ידוע שהרמב''ן מאריך בחילוק בין דור המבול לדור הפלגה שבדור המבול הם השחיתו את ''הארץ'' דהיינו שפגמו במלכות כלומר שכל כך קלקלו את מעשיהם עד שהמלכות נאחז בה הרע וכעין בא נחש על חווה [נוק'] והטיל בה זוהמא אבל דור הפלגה הם רצו להלחם למלעלה הם בנו מגדל ולכן כתוב וירד הויה לראות.
ועמלק קלקל בשתי הענינים הראשון שהוא קלקל במלכות וגם שפגם ביסוד [בקצה של הואו] ועי''ז הפריד את החיבור בין ישראל לאביהם שבשמים והוא המפריד שמיים וארץ ולכן צריך למחות אותו מתחת השמים וזהו כי יד על כס יה ,ועפי''ז יתבאר ששלושה דברים נצטוו ישראל בכניסת לארץ להמיד להם מלך ולהכרית זרעו של עמלק ולבנות את בהמ''ק שענין של בהמ''ק הוא לחבר שמיים וארץ כמבואר ברמב''ן בכמה מקומות ועיי' שמוחים את עמלק אפשר לחבר בחזרה ע''י המקדש.
ועפ''י מבואר עניין משיח בן דוד ומשיח בן יוסף כנגד שני הפגמים של עמלק דוד כנגד הפגם של המלכות ויוסף כנגד הפגם ביסוד ולפי''ז מבואר היטב שמשה רבינו ויהשוע הוא לחמו בעמלק כיון שפני משה כפני חמה ופני יהשוע כפני לבנה וכאשר היתה מלחמה עם עמלק משה עמד בראש הגבעה ויהשוע ירד להלחם והם העמידו חיבור בקדושה כנגד ההפרדה של עמלק.
ולפי''ז מבואר מדוע מרדכי נלחם בהמן נכד עמלק כיון שמרדכי היה משבטיהודה כנגד פגם המלכות ומשבט בנימין שהיה לו כל של יוסף כמו שכתוב יוסף ד' לי בן אחר ויש עוד לדעת שרק בנימין לא השתחווה לעשיו [ועשיו ועמלק זה אותו תביעה על הברכות והבכורה]
ועמלק קלקל בשתי הענינים הראשון שהוא קלקל במלכות וגם שפגם ביסוד [בקצה של הואו] ועי''ז הפריד את החיבור בין ישראל לאביהם שבשמים והוא המפריד שמיים וארץ ולכן צריך למחות אותו מתחת השמים וזהו כי יד על כס יה ,ועפי''ז יתבאר ששלושה דברים נצטוו ישראל בכניסת לארץ להמיד להם מלך ולהכרית זרעו של עמלק ולבנות את בהמ''ק שענין של בהמ''ק הוא לחבר שמיים וארץ כמבואר ברמב''ן בכמה מקומות ועיי' שמוחים את עמלק אפשר לחבר בחזרה ע''י המקדש.
ועפ''י מבואר עניין משיח בן דוד ומשיח בן יוסף כנגד שני הפגמים של עמלק דוד כנגד הפגם של המלכות ויוסף כנגד הפגם ביסוד ולפי''ז מבואר היטב שמשה רבינו ויהשוע הוא לחמו בעמלק כיון שפני משה כפני חמה ופני יהשוע כפני לבנה וכאשר היתה מלחמה עם עמלק משה עמד בראש הגבעה ויהשוע ירד להלחם והם העמידו חיבור בקדושה כנגד ההפרדה של עמלק.
ולפי''ז מבואר מדוע מרדכי נלחם בהמן נכד עמלק כיון שמרדכי היה משבטיהודה כנגד פגם המלכות ומשבט בנימין שהיה לו כל של יוסף כמו שכתוב יוסף ד' לי בן אחר ויש עוד לדעת שרק בנימין לא השתחווה לעשיו [ועשיו ועמלק זה אותו תביעה על הברכות והבכורה]