אתה טוען שאם למדו נכון ולש"ש מרן היה רוצה שיחלקו עליו?אם כותבים נכון ולש"ש.
וראה בהקדמה ליבי"א ח"י מה שכתב על צעירי הצאן שחולקים וכו'
מרן זיע"א היה יודע לחזור בו וביקש תמיד את האמת. הגם שאם לא היה חוזר בו ונשאר בפסקו הראשון היה מקום לסמוך על משנה ראשונה, שכידוע כל פסק של מרן היה מבוסס על כמה סניפים והיתרים, אבל תמיד רצה שההלכה תהיה מושלמת ללא חשש הן להתיר והן לאסור.אתה טוען שאם למדו נכון ולש"ש מרן היה רוצה שיחלקו עליו?
אל תלך סחור סחור,מרן זיע"א היה יודע לחזור בו וביקש תמיד את האמת. הגם שאם לא היה חוזר בו ונשאר בפסקו הראשון היה מקום לסמוך על משנה ראשונה, שכידוע כל פסק של מרן היה מבוסס על כמה סניפים והיתרים, אבל תמיד רצה שההלכה תהיה מושלמת ללא חשש הן להתיר והן לאסור.
אתה טוען שאם למדו נכון ולש"ש מרן היה רוצה שיחלקו עליו?
יש 'להלכה' ויש 'למעשה'.אם הדרך שבה יחלקו על מרן זצ"ל היא על פי כללי הפסיקה ובדרך ארץ מדוע שיתנגד ? הרי מי כמוהו שחיפש את האמת.
שאלה מוזרה.
לענ"ד מרן היה רוצה שנשב ונלמד במקום לדון בשאלות שאין בהם שום נפק"מ, מעין אלו.לענ"ד מרן היה מעדיף שישארו ויפסקו כמותו.
יש בזה נפק"מ גדולה ועצומה.לענ"ד מרן היה רוצה שנשב ונלמד במקום לדון בשאלות שאין בהם שום נפק"מ, מעין אלו.
מחילה. מרן היה איש אמת!לענ"ד מרן היה מעדיף שישארו ויפסקו כמותו.
אולי יש צד שלישי?מחילה לא הבנתי את השאלה :
האם מרן זיע"א היה רוצה שתלמידיו יחלקו עליו?
אין למרן שום רצון שיחלקו עליו כי כל מה שמרן כותב זה אמת לאמיתה ואם היה רצון שיחלקו עליו אז הוא מראש יודע שמה שכתב זה אינו נכון
ולכן ממה נפשך אם כל מה שמרן כתב הרב יודע שזה אמת ונכון אז הרב בשום פנים ואופן אינו מעונין שיחלקו עליו על האמת ואם רוצה שיחלקו עליו כנראה מראש הרב יודע שמה שכתב אינו נכון וזה אסור אפילו לחשוב
לא פעם ולא פעמים מרן זצ"ל חזר בו מדבריו בעקבות הערות נכונות מתלמידים ושאר חכמים.יש 'להלכה' ויש 'למעשה'.
'להלכה' זה כמו שטענת.
אבל 'למעשה' כבר לימדנו מורינו שליט"א שצריך לחלוק עם שכל ועם תורת החילוק ולבקש האמת לאמתה, וזה ברובא דרובא ואולי בכולא, אין בדור, וכפי שאנו רואים בכל שבוע שמרן שליט"א עונה בטוב טעם לכל החושבים שהגיעו לכלל לחלוק על מרן זצ"ל.
נכון.לא פעם ולא פעמים מרן זצ"ל חזר בו מדבריו בעקבות הערות נכונות מתלמידים ושאר חכמים.
כך היא דרכה של תורה.
רק שצריך להיות באמת משוכנע שאילו היה רואה דברים מסוימים היה חוזר בו, ואחרי שכול התורה כולה הייתה פרוסה לפניו הגיוני בעיני שזה יקרה רק בהתגלות של כת"י לא ידועים וכדו'.
אם כת''ר היה קורא את ההודעה שלאחר מכן שזה בעצם צד השלישי.........אולי יש צד שלישי?
מה שאין חולק שמרן רוצה שיכתבו בשכל ישר ובצורה אמיתית לאמיתה של תורה ללא נגיעות וכדו' ולא לחפש לחלוק בכח .......
נו, ומה ענה לך מרן הגר"י?לפני כמה שנים היה לי דו שיח עם מרן שליט"א בעניין זה. אני טענתי שיש מקומות שהמחלוקת תלויה ממש בשיקול דעת ולפי טענת החולק נראה יותר אחרת. ואז מרן שליט"א אמר לי שאם מרן זצ"ל אמר סברא ומביא ראיות לכך ומישהו חולק עליה, אז הוא אומר בעצם שמרן זצ"ל טעה. ואני הקטן אמרתי לפני המלך שלענ"ד הקטנה טעות שייכת רק ממש שיש טעות וכאן הראתי למרן שליט"א כמה טעויות לכאו' בספרי מרן (לא בפסק ההלכה חלילה, אלא במראי מקומות). ואילו במחלוקת שיש חילוק בסברא זה לא טעות "כשם שפרצופיהם שונים, כך דעותיהם שונות". אם הוא מצליח להסביר את המקורות שמרן זצ"ל הביא לא בדוחק.