• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

הוספות על ''דרכה של תורה''

כמו כן, נראה לך שאותו ציבור שהיה שם ששמע קבל עם ועדה שהוא לא הזכיר את הרב עובדיה בתחלה, הפסיק להגיע לשיעורים שלו לאחר מכן בגלל שראו שהוא לא מזכיר אותו?
רואים שהשיעורים שלו מלאים מפה לפה. גם מי שיודע ומבין שהוא לא פוסק כמו הרב עובדיה ממשיך להאזין לו ולשמוע את שיעוריו
 
נערך לאחרונה:
שמעת מימיך שיעור של מרן הראשון לציון? הוא לא מזכיר את הדעות?
להזכיר במקום של הרב עובדיה את דעתו ולא לפסוק כמותו זה חמור יותר מלא להזכיר כלל.

תאר לך שהרב יצחק ידבר בישיבת הסדר, ויביא את פסק של הרב קוק וידחה אותו מכל וכל, האם זה נכון?

עדיף לומר בסתמא את דעתך והמבין יבין מאשר להביא ולחלוק בעיקר במקומות ששם פחות נעים עם זה.

וכפי שכתבתי מקודם, כולם מבינים וממשיכים להגיע. זה לא מפריע להם.
 
כמו כן, נראה לך שאותו ציבור שהיה שם ששמע קבל עם ועדה שהוא לא הזכיר את הרב עובדיה בתחלה, הפסיק להגיע לשיעורים שלו לאחר מכן בגלל שראו שהוא לא מזכיר אותו?
רואים שהשיעורים שלו מלאים מפה לפה גם כשיודעים את כל מסע ההשמצות נגדו.
גם מי שיודע ומבין שהוא לא פוסק כמו הרב עובדיה ממשיך להאזין לו ולשמוע את שיעוריו. וכל מה שאתם מנסים זה להבל וריק.
אתם 'מרויחים' מזה רק עבירות.
כבודו ראה שכתבתי בכל האשכול הזה משהו לגבי הגעה לשיעורים שלו? ניסיתי לשכנע מישהו? ניסיתי לומר שלא להגיע לשיעורים שלו?
אולי אתה להוט כ"כ לפגוע בכל מי שמביא כאן ביקורת על רבך?
ואגב, הלשון וכל מה שאתם מנסים זה להבל וריק, כנראה שכוונתך גם למרן הראשון לציון שליט"א שהוא זה שדיבר על השיעורים שלו, לא ללכת אליהם. וחבל שחרצובות פיך לא נסגרות היכן שצריך. אני מדבר בלשון קשה ומוחה על כבודו של מרן שליט"א.
 
להזכיר במקום של הרב עובדיה את דעתו ולא לפסוק כמותו זה חמור יותר מלא להזכיר כלל.

תאר לך שהרב יצחק ידבר בישיבת הסדר, ויביא את פסק של הרב קוק וידחה אותו מכל וכל, האם זה נכון?

עדיף לומר בסתמא את דעתך והמבין יבין מאשר להביא ולחלוק בעיקר במקומות ששם פחות נעים עם זה.

וכפי שכתבתי מקודם, כולם מבינים וממשיכים להגיע. זה לא מפריע להם.
הוא בעצמו טען שזה מחלוקת ואמר איך לצאת לכתחילה מהבעיה. אבל למה לא להגיד מה הדין במי שלא עשה כך? במי שלא עושה כך? זהו? נשאר בלי מקלחת? אין גדולים שהיתרו? (לא רק מרן זיע"א, אלא עוד)
 
כנראה שכוונתך גם למרן הראשון לציון שליט"א
הפרשנות על אחריותך.
כבודו ראה שכתבתי בכל האשכול הזה משהו לגבי הגעה לשיעורים שלו? ניסיתי לשכנע מישהו? ניסיתי לומר שלא להגיע לשיעורים שלו?
אולי אתה להוט כ"כ לפגוע בכל מי שמביא כאן ביקורת על רבך?
כבר כתבתי לעיל שאיני מדבר כנגד מישהו ספציפי. אני לא אוחז מי אמר מה.
אני מדבר באופן כללי על האשכול הזה ועל הקו המנחה אותו.
 
הפרשנות על אחריותך.

כבר כתבתי לעיל שאיני מדבר כנגד מישהו ספציפי. אני לא אוחז מי אמר מה.
אני מדבר באופן כללי על האשכול הזה ועל הקו המנחה אותו.
אבל אם הזכרת את עניין השיעורים, אז זה מרן שליט"א. ואותו אתה תוקף. אני חושב שבמציאות כזו שחלק מתחילים לדבר כנגד מרן שליט"א, צריך לעצור פה ובאמת להיזהר בפגיעה בתלמידי חכמים. הרב @מורשת מרן. לשיקולך.
מה גם שכנראה זה סותר את כללי הפורום.
 
