• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

סקר חובה האם הינך לובש פתיל תכלת

האם הינך לובש פתיל תכלת

  • אני מתנגד ולא לובש

    קולות: 26 23.4%
  • איני מתנגד אך לא לובש כי גדו''י לא לבשו

    קולות: 62 55.9%
  • אני לובש בצינעא בטלית קטן

    קולות: 9 8.1%
  • אני לובש בפהרסיא בין בטלית קטן ובין טלית גדול

    קולות: 14 12.6%

  • סה"כ בוחרים
    111
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
צר לי לומר לך, אך מרן שליט"א גם לא מסר מעולם תקופה משמעותית מחייו כדי לבדוק אם תורה מן השמיים או לא, ואילו חוקרים אחרים מסרו זמן רב מחייהם והקדישו אותו ע"מ לברר אם תורה מן השמיים, לא משנה מה תוצאותיהם, האם לכן תסמוך עליהם ולא על רבותינו? איזה דברי הבל.
אני לא מאמין בה' בגלל הוכחות. אני מאמין כי כך אבותיי הנחילו לי.
 
ולפי"ז כתבתי שמי שלא בודק את העניין יש לו לברך על במבה האדמה, כיון שהיה רק אחד שבדק את זה הכי טוב והוא הסיק לברך האדמה.
בהחלט מי שלא בדק את הענין, ורוצה לאכול הרגע במבה [מבלי לפטור אותה ע"י עוד שני מאכלים נוספים], מוכרח לקבל החלטה.
והוא יצטרך להסתמך על פוסק שבירר את הנושא ברצינות וביסודיות [הלכתית, ומציאותית].

מי הוא אותו אחד שהוא היחיד שבדק את זה הכי טוב?
[ואגב, מי זה שהזכירו לעיל שכתב ספר של 400 עמודים על זה?]
 
בהחלט מי שלא בדק את הענין, ורוצה לאכול הרגע במבה [מבלי לפטור אותה ע"י עוד שני מאכלים נוספים], מוכרח לקבל החלטה.
והוא יצטרך להסתמך על פוסק שבירר את הנושא ברצינות וביסודיות [הלכתית, ומציאותית].

מי הוא אותו אחד שהוא היחיד שבדק את זה הכי טוב?
[ואגב, מי זה שהזכירו לעיל שכתב ספר של 400 עמודים על זה?]
הרב אלקנה ישראל. (ונא לא לפתוח את הנושא כאן, אלא פשוט תעשה חיפוש בפורום ותמצא).
 
הרב אלקנה ישראל. (ונא לא לפתוח את הנושא כאן, אלא פשוט תעשה חיפוש בפורום ותמצא).
אני מכיר את הגאון הזה.
אגב, יש לו כמעט ספר שלם על שימוש במגבונים בשבת [גם בכוח] וכותב שהרב זצ"ל הצטרף למסקנתו וכתב בכתב ידו להתיר. [וזה עוד יותר ממה שהתיר בחזו"ע דוקא בנחת].
יש לך מושג היכן הכת"י ממרן זצ"ל? או איפה האשכול הנכון לשאול זאת?
 
הבעיה החמורה היא שאתה בכלל לא מודע לשיטות הראשונים שמתנגדות בחריפות לעיסוק בהוכחות.
הרמב"ם הוא פוסק. ובכלל למה הרס"ג כתב אמונת ודעות? למה הרמב"ם כתב מורה נבוכים? למה רב חסדאי כתב אור ה'? למה אברבנאל כתב ראש אמנה? למה חובה"ל כתב שער שלם בעניינים אלו. ואני לא מכיר ראשון אחד שמתנגד לעיסוק בהוכחות, זו המצאה שהתחדשה בדורות אחרונים.
 
הרמב"ם הוא פוסק. ובכלל למה הרס"ג כתב אמונת ודעות? למה הרמב"ם כתב מורה נבוכים? למה רב חסדאי כתב אור ה'? למה אברבנאל כתב ראש אמנה? למה חובה"ל כתב שער שלם בעניינים אלו. ואני לא מכיר ראשון אחד שמתנגד לעיסוק בהוכחות, זו המצאה שהתחדשה בדורות אחרונים.
בדורות הללו הפילוסופיה היתה בראש השיח בכל מקום, אצל יהודים וגויים כאחד. וממילא אותם ראשונים סברו שיש צורך לגזול את החנית מיד המצרי ולהשיב באותו האופן [וחלקם באמת סברו שצריך להאמין בדרך מופת והוכחה].
וגם בזמנו התנגדו לה רבים מרבותינו הראשונים, חלקם גם מוגדרים 'פוסקים'.
אני מן הסתם לא צריך לחדש לך שהמורה נבוכים לא היה כוס התה של כל הראשונים. איך למשל חושב גדול המקובלים הרמב"ן על המו"נ ועל דרכו?
בימינו - אין כמעט יהודים שלא מאמינים, או שמעסיק אותם חיפוש הוכחות לאמיתות הבורא ותורה מן השמים. אנשים צריכים רק לבנות את הדעת שלהם, ולא את ההוכחות לאמונה.
מי זקוק היום ל'מורה נבוכים' כשיש בעולם כאלו ספרים קדושים המיוסדים על דברי הזוה"ק, האר"י וגדולי החסידות? מי מקבל 'חיות' בעבודת ה' מהספרים האלו, ומי מקבל מהמו"נ?
תענה אתה.
 
אם מרן רבינו עובדיה זי"ע [בגיל 30] היה מקשיב לך, היינו מפסידים לפחות שמונה כרכים של הליכות עולם.
ממש לא!!!
הוא לא חלק על גדולי ישראל, אלא הלך עם גדולי ישראל, ובפרט עם מרן רבינו יוסף קארו.
 
ולעומתו מרן הגר"מ מאזוז - אינו צריך שום הסבר על גדולת מרן זצ"ל, וגם כשיש לו מה להעיר הוא יודע בדיוק בפני מי הוא עומד ועם מי הוא נושא ונותן,
ואף על פי כן הוא מעדיף לא לכבוש את נבואתו, ולומר את מה שיצא לו בסוגייה ובהלכה בכל תחום. [ואני לא חושב לרגע שיחסי הכוחות בין מרן זצ"ל לבינו (או לבין שאר חכמי דורנו כולם) הם שווים, או קרוב לזה].
הוא עושה זאת גם כלפי ראשונים, עי' בהקדמת ספרו דרכי העיון ובהקדמת ס' ארים נסי ובהקדמתו לשו" איש מצליח ועוד.
 
קראתי כך למי שכותב על גדולי ישראל שלא היה להם זמן, בשונה מאחרים שאינם גדולי ישראל שהיה להם זמן.
נכון מאוד.
לכל נשמה יש את חלקה בתורה.
כמו שהחזו"א לא הספיק לברר את הלכות חנוכה, יש עוד גדולים שלא עסקו כראוי ולא מצאו את הזמן לעסוק בסוגיית תכלת.
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון