• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

במחיצתם של רבותינו גדולי ומנהיגי הדור שליט"א

ישראל כהן: הצדיק מרמת גן ראש מוסדות חזון למועד המקובל חכם רבי יוסף ניסן בטיש ט"ו בשבט כמנהגו של הבן איש חי. בהשתתפות יו"ר המועצה הדתית בעיר עו"ד גדליהו בן-שמעון ויו"ר סיעת ש"ס סגר"ע דוד מנחם​

הצג קובץ מצורף 16819הצג קובץ מצורף 16818
הצדיק הנ"ל הוא אחיו של מרן רבינו עזרא ניסן - ראש ישיבת רינת התורה
שימו לב לתוי הפנים העירקאיים הדומים
מי שמכיר זה סגנון בבלי של פעם - כבר לפני חמישים שנה כבר לא היו כאלו דמויות
 
מה המקור לכך חוץ מהגאון רבי ינון חורי שגילה זאת?
שלחו בזה"ל
סגולת הערק של רבי יצחק אבוחצירא זיע"א

האדמו"ר ר' יצחק אבוחצירא זיע"א היה בן הזקונים הרבעי במספר של הצדיק הקדוש ר' יעקב אבוחצירא זצוק"ל (בעל "האביר יעקב") שהיה דודו של הגאון הקדוש סידנא "בבא סאלי" זצוק"ל.

רבי יצחק שנקרא על שמו של האריז"ל, התגורר בעיר תאפיללת שבמרוקו, אחד הפיוטים המפורסמים שכתב הוא הפיוט "אעופה אשכונה".


בשנת תרע"ב (י"ד שבט) בעת שהתרים כספים עבור ישיבת "אביר יעקב" נרצח בידי שודדים בני עוולה שביקשו לבזוז אותו.

הסגולה שמיוחסת לצדיק
בקונטרס "ויצא יצחק לשוח בשדה", (עמוד ה') מובא כדלהלן: ביום י"ד בשבט טוב לקנות בקבוק עראק, ולכתוב עליו את הישועה לה זקוקים בנוסח הבא: "קניתי בקבוק זה לכבוד הצדיק רבי יצחק בן רבי יעקב דמן תולאל ובעזרת ה' כאשר איוושע (ומפרט לאיזו ישועה בדיוק זקוק). אפתח את הבקבוק בהילולת הצדיק לשנה הבאה".

את הבקבוק שומרים בתוך הבית או טומנים בתוך האדמה, עד ליום ההילולא של הצדיק בשנה הבאה, ובזכות כך רואים ישועות גדולות לאחר שזוכים לישועה,פותחים את הבקבוק ומפרטים את הנס הגדול לה זכו בזכות הצדיק.

בספר "מעשה ניסים" (מוגרבי מהדורת תשע"ו חלק ה' עמוד ר"צ) מובא את הסגולה באופן אחר, ביום ההילולא (י"ד שבט) למלאות בקבוק עם מים מהברז ולהזכיר את שם הצדיק ( ר' יצחק בן ר' יעקב אבוחצירא זצוק"ל.) בעת מילוי המים, ולשתות ממים אלו במשך כמה ימים ובעזה"ת יראה ישועות.
 
את הבקבוק שומרים בתוך הבית או טומנים בתוך האדמה, עד ליום ההילולא של הצדיק בשנה הבאה, ובזכות כך רואים ישועות גדולות לאחר שזוכים לישועה,פותחים את הבקבוק ומפרטים את הנס הגדול לה זכו בזכות הצדיק.
אשתי עושה זאת כמה שנים, אבל לא מחביאה את הבקבוק, ומשתמשים בו במהלך השנה, אבל מקפידים שישאר ליום הילולא הבא, ורואה ישועות.
 
משה ויסברג: סגן ראה"ע אשדוד ונציג גור בעירייה, יחיאל וינגרטן, מקבל "שיריים" מהאדמו"ר רבי רפאל אבוחצירא בטיש ט"ו בשבט הערב בבית מדרשו באשדוד​
IMG_20240124_225436_091.jpg
בכולל שלו. (היינו שם...)
 
מי יודע היכן בארץ מגדלים קוקוס (ושאר פירות שנשתבחה בהם טורקיה...)?!
אם אתה כבר מדייק הוא אמר
ישראל כהן: ט״ו בשבט הגיע. ראש הישיבה הגאון הרב מאיר מאזוז מברך על פירות שנשתבחה בהם ארץ ישראל

הצג קובץ מצורף 16839
הרב לא בירך על הקוקוס...
ומה הדיוק הזה? הכוונה בכללות, ככה נראה.
 
יו״ר ש״ס אריה דרעי ב׳קול ברמה׳ על ביקוריו אצל גדולי ישראל: ״מכיון שאני הנציג החרדי היחיד בקבינט הבטחוני, ומכיון שאני מאמין בכוח הלימוד והתפילה ולא ב׳כוחי ועוצם ידי׳, הגעתי לאדמו״ר מגור ולעוד גדולי ישראל כדי להציג להם את המצב הבטחוני האמיתי של עם ישראל, כדי שהם יטכסו עיצה כיצד לעורר את עם ישראל, אלו תקנות או עצרות תפילה לעשות״.​
 
אם אתה כבר מדייק הוא אמר

הרב לא בירך על הקוקוס...
ומה הדיוק הזה? הכוונה בכללות, ככה נראה.
כלומר, שמכיון שיש להקדים מין שבעה, ושבעת המינים הם פירות שנשתבחה בהם א"י, א"כ מה שבירך עליו היה ממין שבעה שנשתבחה בו א"י.
וגם את"ל שהענבים וכד' שהם משבעת המינים הם גדלים בחו"ל, עדיין הם נקראים פירות שנשתבחה בהם א"י.
(ואתמול כשמישהו שאל אותי אם יש עניין לאכול מפירות שבעת המינים שגדלים בחו"ל מצד 'פירות שנשתבחה בהם', השבתי לו שלכאו' גם בזה יש עניין, כיון שאז יבוא להשוות בין הפירות שאוכל לפירות הגדלים בארץ ולשבח את ארץ ישראל).
 
חזור
חלק עליון