אודות ברכת השניצל,
אני באופן אישי במשך שנים שהייתי אצל מו"ר מרן שליט"א ושמעתי מה שהשיב לשואלים וגם לי באופן אישי אמר כו"כ פעמים שברכת השניצל מזונות כדעת רוב ככל פוסקי דורנו, ואכמ"ל במקורות.
ובאותו שבוע שמסר את השיעור הנזכר ובו ביאר לברך שהכל הייתי שוב בביתו ושאלתי לדעתו הלכה למעשה ואמר לי בבירור בזה"ל "כל מה שאמרתי בשיעור היה רק ליישב את מנהג העולם, אבל ברכת השניצל מזונות", וכן כתב הג"ר יצחק לוי שליט"א בהערת העורך בעלון, ואף דיברתי עימו בעל פה לאחר מכן בנדון זה.
ומה שפורסם סרטון ששאלו למרן עט"ר זיע"א והשיב לברך שהכל, הנה מלבד מה שלא ברור כמה דברים שם, בלאו הכי אמר לי באופן אישי מי ששאל את מרן באותו סרטון הלא הוא הגאון ר' ישראל יונה שליט"א שאף שבדידו הוה עובדא, מאז השתנתה לחלוטין המציאות כידוע לכל [וכמ"ש מרן הראשל"צ בשו"ת אודות השינוי מהילקו"י שלפני 30 שנה, ע"ש.] והוסיף לי שברור לו בתכלית, שלו מרן זיע"א היה בזמן הזה היה מורה ובא לברך מזונות.
והן אמת שאף לדעת מו"ר מרן הראשל"צ שליט"א הרוצה לברך שהכל רשאי, אך דעתו עיקר לברך לכתחילה מזונות, ופוק חזי מאי עמא דבר שפותחים היום 'שניצליות' לרוב עם עשרות סוגי פירורים בטעמים שונים ומשונים, ומי יאכלנו ללא הציפוי, ומ"מ אין בידי כאן להאריך במו"מ בהלכה, ובמק"א נאריך בזה אי"ה.
ופשוט שבעת שנזכה בעז"ה בקרוב לאורו הבהיר של ילקוט יוסף ברכות מהדו"ח, ניווכח לדעת הוראתו הברורה לרבים למעשה ומי יבוא אחר המלך, אך לעת עתה זה מה ששמעתי.