אבל אם הזכרת את עניין השיעורים, אז זה מרן שליט"א. ואותו אתה תוקף. אני חושב שבמציאות כזו שחלק מתחילים לדבר כנגד מרן שליט"א, צריך לעצור פה ובאמת להיזהר בפגיעה בתלמידי חכמים. הרב @מורשת מרן.
מה גם שכנראה זה סותר את כללי הפורום.
אף אחד לא דיבר על מרן שליט"א. אתה הוא היחיד שהבאת את השיעור ורמזת או אפילו כיונת להדיא שבשיעורים שלו הוא לא מזכיר את הרב עובדיה ולכן...
אז כונתי אליך ואל חבירך.
 
אף אחד לא דיבר על מרן שליט"א. אתה הוא היחיד שהבאת את השיעור ורמזת או אפילו כיונת להדיא שבשיעורים שלו הוא לא מזכיר את הרב עובדיה ולכן...
אז כונתי אליך ואל חבירך.
אני לא דיברתי אם ללכת או לא. ולא רימזתי. אמרתי במפורש במקום של מרן, לא להביא את זה אפילו כשיטה??? לחכות שהציבור יעיר אותך וינער? להגיד את הדעה האוסרת בלי המתירה של גדול הדור שאף אחד לא חולק על כך שהוא גדול הדור? (ושוב מרן זיע"א לא היחיד שהתיר).
אבל אמרתי לא ללכת לשיעורים?
אתה אמרת -
רואים שהשיעורים שלו מלאים מפה לפה גם כשיודעים את כל מסע ההשמצות נגדו.
מי דיבר לא ללכת לשיעורים שלו? מרן שליט"א. אז אם יש לך טענות תפנה למרן ותספר לו שהשיעורים של הרב אופיר מלאים. ולא יעזור לו כלום.
בושה!!!
 
ב"ה
רבותי, מה התועלת בכל הוויכוחים הללו כשבלאו הכי שום צד לא מתכוין באמת "לקבל" מזולתו?!
לא חבל על הזמן של כולכם?!

אין כאן אלא מלחמת התשה, מי מתיש את מי ראשון בכך ישארו טענותיו כאילו ללא מענה,
הויכוחים כאן לא משקפים כלום מהאמת, ואין בהם כל תועלת.

מי שמשומעי לקחו של מרן שליט"א ישאל ויתייעץ עם מי שמשומעי לקחו של מרן שליט"א,
ומי שאינו משומעי לקחו שישאל ויתייעץ עם מי שאינו משומעי לקחו.

אתם יכולים באמת להיות גדולי ישראל, תשקדו ותתמידו, ותעלו לכאן רק לליבונים ובירורים שמובילים אל הבירור ומועילים באמת לפרט ולכלל.
 
אולי נפנה ל @מורשת מרן שיסגור את האשכול ובכך ימנע מאיתנו את הויכוחים המיותרים כדבריו של הרב שמעון ללוש.
אני איתך.
ולגבי השיח בינינו. אני האשמתי אותך שאתה מדבר בעצם כנגד מרן שליט"א. אם אתה עומד על שלך שלא זו כוונתך. אז אני חוזר בי מהאשמתי.
 
כמו כן, אני. לעולם לא הייתה לי תקיפה או פסילת הרב אופיר. ציטטו כאן את דבריו של מרן שליט"א גדול הדור. שאם אמר משהו, זה קדוש. ואעשה כדבריו. לא ליבתי את האש. ולא תקפתי ולא הותרה לי הרצועה בפה כי מרן שליט"א העביר עליו ביקורת. לא שמעתי ממרן שליט"א לתקוף אותו. אבל לעביר לאחרים את דבריו של מרן שליט"א בהחלט לא אפחד ולא אראה בכך כל פסול. מרן שליט"א דבריו קדושים ונתינתם מסיני.
אלא, שהאשכול עוסק בנידון האם הרב אופיר הולך כמו מרן זיע"א או לא. האם מזכיר אותו או לא. האם מספיק מייחס חשיבות לדיעותיו או לא. ואני באתי והבאתי קטע המראה דבאתרא של מרן זיע"א הביא פסק חד וחלק לעשות א'. ולא הזכיר אפשרות אחרת כלל. למרות שמרן זיע"א פסק אותה לכתחילה.
כמו כן הביקורת שלי היא במקרה הנ"ל, היא לא רק מחמת שהמתיר זה רבינו הגדול זיע"א, אלא שהציבור אמור לדעת מה קורה במקרה של.... האם א לסמוך בדיעבד על הדעה המקילה? הרי לכאורה הרב אופיר בעצמו היה אומר שיש על מי לסמוך אם לא עשה את ה"חלק" לשיטתו (לחמם מים לפני יו"ט, או לראות שהיה לפני) ולסמוך על התחממות לבד בדוד שמש ביו"ט עצמו. כי בעצמו אמר, שנתן את הדרך החלקה
 
אתה מכחיש את המציאות. מרוב הלהט לתרץ את רבך אתה נראה כמשקר לעצמך. שמעת את כל הקטע? שמע שוב ושוב ושוב ותראה שהדגיש עיו"ט ואח"כ המשיך לנושא הניגוב וזהו. רק שמישהו מהקהל שאל חזרה אז הבין שאי אפשר להתחמק ואמר מחלוקת. החבר'ה שם תלמידיו של מרן. למה להסתיר מהם את ההיתר?
רואים שאינך בקי בסדר השיעורים של הרב. כשמדבר על רחיצה הוא מקטלג את הכל ואחר כך עובר למחלוקות. וזה לא משהו חדש. הרב אמר את זה עשרות פעמים בעשרות שיעורים. וכך הסדר גם בספר.

