• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

תכלת בציצית - דעת מרן זיע"א

זה שהוא וכל גדולי הדור לא שמו תכלת זה מספיק. ואם אתה רוצה יש לך תשובה ארוכה של מרן ר' יצחק בשו"ת הראשון לציון
מכיר את התשובה הנ"ל. מ"מ לא ביקשתי את חוות דעתך איך לנהוג את זה תשאיר לי....
שאלתי אם יש גילוי דעת של מרן עצמו...
תודה ויישר כח
 
גם מרן הכניס הציציות תוך המכנסיים ??? אז אותם אברכים או בחורים המוצאים ציציותיהם מוצאים לעז על מרן והראשונים.... אתמהה.
כתוב בילקוט יוסף שרבי עזרא עטיה אמר שספרדי שמוציא ציציות בחוץ הוא מעין מוציא לעז על הראשונים. אבל בבחורים שכל הישיבה הולכים עם ציציות בחוץ גם הרב מוצפי מתיר
 
נערך לאחרונה:
מכיר את התשובה הנ"ל. מ"מ לא ביקשתי את חוות דעתך איך לנהוג את זה תשאיר לי....
שאלתי אם יש גילוי דעת של מרן עצמו...
תודה ויישר כח
"צאי לך בעכבי הצאן" זה פסוק מפורש מהקב"ה בכבודו ובעצמו, לראות איך נוהגים הגדולים ולנהוג כך, וגם מרן זיע"א בכל מיני עניינים השיב כך [כמו לגבי נפח ומשקל ועוד], ועוד גדולים, שאנו לא משנים מגדול"י ומנהגיהם. זה לא המצאה או חוו"ד של מישהו, זאת ההלכה. וגם בנ"ד מרן הראש"ל והגרב"צ מוצפי אומרים בכל עת שאנו לא משנים ממנהגי רוב ככל גדול"י לדורותיהם.
גם מרן הכניס הציציות תוך המכנסיים ??? אז אותם אברכים או בחורים המוצאים ציציותיהם מוצאים לעז על מרן והראשונים.... אתמהה.
מרן עצמו נתן פתח לבחורים כמ"ש במכתב לר"י יקירי. ואעיקרא לא מובן הדימוי כלל.
 
תודה רבה לכל המורים למניהם וסוגיהם...
אך עדיין לא ענו לי תשובה לעניין.!!!
שלום רב לאוהבי תורתך
תוכל לראות אריכות בזה ממה שאמר מרן ובדק בזה, בספר אורחות מרן של הגאון ר' דוד יוסף. הוא הביא שם שדיבר עם מרן ועל ומה מרן אמר על כך... זו דעת מרן עצמו, ובעקבותיו דעת מרן הראשון לציון בנו שליט"א בשו"ת הראשון לציון שציינו לך זה מכבר... בהצלחה
 
האם מרן זיעא התייחס לנושא של תכלת בציצית בכתבים או בעפ??? אשמח אם יודיעוני על כך .
ברור, בשו"ת יחו"ד ח"ב סי' א
וע"ע בשו"ת הראשון לציון ח"ב סי' א
ומשמים יצא שבשני הספרים זה נמצא באותו חלק ובאותו סימן.
 
ברור, בשו"ת יחו"ד ח"ב סי' א
וע"ע בשו"ת הראשון לציון ח"ב סי' א
ומשמים יצא שבשני הספרים זה נמצא באותו חלק ובאותו סימן.
מה ברור בזה. מחילה מכבודו לא עיין מספיק. ומה שהרב כתב ביחוה דעת שם הוא לגבי הוצאת ציצית !!!!!
 
מה ברור בזה. מחילה מכבודו לא עיין מספיק. ומה שהרב כתב ביחוה דעת שם הוא לגבי הוצאת ציצית !!!!!
צודק, מרוב המהירות שלפתי מזכרוני.
כבודו יעיין בשו"ת הראש"ל ח"א סי' א
ושם כנראה הביא התייחסות של מרן זיע"א
תבדוק גם בס' המפתחות החדש לספרי מרן.
 
חזור
חלק עליון