בערוך השולחן באמת היה שורף את הפתילות וכמש''נ באשכול נפרד אבל החזו''א לא הקפיד על לשרוף .
[החזו''א מעשרות סימן ז' היקל מאד בחלה שנטמאת שא''צ לשרוף כיון שלא מצוי תנורים והמנחת יצחק תמה עליו הלא לפי חלק מהראשונים יש מצווה מהתורה לשרוף]
יש עוד טעם לשריפת הפתילות המשנ''ב מביא בשם הטור שאפילו לשמור לשנה הבאה אסור שמא ישתמש ואפילו לשים בכלי מאוס
ולפי''ז אותם ששומרים שמן לשריפת חמץ זה אסור כיון שאסור להשהות ועדיף בפשטות לאבד מיד מאשר להשהות בשביל לשרוף.
וק''ו שאסור להשתמש עם השמן בשביל נר שבת אסור כיון שנר שבת זה להנאתך ובוודאי שאין אומרים מצוות לאו להנות נתנו שעיקר המצווה היא להנאתך והמשתמש בשמן ערלה עובר על איסור דאורייתא.
והפמ''ג שאם שם את השמן בעמוד שזה למצווה הוי לאו מצוות לאו להנות ניתנו אבל אם משתמש בשביל דברים שבקדושה תלוי במח' הראשונים האם בנר חנוכה עצמו מותר להשתמש ללמוד ויש חולקים שכאן לכו''ע מותר והמחלוקת היא דוקא בנר חנוכה שכאשר משתמש זה מגרע מהפרסומי ניסא.
[החזו''א מעשרות סימן ז' היקל מאד בחלה שנטמאת שא''צ לשרוף כיון שלא מצוי תנורים והמנחת יצחק תמה עליו הלא לפי חלק מהראשונים יש מצווה מהתורה לשרוף]
יש עוד טעם לשריפת הפתילות המשנ''ב מביא בשם הטור שאפילו לשמור לשנה הבאה אסור שמא ישתמש ואפילו לשים בכלי מאוס
ולפי''ז אותם ששומרים שמן לשריפת חמץ זה אסור כיון שאסור להשהות ועדיף בפשטות לאבד מיד מאשר להשהות בשביל לשרוף.
וק''ו שאסור להשתמש עם השמן בשביל נר שבת אסור כיון שנר שבת זה להנאתך ובוודאי שאין אומרים מצוות לאו להנות נתנו שעיקר המצווה היא להנאתך והמשתמש בשמן ערלה עובר על איסור דאורייתא.
והפמ''ג שאם שם את השמן בעמוד שזה למצווה הוי לאו מצוות לאו להנות ניתנו אבל אם משתמש בשביל דברים שבקדושה תלוי במח' הראשונים האם בנר חנוכה עצמו מותר להשתמש ללמוד ויש חולקים שכאן לכו''ע מותר והמחלוקת היא דוקא בנר חנוכה שכאשר משתמש זה מגרע מהפרסומי ניסא.