מרדכי מיכאלי
Well-known member
בוא תסביר קצת איך באמת הם היו נראותמעניין אותי לראות איך הישיבות היו נראות אם היו קוראים שם תיקון בלילה
בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר. כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים. הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות). אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום. ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל. חזקו ואמצו!
בוא תסביר קצת איך באמת הם היו נראותמעניין אותי לראות איך הישיבות היו נראות אם היו קוראים שם תיקון בלילה
ובפרט עמ' תרכ והלאהעיין ילקוט יוסף שבועות עמ' תרטו
אשריךלא רוצה להיגרר מידי, אבל מי שלא חווה את זה לעולם לא נוכל להסביר, מצטער.
מהיכן העוז לומר דברים הפוכים מן המציאות ברגל גסה???גם בישיבות של ראשי הישיבות הספרדים המובהקים ביותר, כגו' חזון עובדיה, יקירי ירושלים, אוהל יוסף, וכיוצ"ב לא אומרים תיקון ולא חק לישראל.
אחר המחילה, אין בזה עניין למשוכנזים, טעות גסה וחמורה. יש בזה עניין לצורת ישיבה וכך נוהגים כיום גם בפורת יוסף (ואני מאמין שאפילו בבני ציון...)
מבלי להכנס לנידון כלל, אפשר להסביר לי מהו מושג מחודש זה, שלא ראיתי לו זכר בספרי הפוסקים.מנהג הישיבות
מאיפה המצאת את השטויות האלה? בחזון עובדיה היו לומדים גמרא עד חצות ולאחר מכן תיקוןגם בישיבות של ראשי הישיבות הספרדים המובהקים ביותר, כגו' חזון עובדיה, יקירי ירושלים, אוהל יוסף, וכיוצ"ב לא אומרים תיקון ולא חק לישראל.
אחר המחילה, אין בזה עניין למשוכנזים, טעות גסה וחמורה. יש בזה עניין לצורת ישיבה וכך נוהגים כיום גם בפורת יוסף (ואני מאמין שאפילו בבני ציון...)
עזוב אתה לא תבין, זה מושג של אידישיקייט, זה מה שקורה שאתה מבזבז את זמנך בלילי בתיקון על התיקון, ואילו את עצמך לא תיקנתמבלי להכנס לנידון כלל, אפשר להסביר לי מהו מושג מחודש זה, שלא ראיתי לו זכר בספרי הפוסקים.
בבקשה ממך תסביר לי מה זה. על איזה עוד פרטי הלכות ודינים כלל זה חל?מנהג הישיבות זה מספיק
חולקים על רבי שמעון בר יוחאי. מי אתה בכלל מול רבי שמעון. קודם כל תקרא את המקורות לתיקון בתורה בציון ואחר כך תדבר. עד אז אין לך זכות לדבר כי אתה לא יודע על הנושא כלוםמנהג הישיבות זה מספיק
אף אני שמעתי זאת רבות מ'אברכים בני תורה' במקום מגוריי, והפלא שזה תמיד נאמר על הלכות שנפסקו משום מה ביביע אומר ועוד, באיפכא מסתברא תמיד הטענה היתה מנהג הישיבות, חיפשתיו בהג"ה ולא ראיתיו עד הנה...בבקשה ממך תסביר לי מה זה. על איזה עוד פרטי הלכות ודינים כלל זה חל?
חוויתי את זה בתור בחור ואני מצטער שביזבזתי את הלילה הזה על גמרא בגלל לקיים את דברי רשב"י ולזכות לביטוח חיים מרשב"י עד שנה הבאהלא רוצה להיגרר מידי, אבל מי שלא חווה את זה לעולם לא נוכל להסביר, מצטער.
תנוח דעתך, על גמרא זה אינו בזבוז!שביזבזתי את הלילה הזה על גמרא
הגמרא קדושה אבל הלילה הזה זה לא זמן לגמראתנוח דעתך, על גמרא זה אינו בזבוז!
גם למי שסיים התיקון?הגמרא קדושה אבל הלילה הזה זה לא זמן לגמרא
כן כי לפי הקבלה בעייתי ללמוד גמרא בלילה הזהגם למי שסיים התיקון?