בעלון לא כתב כלל לא לברך לא כתב כלל לשון פליאהכבודו צודק שיש הוספה אך אפשר לפלפל שבא רק לדחות את הראיה של רב אחאי הגר"ד שליט"א מ"מ לעצם הדין האם צריך לברך באופן שנכנס למקום שיש מציל אין ראיה שחזר בו בפרט שאמר מפורש שלא יברך
בשיעור האחרון יש ספק מה העיקר הבע''פ או הכתוב אז נשאר מה שכתוב בחזו''ע ונברךדא"כ לפחות ה"ל לכתוב הבהרה בענין
כנראה לא הבנת מה כתבתי...ב. לא ענתה טענתך על מה שכתבתי כי מרן פעם אמר הלכה זו של ים והפעם שינה ויש סברא לומר שחזר בו ולא שחולק על מרן אלא שמסביר ומה שאתה כתבת זה יכול להתאים לדברים אחרים
עי' בברכת שמואל שהובא בקובץ בית יוסף שהזכרתיבשיעור האחרון יש ספק מה העיקר הבע''פ או הכתוב אז נשאר מה שכתוב בחזו''ע ונברך
קיימת ויאמר לקוצרים ה' עמכםכנראה לא הבנת מה כתבתי...
תעבור בדקדוק ותראה שעניתי בדיוק על שאלתך בצורה מושלמת!
בסוף הדברים הוספתי בזה כלל לעוד מקומות...
בהצלחה
אם כן המסקנא ששהחחינו קודם למין שביעה לדבריך גם כןזה מה שאמרתי
נכון אבל יש לו תשובה מאוחרת יותר שכ' שהטעו אותו בדברי הרשב"ץ ולכן מסקנתו באמת ששהחיינו קודםאם כן המסקנא ששהחחינו קודם למין שביעה לדבריך גם כן
והחידוש הוא שהרי בילקוי טו בשבט כתב לא כן כמדו' אם זכורני נכון
קצת מעניין ואשמח למקור שהרי לברכת שניצל כ' בשו"ת ראשל"צ מזונות ובשיעור אמר לברך שהכל ולא פירש שחוזר בו אלא בהבלעה אמר את הדבריםזה מה שאמרתי
עי' קובץ ב''י שמפורש חזר בו וכ''כ בילקוי ברכות החדש שמנהג אביו היהשיש לברך שהכל בסי' קסחקצת מעניין ואשמח למקור שהרי לברכת שניצל כ' בשו"ת ראשל"צ מזונות ובשיעור אמר לברך שהכל ולא פירש שחוזר בו אלא בהבלעה אמר את הדברים
יש למישהו את התשובה הזו כתובה?נכון אבל יש לו תשובה מאוחרת יותר שכ' שהטעו אותו בדברי הרשב"ץ ולכן מסקנתו באמת ששהחיינו קודםיש
אמת, רק רציתי להביא דוגמא שלפעמים הוא חוזר בו בלווין ממה שכ' בספרעי' קובץ ב''י שמפורש חזר בו וכ''כ בילקוי ברכות החדש שמנהג אביו היהשיש לברך שהכל בסי' קסח
יפה מסכים ומוסיף מלבד אם הראשל חזר בו גם בכתביו המאוחרים מלבד בשיעור בע'פ כגון בשניצל שכ' בבית יוסף וילקוי ברכות שהכל למרות שבשות הראשל מזונותצריך לחזור ולשנן שוב ושוב
רבינו יצחק יוסף מעולם לא אומר דברים נגד אביו הגדול
וגם לא דברים נגד עצמו במה שנתבאר בספריו העצומים ילקוט יוסף
אם אמר דבר בלווין או בכל מקום אחד שלא כדברי אביו, הרי גילה דעתו בפירוש עשרות פעמים שמבטל דעתו מפני דעת אביו, וכוונתו בשיעור בודאי לא היתה לחלוק עליו למעשה אלא רק "להבין" את דבריו בתור משא ומתן ותו לא
גם הרב שליט"א לא יאמר אף פעם דברים נגד מה שכתב בעצמו בספריו ילקוט יוסף, כי כאשר כתב את ההלכה בספריו, כתב בשיא העיון והיה מונח בכל הסוגיה לפרטי פרטים, ולקח אחריות לשעה ולדורות להעלות הדברים ע"ג הכתב, וכך נחתמו דבריו לעולם ועד עלי ספר, לעומת זאת בשיעור הרבה מאד פעמים יש הלכות שאמר אותם לאחר "הסתעפות" מהלכות אחרות, ואומר מה שחושב באותו רגע... ואדרבה זה רק מראה שהרב שליט"א פעמים רבות חושב אחרת, אבל למעשה הוא לא יכתוב לציבור כפי מה שנראה לו... אלא רק מה שנתבאר בספרי אביו ובספרי הפוסקים.
