור כפי מה שנראה לו... אלא רק מה שנתבאר בספרי אביו ובספרי הפוסקים.

למעט מקרה אחד בלבד, אם הרב יצחק יאמר בפירוש בשיעור: הלכה זו שאיני אומר לכם, לא כמו שכתבתי בילקוט יוסף וחזרתי בי וכדומה, אה"נ - הפה שאסר הוא הפה שהתיר, ולמיטב זכרוני לא ידוע לי שהרב שליט"א התבטא בצורה כזו, ולכן העיקר להלכה תמיד כמו שנתבאר בספרי מרן זצ"ל ובספרי ילקוט יוסף. וכבר אמרתי שיש לי דוגמאות רבות מהעשור האחרון לכל זה, ואעצור כאן.
מקווה שהחל מעתה הדברים יובנו בציבור
יש שרשור כאן אגב מקומות שהילקוי חזר בו אגב
 
ויש דוג' יותר מענינת שהראשל כתב לי לברך מזונות על גלידה שוקולד ואיס עוגיות
וילו הרב ללוש שליטא סומך על מי שמעיד שהראשל חזר בו וכמו שניצל גם בזה יש לברך שהכל
 
חזור
חלק עליון