• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

אתם אוכלים עוגיות פפושדו בפסח?

האם את אוכלים עוגיות פפושדו ?

  • כן גם בפסח

    קולות: 43 23.9%
  • כן אבל רק לפני ואחרי פסח

    קולות: 77 42.8%
  • בכלל לא

    קולות: 59 32.8%
  • פעם לא היינו אוכלים והיום שהשתפר המצב כן

    קולות: 1 0.6%

  • סה"כ בוחרים
    180
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
זהו העניין, שלא!
השאלה אם מרן היה יודע את העניין בחומרי ההתפחה, האם היה מורה כן גם היום או לא?
אני לא מבין הרשל"צ כותב שהביעה היחידה זה שמורה וזה לחומרא
עיין בילקוט יוסף בכך ודאי לנו בכך
וכן הרב אברהם יוסף מספר על כך מרן את זה של היום אישר
כמובן סמכינן על גדולים אלו
 
אני לא מבין הרשל"צ כותב שהביעה היחידה זה שמורה וזה לחומרא
עיין בילקוט יוסף בכך ודאי לנו בכך
וכן הרב אברהם יוסף מספר על כך מרן את זה של היום אישר
כמובן סמכינן על גדולים אלו
אוקיי, יש חולקים ומסתפקים בדעת מרן זצ"ל, מותר?
 
כאילו הוא הכניס משהו לפסח שהוא חשש חמץ
השתגעת???
לא היו את הנתונים שיש היום. ולכן אולי היה חוזר בו,
לגבי מרן עצמו, אין ידיעה ברורה שהוא אכל, אבל נניח לזה, כי זה כבר נדוש כאן, אבל גם אם הוא אכל וודאי שאין הקב"ה הביא אליו תקלה והעוגיות שהוא אכל בוודאי היו כשרות, אבל אנחנו לעצמנו אפי' כחמורו של רפב"י לא.

נ.ב. אני מסתפק בדעת מרן לא מחליט.
 
דומני שבמבה ופפשודו אלו סוגיות קשות שבמקדש.......ואכמ"ל
רק תוודאו שלא נהיה גאוני הדור בענייני פפשודו ועמי ארצות גמורים בכל התורה וד"ל
מעניין מה מרן זיע"א היה אומר על כל המו"מ הזה שכאן והאם היה סובר שיש בזה משום יגדיל תורה ויאדיר....וצ"ע
 
כאילו הוא הכניס משהו לפסח שהוא חשש חמץ
השתגעת???
אם לגבי מרן זצ"ל אפשר לומר 'רגלי חסידיו ישמור' ו'לא יאונה לצדיק כל אוון' והתוס' כתבו שאיירי בענייני אכילה, מה יאמרו איזובי הקיר, שאיננו כחמורו של רפב"י?
[אגב, רמז מענין שמצאתי - לא י'אונה ל'צדיק כ'ל א'ון - ר"ל "לא יאכל"...]
 
לא היו את הנתונים שיש היום. ולכן אולי היה חוזר בו,
לגבי מרן עצמו, אין ידיעה ברורה שהוא אכל, אבל נניח לזה, כי זה כבר נדוש כאן, אבל גם אם הוא אכל וודאי שאין הקב"ה הביא אליו תקלה והעוגיות שהוא אכל בוודאי היו כשרות, אבל אנחנו לעצמנו אפי' כחמורו של רפב"י לא.

נ.ב. אני מסתפק בדעת מרן לא מחליט.
אתה באמת אוחז ממה שאתה אומר ???
ה' ירחם מרן לקח על עצמו אחריות וידע לקח שכל הציבור רואה ולומד ממנו
אם אכל אחז שמותר לאכול
וזקן המועצת רבנו משה מאיה מעיד שאכל
וכן הרב דוד יוסף מעיד שאכל
אז אני לא יודע מה יש להמשיך לדון
בהצלחה בכל אופן
נ.ב. קצת אמונת חכמים לא יזיק לכולנו
 
לחינם אתה לא מודה, ומתעקש, ומגיע לך יותר ממה שכתבתי עליך.
זו בחירה שלך אם להתעקש או לא.
את דבריי הסברתי ולא השארתי שום טעות. ולא התעקשתי כלל.
(אם הייתי אשכנזי (אני לא) והייתי כותב כזה דבר (ואשכנזים לא אוכלים מצה עשירה) אתה לא היית מגיב כך?)
 
