זה שהוא וכל גדולי הדור לא שמו תכלת זה מספיק. ואם אתה רוצה יש לך תשובה ארוכה של מרן ר' יצחק בשו"ת הראשון לציוןהאם מרן זיעא התייחס לנושא של תכלת בציצית בכתבים או בעפ??? אשמח אם יודיעוני על כך .
מכיר את התשובה הנ"ל. מ"מ לא ביקשתי את חוות דעתך איך לנהוג את זה תשאיר לי....זה שהוא וכל גדולי הדור לא שמו תכלת זה מספיק. ואם אתה רוצה יש לך תשובה ארוכה של מרן ר' יצחק בשו"ת הראשון לציון
כתוב בילקוט יוסף שרבי עזרא עטיה אמר שספרדי שמוציא ציציות בחוץ הוא מעין מוציא לעז על הראשונים. אבל בבחורים שכל הישיבה הולכים עם ציציות בחוץ גם הרב מוצפי מתירגם מרן הכניס הציציות תוך המכנסיים ??? אז אותם אברכים או בחורים המוצאים ציציותיהם מוצאים לעז על מרן והראשונים.... אתמהה.
"צאי לך בעכבי הצאן" זה פסוק מפורש מהקב"ה בכבודו ובעצמו, לראות איך נוהגים הגדולים ולנהוג כך, וגם מרן זיע"א בכל מיני עניינים השיב כך [כמו לגבי נפח ומשקל ועוד], ועוד גדולים, שאנו לא משנים מגדול"י ומנהגיהם. זה לא המצאה או חוו"ד של מישהו, זאת ההלכה. וגם בנ"ד מרן הראש"ל והגרב"צ מוצפי אומרים בכל עת שאנו לא משנים ממנהגי רוב ככל גדול"י לדורותיהם.מכיר את התשובה הנ"ל. מ"מ לא ביקשתי את חוות דעתך איך לנהוג את זה תשאיר לי....
שאלתי אם יש גילוי דעת של מרן עצמו...
תודה ויישר כח
מרן עצמו נתן פתח לבחורים כמ"ש במכתב לר"י יקירי. ואעיקרא לא מובן הדימוי כלל.גם מרן הכניס הציציות תוך המכנסיים ??? אז אותם אברכים או בחורים המוצאים ציציותיהם מוצאים לעז על מרן והראשונים.... אתמהה.
שלום רב לאוהבי תורתךתודה רבה לכל המורים למניהם וסוגיהם...
אך עדיין לא ענו לי תשובה לעניין.!!!
חלק א בהלכות ציצית יש שם סעיף לגבי תכלת תסתכל שםיש מיקום...
מה נשלח. לא נפתח לי.....
ברור, בשו"ת יחו"ד ח"ב סי' אהאם מרן זיעא התייחס לנושא של תכלת בציצית בכתבים או בעפ??? אשמח אם יודיעוני על כך .
מה ברור בזה. מחילה מכבודו לא עיין מספיק. ומה שהרב כתב ביחוה דעת שם הוא לגבי הוצאת ציצית !!!!!ברור, בשו"ת יחו"ד ח"ב סי' א
וע"ע בשו"ת הראשון לציון ח"ב סי' א
ומשמים יצא שבשני הספרים זה נמצא באותו חלק ובאותו סימן.
צודק, מרוב המהירות שלפתי מזכרוני.מה ברור בזה. מחילה מכבודו לא עיין מספיק. ומה שהרב כתב ביחוה דעת שם הוא לגבי הוצאת ציצית !!!!!