כדאי לעשות היטב שיעורי בית לפני. היזהרו בגחלתן. זה לא המלצה של חז"ל, זו הוראה.
 
רואים שאינך בקי בסדר השיעורים של הרב. כשמדבר על רחיצה הוא מקטלג את הכל ואחר כך עובר למחלוקות. וזה לא משהו חדש. הרב אמר את זה עשרות פעמים בעשרות שיעורים. וכך הסדר גם בספר.

כדאי לעשות היטב שיעורי בית לפני. היזהרו בגחלתן. זה לא המלצה של חז"ל, זו הוראה.
נתחיל מהסוף. כנראה שלא קראת את הודעתי הקודמת זו:
כמו כן, אני. לעולם לא הייתה לי תקיפה או פסילת הרב אופיר. ציטטו כאן את דבריו של מרן שליט"א גדול הדור. שאם אמר משהו, זה קדוש. ואעשה כדבריו. לא ליבתי את האש. ולא תקפתי ולא הותרה לי הרצועה בפה כי מרן שליט"א העביר עליו ביקורת. לא שמעתי ממרן שליט"א לתקוף אותו. אבל לעביר לאחרים את דבריו של מרן שליט"א בהחלט לא אפחד ולא אראה בכך כל פסול. מרן שליט"א דבריו קדושים ונתינתם מסיני.
אלא, שהאשכול עוסק בנידון האם הרב אופיר הולך כמו מרן זיע"א או לא. האם מזכיר אותו או לא. האם מספיק מייחס חשיבות לדיעותיו או לא. ואני באתי והבאתי קטע המראה דבאתרא של מרן זיע"א הביא פסק חד וחלק לעשות א'. ולא הזכיר אפשרות אחרת כלל. למרות שמרן זיע"א פסק אותה לכתחילה.
כמו כן הביקורת שלי היא במקרה הנ"ל, היא לא רק מחמת שהמתיר זה רבינו הגדול זיע"א, אלא שהציבור אמור לדעת מה קורה במקרה של.... האם א לסמוך בדיעבד על הדעה המקילה? הרי לכאורה הרב אופיר בעצמו היה אומר שיש על מי לסמוך אם לא עשה את ה"חלק" לשיטתו (לחמם מים לפני יו"ט, או לראות שהיה לפני) ולסמוך על התחממות לבד בדוד שמש ביו"ט עצמו. כי בעצמו אמר, שנתן את הדרך החלקה
נמשיך: אני חוזר תראה שוב ושוב ושוב את הקטע. זו שאלה שנשאלה מהציבור אז על איזה סדר שיעור אתה מדבר? זה שו"ת היה.
 
ממתי רב אמור להורות לפי הציבור?
כשמזמינים את הרב יצחק יוסף לדבר בישיבות הסדר האם הוא אומר הלכות של הרב קוק או של הרב מרדכי אליהו?
אם יזמינו אותו לדבר בקהילת הבבלים אז הוא יאמר הלכות של הבא"ח?
רב אומר את מה שנראה לו שנכון לומר.
מי שרוצה מקבל ומי שלא רוצה שיחפש רב אחר.
הוא לא שיקר על אף אחד. הוא לא אמר שהוא לפי הרב עובדיה. הוא אומר את דעתו וזהו.
אתם כל פעם טוענים טענה אחרת, פעם שהוא סה"כ מביא את הפוסקים (כלומר שאיננו פוסק אלא מציג את הדברים), ופעם שהוא פוסק ואינו חייב להציג את הדברים (דבר שלענ"ד בספר שבד"כ מביא את הצדדים ופעמים מתעלם הוא כמעט בגדר של גניבת דעת הלומדים שחושבים שאין בזה דעה נוספת). ובהרבה פעמים שהוא "תמיד" מזכיר את דעתו של מרן. (ובלי קשר האם מחוייב להזכיר או לא, אין לאף אחד היתר לשקר לומר שעושה דברים שאיננו עושה).
 
כמו כן, נראה לך שאותו ציבור שהיה שם ששמע קבל עם ועדה שהוא לא הזכיר את הרב עובדיה בתחלה, הפסיק להגיע לשיעורים שלו לאחר מכן בגלל שראו שהוא לא מזכיר אותו?
רואים שהשיעורים שלו מלאים מפה לפה. גם מי שיודע ומבין שהוא לא פוסק כמו הרב עובדיה ממשיך להאזין לו ולשמוע את שיעוריו
אני בטוח שאם יגיד זאת בפה מלא שאיינו פוסק כמרן, ואיננו מביא את פסקיו בצורה קבועה, תרד כמות ההאזנה וכו' שלו.
 
חזור
חלק עליון