למעט מקרה אחד בלבד, אם הרב יצחק יאמר בפירוש בשיעור: הלכה זו שאיני אומר לכם, לא כמו שכתבתי בילקוט יוסף וחזרתי בי וכדומה, אה"נ - הפה שאסר הוא הפה שהתיר, ולמיטב זכרוני לא ידוע לי שהרב שליט"א התבטא בצורה כזו, ולכן העיקר להלכה תמיד כמו שנתבאר בספרי מרן זצ"ל ובספרי ילקוט יוסף. וכבר אמרתי שיש לי דוגמאות רבות מהעשור האחרון לכל זה, ואעצור כאן.
מקווה שהחל מעתה הדברים יובנו בציבור
יש שרשור כאן אגב מקומות שהילקוי חזר בו אגבצריך לחזור ולשנן שוב ושוב
רבינו יצחק יוסף מעולם לא אומר דברים נגד אביו הגדול
וגם לא דברים נגד עצמו במה שנתבאר בספריו העצומים ילקוט יוסף
אם אמר דבר בלווין או בכל מקום אחד שלא כדברי אביו, הרי גילה דעתו בפירוש עשרות פעמים שמבטל דעתו מפני דעת אביו, וכוונתו בשיעור בודאי לא היתה לחלוק עליו למעשה אלא רק "להבין" את דבריו בתור משא ומתן ותו לא
גם הרב שליט"א לא יאמר אף פעם דברים נגד מה שכתב בעצמו בספריו ילקוט יוסף, כי כאשר כתב את ההלכה בספריו, כתב בשיא העיון והיה מונח בכל הסוגיה לפרטי פרטים, ולקח אחריות לשעה ולדורות להעלות הדברים ע"ג הכתב, וכך נחתמו דבריו לעולם ועד עלי ספר, לעומת זאת בשיעור הרבה מאד פעמים יש הלכות שאמר אותם לאחר "הסתעפות" מהלכות אחרות, ואומר מה שחושב באותו רגע... ואדרבה זה רק מראה שהרב שליט"א פעמים רבות חושב אחרת, אבל למעשה הוא לא יכתוב לציבור כפי מה שנראה לו... אלא רק מה שנתבאר בספרי אביו ובספרי הפוסקים.
למעט מקרה אחד בלבד, אם הרב יצחק יאמר בפירוש בשיעור: הלכה זו שאיני אומר לכם, לא כמו שכתבתי בילקוט יוסף וחזרתי בי וכדומה, אה"נ - הפה שאסר הוא הפה שהתיר, ולמיטב זכרוני לא ידוע לי שהרב שליט"א התבטא בצורה כזו, ולכן העיקר להלכה תמיד כמו שנתבאר בספרי מרן זצ"ל ובספרי ילקוט יוסף. וכבר אמרתי שיש לי דוגמאות רבות מהעשור האחרון לכל זה, ואעצור כאן.
מקווה שהחל מעתה הדברים יובנו בציבור
איפה הקישור הזה?יש שרשור כאן אגב מקומות שהילקוי חזר בו אגב