בעניין הספציפי של הפפושדו הרב אברהם יוסף שליט"א בעצמו משגיח וזה לא סתם משגיחים וזה לא קשור אם הכשרות רבנות חולון או רבנות עזה זה הרב אברהם שליט"א בעצמו ולכן זה נקרא ידועה
"ומעניין על כולם אף אחד לא מדבר. על מה מדברים הרבה אנשים לאסור? על פפושדו. פפושדו, מרן הרב עובדיה יוסף ע"ה הוא הקים את זה. ואני דיברתי עם שני רבנים שהם היו ה'ידא אריכתא' של הרב - רבי אליהו שרים ע"ה והרב משה מאיה יבדל לחיים, ואני שאלתי אותם שאלות נוקבות".
"ואני לפני כשלוש או ארבע או חמש שנים (אני לא זוכר תאריך) הלכתי לשם כמה שעות מההתחלה ועד הסוף. ואני גם הייתי בכרמל כשהיו לוקחים משם, לראות איך לוקחים וכו'. ובד"כ כאשר אני הולך למקום, בכל מקום אני מוצא הערות (והרבה הערות!), שם לא הייתה לי אפילו הערה אחת! באמת הם עושים... מי שאוכל מצה שמורה, שם זה לא קמח של שמורה, אז הוא לא יכול לאכול את זה בפסח. אבל מלבד הבעיה הזאת של שמורה, אין שום חסרון! עשוי על הצד הטוב ביותר! והם עשויים בצורה מאד שונה מכל העוגיות, יש להם צורה ייחודית. ככה שזה לא מכשיל אף אחד. ודאי שאפשר לאכול. מי שהוא אוכל מצה רגילה, ודאי יאכלו וישבעו, בלי שום בעיה".
"כל הדברים ש... אני לא רוצה לפרט, היה לי ויכוח עם אחד הרבנים הראשיים בצורה גלויה ומפורסמת. ואני אין לי בזה שום מגע. רק אני אומר לכם זה דבר היחידי שאפשר לאכול. ועל כל השאר שיש בהם פיקפוקים עצומים, עצומים ממש, עליהם אף אחד לא מדבר. "כולם מותרים לכם, כולם שרויים לכם", רק על זה. זה חבל. זה טעות. זה כדאי להמנע מכולם, אבל אם אדם יש לו צורך או לילדים, יקח פפושדו, זה הכי היחידי שאפשר להמליץ עליו. השאר יש בהם בעיות, בעיות רבות לא מעט, והיום עושים גם וופל של פסח מקמח ועושים" וכו'.
בקיצור הלכה ולמעשה: נראה לי שכבר רוב הציבור מבין שאין את שאר הבעיות שרצו לומר והכל נעשה בהקפדה רבתי, ופשוט שאין בזה שום חשש חמץ, רק רוב ציבור בני התורה וגם בעלי בתים מקפידים בקמח מצה שמורה וזה העניין העיקרי שמונע מרוב הציבור לאכול עוגיות אלו. ולא מצאנו באמת יישוב לדבר זה, זו מציאות והקמח אינו נעשה ממצה שמורה. אם יש חידוש אשמח שיתקנו אותי.
לשטוף את הרצפה עם יין נשמע לי מופרך ובל תשחית, בפרט שזה לא ישטוף כמו שצריך אלא רק ילכלך יותר, וגם אין עניין בכך. אולי שוטפים בלילה ואח"כ זה מתייבש.
ידוע לך אם העובדים נמצאים כל הזמן עם מסכות על הפנים?
רבותי לא כל מי שלא אוכל פפושדו בפסח הוא נגד מרן או שהוא מחמיר יותר ממרן יש כאלו שלא אוכלים כי : אין חובה לאכול או כמו שהם לא רוצים לאכול בסלי כשר לפסח ולחם שהוא כשר לפסח כך לא רוצים לאכול עוגה כשל''פ זה עניין של הרגשה אישית טהורה נטו חוץ מכמה ''חכמים'' ומחמירים......
מה הקשר לבא ולכתוב שכאן בפורום מורשת מרן רק 30 איש הולכים כמו מרן והראיה שכבר הזכירו זאת שבסקר אחר רוב מוחץ כמו מרן ע''ש [זמן מוצ''ש כר''ת]
נגד מרן? מחמיר יותר ממרן?
הרי היו רבנים גדולים שאסרו זאת וטענו שזה חמץ גמור, כגון הגר"מ אליהו, הגר"א בקשי דורון, ועוד.
לא מרביצי, לא משוכנזים, טוענים שמדובר באיסור כרת.
יש מצוה לאכול פפושדו? זה כתוב בתורה איפשהו?
אותי לימדו שבספק דאורייתא מחמירים, ולכן מרן קודש הקדשים זיע"א היה מותר לו לאכול פפושדו כיון שהוא היה מספיק בר סמכא לסמוך על ההיתר של עצמו, אבל אני קטן שבקטנים עפר תחת מצבתו הקדושה והטהורה, לא יאכל מהעוגיות הנ"ל, ולא כי אני מחמיר יותר ממרן זיע"א, אלא פשוט אני מפחד כי ישנם עוד אנשים ענקים וגדולים שאומרים שזה איסור כרת.