זו בחירה שלך אם להתעקש או לא.
את דבריי הסברתי ולא השארתי שום טעות. ולא התעקשתי כלל.
(אם הייתי אשכנזי (אני לא) והייתי כותב כזה דבר (ואשכנזים לא אוכלים מצה עשירה) אתה לא היית מגיב כך?)
אתה לא מבין שאין קשר למחלוקת הלכתית
כשגדול הדור גם שהוא לא רבי יעמוד לידי ויגיד לי לעשות מה שיגיד אני אעשה!
 
נערך לאחרונה:
כשגדול הדור גם שהוא לא רבי יעמוד לידי ויגיד לי לעשות מה שיגיד אני אעשה!
ואם נניח גדול דור [אשכנזי לצורך העניין] יעמוד ליידך ויאמר לך לאכול בשר שאינו חלק אתה תאכל?? וגם אם תאכל , אני מ"מ לא.

אין זה קשור לגדול דור כזה או אחר, אם אני נוהג בהלכה דבר מסויים [ע"פ פוסקים מסויימים] א"א לאף גדול דור לכפות אותך לאכול דבר שאינך אוכל
 
כאן מעלים בעיה נוספת עם אבקת האפיה שבעוגיות:

אתה רציני?! לא עברת על כל ההודעות של הנושא וכאן? זה חלק גדול מהפולמוס שנידון כאן...
 
אתה לא מבין שאין קשר למחלוקת הלכתית.
כשגדול הדור גם שהוא לא רבי יעמוד לידי ויגיד לי לעשות מה שיגיד אני אעשה!
חבל מאד שאין לך התבטלות, זה דבר יסודי מס' 1 לבעל תשובה.
והרב שממנו קבלתי דעת תורה הוא ג״כ גדול הדור. (ותלמידו של מרן)
בוא ניתן את אותו ציור:
אתה ספרדי ומגיע החפץ חיים לביתך ומביא לך בשר לא חלק, אתה תאכל או לא?????

עריכה: כעת ראיתי שהקדימני הרב @ממרן עד מרן
 
אתה ספרדי ומגיע החפץ חיים לביתך ומביא לך בשר לא חלק, אתה תאכל או לא?????
כשאני לומד דין במשנ"ב, אני לא אומר לחברותא שלי: "גם אם הח"ח בעצמו יבוא ויאמר לי לנהוג כן - אני לא אעשה את זה". גם אם זה נכון, אני לא מכריז את זה בצורה כזו, כיון שזה כזלזול בכבודו.
אני חושב שהעניין הזה מוצה, ואפשר לחזור לדון עניינית בנידון העיקרי.
 
גם אם זה נכון, אני לא מכריז את זה בצורה כזו, כיון שזה כזלזול בכבודו.
התגובה הזו הייתה ישנה והייתה על דרך הגוזמא לשם ההמחשה בשרשור בתחילת הנושא. כמובן שלו היה הרב יצחק יוסף היה עומד על מפתן ביתי בפסח, מחזיק פפושדו או לא, הדבר הראשון שהייתי עושה זה להכניסו לביתי ושירגיש הכי נוח שאפשר. ואם היה מציע לי פפושדו שהיה בכיסו הייתי מסרב בכבוד ובנימוס הראוי. (כי, שוב, פפושדו זה לא חמץ חלילה)
ומי שמבין בדבריי אחרת, צריך לבדוק את עצמו למה חושב זאת.
 
רציתי לשאול, לפי מה שנתבאר לעיל מהרב יצחק לוי ומהרב ללוש שאפשר לאכול מצה עשירה אפי' מקמח שאינו שמורה.
וכן לפי מה שהועלה לעיל ממה שאמר מרן הראש"ל שליט"א שבעוגות אפשר אפי' לא שמורה.
אם יהיה אפשר לעשות עוגות מקמח מצה שאינה שמורה?
לכאורה ההיתר הוא כי כיוון שהחברה מביאה קמח של אינו שמורה אז אם אתה רוצה לאכול דוקא מהעוגות הללו כמו בפת פלטר, אז מותר. אבל למה לכתחילה להכין בבית עוגות מקמח מצה שאינה שמורה שאפשר אחרת?
 
אתה באמת אוחז ממה שאתה אומר ???
ה' ירחם מרן לקח על עצמו אחריות וידע לקח שכל הציבור רואה ולומד ממנו
אם אכל אחז שמותר לאכול
וזקן המועצת רבנו משה מאיה מעיד שאכל
וכן הרב דוד יוסף מעיד שאכל
אז אני לא יודע מה יש להמשיך לדון
בהצלחה בכל אופן
נ.ב. קצת אמונת חכמים לא יזיק לכולנו
מה אתה עונה על זה:
לא היו את הנתונים שיש היום. ולכן אולי היה חוזר בו,
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון