amit26
Well-known member
מוזר,אני עם נטפרי ונפתח לי רגילחסום בנטפרי
מוזר,אני עם נטפרי ונפתח לי רגילחסום בנטפרי
אני אפילו אחדד יותר! דיון טהור *לשיטת מרן שליטא*!
השאלה היא עצומה [באמת! גם אם הייתי רואה את זה בכתב רגיל זה היה כואב לי] אבל מאחר וכשניסינו לדבר עליה מ'למעלה', [מה יכול להיות למען ה'!...] לא הגענו לשום מקום, ניסינו לבחון את הדברים בשרשם. ללמוד את הנושא מעיקרו, ואחר שנגיע להגדרות משלנו, נוכל לערוך השוואה עם דברי מרן שליט"א בזה, ולגלות כדרכה של תורה איפה טעינו [אם ח"ו נטעה].
לזה התכוונת כשאמרת שאנחנו מתפזרים?
צריך לפצל את האשכול?לא ח"ו לא התכוונתי להעביר ביקורת! יישר כוח על הנסיון היפה להגיע לתשובה,לא חשבתי על הכיוון הזה
לי חסום, אם תוכל לפתוח למעני, זכות התורה תלויה בך.מוזר,אני עם נטפרי ונפתח לי רגיל
איך פותחים?לי חסום, אם תוכל לפתוח למעני, זכות התורה תלויה בך.
בהחלט ייתכן,אולי כך אנשים לא ייגררו (בקלות מובנת בהחלט) לדיון בנושא שחרור חטופים בעצמו, וכאמור זו לא מטרת האשכול שלי,על הדיון הכללי כבר נפתחו הרבה אשכולות אני מניח..צריך לפצל את האשכול?
אני גם אם נטפרי ופתוחלי חסום, אם תוכל לפתוח למעני, זכות התורה תלויה בך.
עד שיפתחו וכו כבר אשלח כאן,כתבה קצרה סה"כ:אני גם אם נטפרי ופתוח
לך יש כנראה תוספת חסימה
תשלח בקשה
אולי נשאל ככה,הקושי הגדול שניסיתי להבין, הוא רק אליבא דמרן שליטא , שמחד אומר שסינוואר וההסכם הקודם המיט עלינו את האסון הגדול הזה, ומיד אחר כך אומר שצריך לחתום על הסכם נוסף!!! זה משהו שאני לא מצליח לקלוט
כמדומני שהרב ביבי"א כתב את הסברא של 1.אין ספק מוציא מידי ודאי. 2. סכנה מיידית חמורה מסכנה עתידית. הוא לא התייחס לבנין ציון סי' קל"ז לגבי 3 נשים, אלא לבנין ציון סי קע-קע"א לגבי ניתוח חולה ע"ש, כנלע"ד, אך התשובה בל עימי כרגע. ואף אם היתה רחבה היא מיני ים...ראיתי שהביאו פה תלמידי חכמים ראיה משו"ת בנין ציון סי' קלז שסכנה עתידית לאו שמיה סכנה ובאמת המעיין בסוגייא יבמות ובשו"ת בנין ציון עצמו בפנים מה שכתב יראה לנכון דודאי סכנה עתידית שמיה סכנה אלא שיש דין מיוחד אצל שלש נשים של "שומר פתאים השם" והוא כפי שהסביר האגרות משה ועוד דהיינו אדם שעושה "מעשה טבעי" כמו תשמיש יכול לסמוך "שלא יגיע לידי סכנה" כי עושה כדרך כל העולם ולכן קטנה ומעוברת אין להם טעם להתיר להשתמש במוך ודן שם הבנין ציון שגם אשה שאמרו עליה הרופאים שלא תשמש כי אם תכנס להריון תמות בלידתה אף אשה זאת היא בגדר זה שיכולה לסמוך שלא תגיע לסכנה כי משמשת כדרך כל הארץ ואין לה להשתמש במוך כג' נשים ושם הוא כמעט בדיוק הפוך בנידוננו כי התם הרי האשה ילדה ג' פעמים ולא מתה ואם כן אין להסתמך על דברי הרופאים כי טועים בזה והיא לא מגיע לשערי מות (כן ביאר דבריו בבנין ציון) משא"כ בנידוננו ההיפך הוא כי לדברי הראש"ל שליט"א על ידי שחרור הקודם היה אסון הנורא. ויוצא שיש ב' חילוקים גדולים א' דדוקא גבי תשמיש אמרינן שומר פתאים ה' כי הוא כדרך הארץ (ולא בשיחרור מחבלים ורוצחים) ועוד התם השערת הרופאים לקויה מאוד שכבר ילדה ג' פעמים ולא מתה ומי אומר שצודקים בזה משא"כ כאן דנרצחו טובא ר"ל. ולכן רוצה לדון ידון אבל להביא ראיה משו"ת בנין ציון הנ"ל נראה שאינו דומה לנידוננו כלל וכלל.
רעיון יפהאולי נשאל ככה,
אם אני משחרר חטוף עם דם על הידיים, מה האפשרות היותר מסתבר
א. הוא מנסה לעשות עוד פיגוע כל שהו, ומחוסל בדרך, יהי זכרו ארור
ב. הוא הופך לארכי טירוריסט והוגה תוכנית מחרידה שיוביל חלילה את מדינת ישראל למרחץ דמים היל"ת.
אם האופציה הראשונה יותר מסתברת, יתכן שניתן לומר אוי ואבוי פעם שעברה לא הלך לנו, אבל כיון שהנתונים עדיין כך - נשחרר ונתפלל שלא יקרה כך.
[מסתבר שיש עוד רמות באמצע]
כמו"כ אם הגעתי למסקנה שמתוך עשרים משוחררים סטיסטית אחד יחזור לטרור בודאות, מותר לי לשחרר תשע עשרה כי אין ודאות כזאת, ובאופן כזה מותר לשחרר גם כמה נגלות כי על כל אחד יש ספק בפנ"ע.
ואם כן נכנסים לדון גם בסוגיה של סטיסטיקות בהלכה.
ויש הרבה לעיין בכל זה, וכתבתי לפילפולא להציע הדבר בפני החכמים דפה.
לא קשור, גם אם מישהו שם היה מקשיב לדעת תורה זה לא היה סיבה לפלפולים כאן, אנחנו כאן שואלים ועונים כידי לדעת, אף אחד לא היה פותח את הפורום לראות מה עלה לנו להלכהכל אלו הדברים היו רלוונטיים אם מישהו בממשלה היה מקשיב לדעת תורה..
מעדכן - אחרי השיעור השבועי של מרן ,נראה מהדברים שהוא אמר שבאמת הצדק איתך, והוא רואה בשחרור מחבלים ספק סכנה,ולא סכנה ברורה 100% כמו שאני הבנתי מהדברים שלו על שחררו סינוואר,אלא כמו שאמרתם שיכול להיות שזה יגרום ויכול להיות שלא(רק הפעם זה אכן גרם,אבל לא בטוח מבחינתו שזה יקרה שוב ב100% )אולי נשאל ככה,
אם אני משחרר חטוף עם דם על הידיים, מה האפשרות היותר מסתבר
א. הוא מנסה לעשות עוד פיגוע כל שהו, ומחוסל בדרך, יהי זכרו ארור
ב. הוא הופך לארכי טירוריסט והוגה תוכנית מחרידה שיוביל חלילה את מדינת ישראל למרחץ דמים היל"ת.
אם האופציה הראשונה יותר מסתברת, יתכן שניתן לומר אוי ואבוי פעם שעברה לא הלך לנו, אבל כיון שהנתונים עדיין כך - נשחרר ונתפלל שלא יקרה כך.
[מסתבר שיש עוד רמות באמצע]
כמו"כ אם הגעתי למסקנה שמתוך עשרים משוחררים סטיסטית אחד יחזור לטרור בודאות, מותר לי לשחרר תשע עשרה כי אין ודאות כזאת, ובאופן כזה מותר לשחרר גם כמה נגלות כי על כל אחד יש ספק בפנ"ע.
ואם כן נכנסים לדון גם בסוגיה של סטיסטיקות בהלכה.
ויש הרבה לעיין בכל זה, וכתבתי לפילפולא להציע הדבר בפני החכמים דפה.
אני לא זוכה להבין את דברי מרן הק' שליט"אהראשון לציון למתנגד העסקה: “אם הבן שלך היה חטוף בעזה גם היית כותב ככה”? – JDN
הראשון לציון והרב הראשי הספרדי לשעבר רבי יצחק יוסף התייחס בשיעורו השבועי לטענות המושמעות כנגד עסקת החטופים ואמר: "אם הבן שלך היה חטוף בעזה גם הייתי כותב ככה? חוכמה להגיד סתם באוויר? תחשוב כאילו זה הבן שלך"www.jdn.co.il
זה ספר חדש שיצא בשבועות האחרונים, ואני לא יודע עד כמה אותו אחד רוצה שידעו שהרב דיבר בו. בהזדמנות כשאפגוש אותו אשאל אם אכפת לו על זה.כמו כן - למישהו יש קישור/לפחות את שם הספר של האברך שיצא נגד עסקת החטופים? מעניין לקרוא את טיעוניו ההלכתיים
לא הבנתי,אם הרב עצמו פנה אל הרב יצחק יוסף ואמר לו שהוא חולק עליו, כדרכה של תורה, למה הוא לא ירצה לפרסם את שמו,וק"ו את הספר הנל? הוא מסתמא לא כתב אותו על מנת שלא לפרסמוזה ספר חדש שיצא בשבועות האחרונים, ואני לא יודע עד כמה אותו אחד רוצה שידעו שהרב דיבר בו. בהזדמנות כשאפגוש אותו אשאל אם אכפת לו על זה.
בכל מקרה, הוא לא בדיוק רק אברך אלא אב"ד חשוב ומפורסם. והרב אמר כך, בשביל כבודו, שלא יגידו עליו שתקפו אותו.
אני לא חושב שהראש"ל שליט"א התכוון לפסוק על פי זהאני לא זוכה להבין את דברי מרן הק' שליט"א
לכאורה, ממתי נפסוק הלכה לפי "אם זה היה הבן של"? הרי זה בדיוק היסוד של להכריע דין,לא להתחבר רגשית לאחד הצדדים אלא לשקול הדברים אך ורק לפי האמת
(לשם המחשה, אדם שבנו נאלץ לעבור עבירה גדולה מאי אילו נסיבות,מן הסתם שאם היה דן את בנו,היה דן אותו בהרבה פחות חומרה מאשר אדם זר.. ממתי הולכים לפי זה? פוסקים לפי מה האמת במקרה כזה). ומסתמא שזו הסיבה שאם ראובן הוא דיין, ושמעון ולוי רוצים ללכת לדין תורה אצלו,ודאי שהוא פסול לדון,כי איננו יכול לדון דין אמת לאמיתו כשעל הכף מונח הבן שלו כאחד הצדדים! אז נהפוך הוא,דווקא בגלל שהבן שלו לא חטוף הוא יכול לפסוק כך
ועוד קשה,הטיעון הזה של "אם זה היה הבן שלך" מקורו בהפגנות בקפלן.. כואב ולא מצליח להבין מדוע מרן משתמש בביטויים שבאים מהצד הרע(והלוואי שבאמת הטיעון הזה הועלה מדעתו,בלי קשר שהוא נאמר כבר חודשים רבים על ידי השמאלניים האנטי-דת ונתלה על שלטי חוצות ברחבי הארץ)
נ.ב. ואכן,יש משפחות של חטופים(ולא אחת) שמתנגדות נחרצות לעסקה בכל מחיר! זה גוף שנקרא "פורום תקווה" , של משפחות שברובם המכריע המשפחות מרקע ימני,וברובם דתיים לאומיים,והאמא אומרת שעם כל האהבה האדירה לבנה,כמו שהיא שלחה אותו להיות חייל קרבי ולחרף נפשו עבור כלל עם ישראל,כך היא יודעת שאי אפשר לפגוע בעם שלם בשביל להציל את הבן הפרטי שלה, והכלל הוא מעל הפרט!
ומפה עולה השאלה,האם לדעת מרן שליטא אין את הכלל הזה שעם ישראל בכללותו , הוא מעל פריטים בודדים?
ועוד יש לציין, כמו שנאמר בתחילת האשכול,גם הגאון הרב בוטבול אמר שזה שמרן וכן הרב אלישיב וגדולי הדור דאז זיעא הסכימו לפסק של עסקת שלט,ממש ממש לא בטוח שהיו מסכימים גם עכשיו,שם זה היה "ניסיון" ופה מדובר שראינו את התוצאה ההרסנית
כמו כן - למישהו יש קישור/לפחות את שם הספר של האברך שיצא נגד עסקת החטופים? מעניין לקרוא את טיעוניו ההלכתיים
אה"נ גם אני סובר כך,ועל זה אמרתי - שאני לא מבין מה הביטוי הזה בא לומר? פשוט שאם הוא היה הבן שלו הוא לא היה מספיק אובייקטיבי לדון בנושא הזה. זה שהוא פסק כך בלא שיש לו בן חטוף ל"ע , כך צריך להיות! אם היה לו בן חטוף הוא לא היה פוסק אליבא דאמת,היה לו שוחד רגשי שהיה מטה את עיניואני לא חושב שהראש"ל שליט"א התכוון לפסוק על פי זה
הוא רק התכוון לומר לו שאם זה היה הבן שלו הוא היה מוצא טיעונים בעד עסקה