• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

תשובה בהלכה: להתיר לספרדים מעיקר הדין לאכול כיום בשר "כשר" רבנות משום ס"ס

אם כוונתך לשאול למה כשרות הרבנות אפשר לאכול ובד"ץ העדה החרדית לא, הרי שכבר דנו בכך בכמה מקומות בפורום.
(לכאו' הטענה הפשוטה היא שגם רבנות חלק מקפיד על דברים שהספרדים צריכים להקפיד, אבל בד"ץ העד"ח הכי טוב שיש לא יקפיד. לא שלא סומכים עליהם, אלא שסומכים עליהם אבל לא על שיטתם. כמו שגם אם ר' חיים קניבסקי יגיד לבחור ישיבה שלפי ההלכה הוא צריך להדליק נרות חנוכה בישיבה, הוא לא ישמע לו. ולא שהוא לא סומך או לא מאמין לרב, אלא פשוט הוא לא פוסק כפי שיטתו. ה"ה הכא).
אבל לא הבנתי, הכותב לעיל מסיק שאפשר לאכול במקרים מסוימים גם כשרות רגילה [לא חלק] של הרבנות, וא"כ ק"ו שמותר לאכול בד"ץ העדה"ח
 
אבל לא הבנתי, הכותב לעיל מסיק שאפשר לאכול במקרים מסוימים גם כשרות רגילה [לא חלק] של הרבנות, וא"כ ק"ו שמותר לאכול בד"ץ העדה"ח
לא דיברתי על מה שכתב לעיל, אלא על עצם השאלה, איך יתכן שלדעת מרן הראש"ל שליט"א אפשר לאכול בשר חלק בכשרות הרבנות, ומאידך בשר (חלק) בכשרות העדה החרדית - לא.
 
אני למדתי כלל שקשה מאוד לסמוך הלכה על רבנים שעונים בקווי הלכה שונים, ואין אני חושב שזה שונה ממה שמרן הרב יצחק יוסף שליט"א חוזר ושונה שאי אפשר לסמוך על רבני הרדיו שמלחץ שהם מחוייבים לענות תשובה טועים פעמים רבות, וכך ראיתי כמה וכמה פעמים אצל רבנים בקווים שהתקשרתי, אחד אמר אסור והשני אמר מותר. ואפשר לבדוק להתקשר ולשאול את אותה שאלה, כל אחד אומר אחרת מהשני, ולא כל אחד מכוון את שמועותיו לפסקי מרן הרב עובדיה, וזוכר אני ששאלתי פעם באיזה עניין לדעת מרן זי"ע ואמרו לי הרב מזוז סובר כך. יישר כוח, אך רציתי לדעת את דעתו של מרן. לכן עצה טובה קמ"ל שלא להסתמך, ובכלל אין מה להתווכח על ההלכות שעונים.
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
נולדת היום?
עוד לא נולדתי [אני בשלבי יצירה]
רק נדמה לך שברבנות הם עושים חלק ב"י???
טכנית א"א וגם מציאותית לא שייך
כדי שיצא חלק ב"י זה יוצא לפחות אחד ל-10 אם לא אחד ל- 20, ובנתיים השוק מפוצץ, ומופצץ בכמויות אדירות של רבנות, איך יש כזו כמות של חלק?
או שאני חולם והוזה??, תסביר לי מר
 
הבהיר שאין.
יש של הרב סופר דוד
של הרב דוד סופר זה לא על כל החלק של העדה"ח, אלא יש מספר בהמות בודדות שהם מה שנקרא "חלק רצפה" שהרב דוד סופר מסמן אותם ומי שיודע עליהם יכול לקנות אותם מפעם לפעם [בערך פעם בחודש]
 
לא דיברתי על מה שכתב לעיל, אלא על עצם השאלה, איך יתכן שלדעת מרן הראש"ל שליט"א אפשר לאכול בשר חלק בכשרות הרבנות, ומאידך בשר (חלק) בכשרות העדה החרדית - לא.
מחילה, כך הבנתי את דבריך.
בכל מקרה לכאו' זוהי הוכחה אלימתא שדבריו של הרב @כחא דהיתרא אינם נכונים, כי אם כן מדוע נאסר לאכול את בשר העדה"ח?
 
ראיתי כעת קונטרס פשוט נפלא באיכותו, בדיוקו, וסברותיו, של הרב דן הכהן שליט"א. הקונטרס נקרא 'כשר או חלק'.
אעלה כמה עמודים לכאן מהקונטרס שנוגעים לענייננו מאד, ושופכים אור חדש ובהיר על כל הסוגיה.
במיוחד יש לעיין בהערות הארוכות עם הרקע הכתום, שדן שם בפסק ספיקא הזה בדיוק שאנו דנים בו כאן, האם מרן זצ"ל היה מתיר כיום לקנות 'כשר רבנות' משום הס"ס.
 
עוד לא נולדתי [אני בשלבי יצירה]
רק נדמה לך שברבנות הם עושים חלק ב"י???
טכנית א"א וגם מציאותית לא שייך
כדי שיצא חלק ב"י זה יוצא לפחות אחד ל-10 אם לא אחד ל- 20, ובנתיים השוק מפוצץ, ומופצץ בכמויות אדירות של רבנות, איך יש כזו כמות של חלק?
או שאני חולם והוזה??, תסביר לי מר
תמיד הממוצע של חלק בית יוסף היה כ-30%, ויש מקומות שאפילו יותר. אז איך זה ירד ל10 או 20?
אתה מניח הנחות, ועל פי זה מוציא שם רע על הרבנות.
 
תמיד הממוצע של חלק בית יוסף היה כ-30%, ויש מקומות שאפילו יותר. אז איך זה ירד ל10 או 20?
אתה מניח הנחות, ועל פי זה מוציא שם רע על הרבנות.
מעולה אתה רק מחזק את דברי, אם חלק ב"י הוא רק 30 אחוז
איך השוק מפוצץ ומוצף ב- 300 אחוז [פי עשרה ואף יותר ממה שצריך להיות חלק?]
 
מעולה אתה רק מחזק את דברי, אם חלק ב"י הוא רק 30 אחוז
איך השוק מפוצץ ומוצף ב- 300 אחוז [פי עשרה ואף יותר ממה שצריך להיות חלק?]
השוק מלא, כי 30% זה כמות עצומה מתוך מה שנשחט. וזה מה שאתה רואה בחנויות אצלנו.
וכנגד מה שיש חלק, יש פי 2 או 3 שאינו חלק, שהולך לציבור הכללי.
 
ועדיין אף אחד לא ענה על השאלה למה זה יותר טוב מבד"ץ העדה החרדית שמרן שליט"א אומר לא לאכול,
וכי העדה החרדית זורקים את החלק לפח???
כי הבשר חלק של הרבנות, בטוח חלק, ואין עליו שום ערעור בבעיות אחרות. ואילו בבשר של העדה החרדית, לא בטוח שהוא חלק. וגם אם מעורב בו חלק, לא כולו כך, בפרט שהשחיטות בארץ, האחוזים של החלק הרבה יותר נמוכים.
 
כי הבשר חלק של הרבנות, בטוח חלק, ואין עליו שום ערעור בבעיות אחרות. ואילו בבשר של העדה החרדית, לא בטוח שהוא חלק.
עדיין לא הבנתי במה עדיף החלק של הרבנות מהחלק של הבד"צ, הרי ודאי שבבד"צ אין יותר אחוזים של חלק מאשר ברבנות, ומה שמוגדר חלק בבד"צ מוגדר חלק ברבנות
בפרט שהשחיטות בארץ, האחוזים של החלק הרבה יותר נמוכים.
כבר הרבה שנים שהשחיטות של הבד"צ רובן המוחלט בחו"ל
 
עדיין לא הבנתי במה עדיף החלק של הרבנות מהחלק של הבד"צ, הרי ודאי שבבד"צ אין יותר אחוזים של חלק מאשר ברבנות, ומה שמוגדר חלק בבד"צ מוגדר חלק ברבנות

כבר הרבה שנים שהשחיטות של הבד"צ רובן המוחלט בחו"ל
ס"ת
 
חזור
חלק עליון