• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

"לשחרר את החטופים עכשיו - פיקוח נפש"?!

אז אני אשאל,אז מה הוכח בשמחת תורה? באוסלו? בהתנתקות?שהכוחי ועוצם ידי שכבודו מצטט מקורו בבכירי הביטחון השמאלניים החילוניים שכולם ראו כמה דמיונות שווא יש להם,אין דבר כזה! צהל לא סופרמן,מחבל שמשתחרר - רוצח!
בשמחת תורה הוכח באופן ברור שאם ה' לא ישמור עיר שוא שקד שומר,
והיינו שאע"ג שזה בידיים שלנו, יש פרצות חזקות בחסימות המחבלים שאנו עושים,
 
בשמחת תורה הוכח באופן ברור שאם ה' לא ישמור עיר שוא שקד שומר,
והיינו שאע"ג שזה בידיים שלנו, יש פרצות חזקות בחסימות המחבלים שאנו עושים,
ובאוסלו?ובאינתיפאדה?ובהתנתקות?ובעמוד ענן?ועפרת יצוקה?ושומר חומות?וצוק איתן?

אם ה' לא ישמור עיר זאת אומרת שאין כלום בידיים שלנו,נפל הטענה שלך שבשונה מאטום ומטוס מחבלים זה כן בידיים שלנו..
 
גם לא חיים של אלפי יהודים..
זו לא תורה של חיים מחילה
"וחי בהם" ולא שימות בהם..
דיברנו על זה, זוהי סכנה עתידית וכדאמרן שכלפי היהדות מסתכלים בסכנות העכשוויות, ולא בסכנות עתידיות, ובמיוחד האם הסכה העתידית מוטלת בספק גמור,
 
ובאוסלו?ובאינתיפאדה?ובהתנתקות?ובעמוד ענן?ועפרת יצוקה?ושומר חומות?וצוק איתן?

אם ה' לא ישמור עיר זאת אומרת שאין כלום בידיים שלנו,נפל הטענה שלך שבשונה מאטום ומטוס מחבלים זה כן בידיים שלנו..
והיו עוד 63 שנים של שקט.....
חוץ מפיגועים בכל מיני "חורים" שכל מיני משיגינעארעס החליטו שהם גרים מול החלון של הערבים.....
 
דיברנו על זה, זוהי סכנה עתידית וכדאמרן שכלפי היהדות מסתכלים בסכנות העכשוויות, ולא בסכנות עתידיות, ובמיוחד האם הסכה העתידית מוטלת בספק גמור,
ספק גמור?!?!?!?!? איך ספק גמור אחרי שמחת תורה??
(ושוב אני חוזר שמרן עצמו אמר ברגע שמשחררים ראינו,משמע אצלו זה לא ספק גמור)
אחד מחכמי העולם אמר פעם "זו לא בושה לטעות.אבל לחזור על אותה טעות שוב ושוב,ולצפות לתוצאות שונות,זו ההגדרה של שיגעון"

טוב,אני חושב שהדיון מיצה את עצמו עם @ואזכה לחדש ,אתה יהודי יקר אבל את הקושיות במשקל 2 טון שיש לי בלב לא הצלחת ליישב לצערי,למישהו יש מהלך אחר לישיב את מרן שליטא?
 
והיו עוד 63 שנים של שקט.....
חוץ מפיגועים בכל מיני "חורים" שכל מיני משיגינעארעס החליטו שהם גרים מול החלון של הערבים.....
אהההה הבנתי... אתה מאשים את המתחנלים בהכל,עכשיו הכל מובן... זה מסתדר עם האמונה העיוורת במה שבכירי צהל המדומיינים מכרו לנו
א. איפה יש 63 שנים של שקט? ציין לי שנה שלא היה מלחמה או פיגוע יותר מ 5 שנים רצוף החל מ 1980 למניינם, כולל רק בתוך "הקו הירוק"(ושמא עד שהתחילו ההתנחלויות בששת הימים,היה פה שלום ואהבה וחיינו בהרמוניה עם הערבים..)
ב. כבודו חבר של מי שגר בירושלים?זה גם מול החלון של הערבים. וח"ו גם מרן שליטא שהישיבה שלו בירושלים הוא בכלל אותם אלו שכך קראת להם?
הרי בירושלים יש המוני ערבים,ומול תל אביב יש את יפו,וכל הארץ הייתה שלהם פעם...אז מה אתה עושה במדינת ישראל בכלל?
 
נערך לאחרונה:
קשה לבאר את כל התורה על רגל אחת, אך ע' שו"ת יביע אומר חלק י - חושן משפט סימן ו
בנידון מבצע אנטבה, זו תשובה קצת ארוכה של מרן זיע"א, אך מי שקוראה בסבלנות ובעיון מתחילה ועד סוף, ישכיל, ירווה נחת ויזכה לכל התשובות באופן ברור ונהיר. לכאורה בחשבון יבש ה"ה הכא.
ע"ש (עכ"פ ביבי"א החדש) בסוף בהערה שעל מדוכה זו ישבו בחדר אחד כמה וכמה מגדול"י לבד ממרן, וביניהם הגריש"א והגרש"ז והגרב"צ אבא שאול, והגר"ש ישראלי ועוד.
לגבי ההערה של מורינו הרה"ג הרב בוטבול שליט"א, לענ"ד גם בזמן מבצע אנטבה פשוט שהיתה אומדנא דמוכח שהממחבלים המשוחררים ימ"ש יחזרו לטרור, אף אחד לא חשד באותם מרצחים ששוחררו בזמן ההוא שיחזרו בתשובה שלימה, וזאת ע"פ הכירותינו העמוקה ורבת השנים עם בני ישמעאל עוד מתקופת הרמב"ם כמבואר באגרותיו (אגרת תימן) ובפרט מאז הקמת מדינת ישראל, שמאז 1948 לא הפסיקו הישמעאלים מסביבנו לקום עלינו לכלותינו אפילו לא לרגע, וכמ"ש דוד המע"ה "אויה לי כי גרתי משך שכנתי עם אהלי קידר", וודאי שגדול"י לקחו זאת בחשבון ההלכתי של תשובתם.
וע"כ שפיר קאמר מרן פוסק הדור הרב יצחק שליט"א שה"ה לכאן יש לשחררם בכל מחיר, וכמ"ש ביבי"א י' לגבי מבצע יהונתן, ותדע, שהרי מרן הגר"י מזכיר את שחרור סינואר בעסקת שליט בכל פעם כשמדבר על ענין זה, ואומר אפילו הכי צריך לשחרר.
אנו צריכים לכוף את הרגש שלנו לדעת תורה, הוי אומר להשליט את השכל על הרגש.
שנזכה לגאולה שלימה בקרוב אמן.
כבר נידון:
 
שלום לכולם
ראשית חשוב לציין שאני יודע שמרן שליטא לעומתי זה יותר מזבוב לעומת נשר גדול,אין צורך להאריך והדברים ברורים.אני שואל רק כי תורה היא וללמוד אני צריך(אם הייתי רה"מ הייתי חותם על עסקה בהוראת מרן גם אם אני מתנגד אליה)
אתמול בשיעור השבועי מרן שליטא שוב אמר שצריך לשחרר את החטופים עכשיו וזה פיקוח נפש
אני מאוד מתקשה להבין את הדברים.. מרן שליטא אמר בעצמו שעסקת שליט הביאה עלינו 1200 נרצחים(ועוד 350 חיילים בערך בכניסה לעזה)
איך מי שס"ל שעסקת חטופים מופקרת הביאה אסון כזה,אומר שצריך שוב לעשות עסקה מופקרת?! הרי זו סתירה גמורה!!
והאם לעצור מלחמה עכשיו ולוותר על כל השטחים שנכבשו,מעבר פילדלפיה שכל עוד הוא בידי ישראל חמאס חנוק ולא יכול להתעצם שוב,כל החיילים שנפלו(פי 3 ויותר מהשבויים החיים) לשווא נפלו? נוותר על הכל,נקבל 30-40 חטופים חיים והשאר גופות במקרה הטוב,ועוד כמה שנים שוב נילחם בחמאס,שוב יהרגו חיילים,אולי שוב יעשו כזה טבח?
אני באמת מבקש שמישהו יסביר לי מה ההיגיון שעומד מאחורי הדברים "עסקת חטופים עכשיו" ואיך זה מסתדר עם הידיעה שעסקת החטופים הקודמת הביאה עלינו את האסון היהודי הגדול ביותר ב 70 שנה האחרונות.
ושוב חוזר ואומר אני עפר לרגלי מרן , אבל תורה היא וללמוד אני צריך!

נ.ב הערה נוספת שעלתה לי : עד כמה שידוע לי(הלוואי שאני טועה) חמאס מציע במתווה הנוכחי לשחרר רק את חלק מהחטופים , תמורת סיום המלחמה
זאת אומרת,שבמצב כזה אנחנו אפילו לא נכנסים ל"ברי ושמא ברי עדיף" שברי להחזיר את כולם ויחיו,ושמא אולי בעתיד פיקוח נפש(וזה בפני עצמו לא ברור,הרי המציאות מעידה כאלף עדים שהם חוזרים לטרור ועוד בצורה גרועה הרבה יותר כמו בעסקת שליט, והעולם אומר "זו לא בושה לטעות,הבעיה היא שחוזרים על אותה טעות שוב ושוב ולא לומדים!") אלא פה אנחנו בכלל הולכים לעסקה שאנחנו יודעים שעל חלק מהחטופים אנחנו מוותרים בידיים! כי אם נקבל כל תנאי חמאס,למה שחמאס ישחרר את החטופים שלא נכללים בעסקה?מה מונע ממנו?(לפי הידוע לי חמאס עומד על להשאיר חלק מהחטופים אצלו כדי לשמש מגן אנושי לרב המרצחים סינאוור ימ"ש) ואם כן, אנחנו מוותרים על כל הישגי המלחמה+נותנים לחמאס להשתקם ולעשות עוד 7 לאוקטובר+מפקירים חטופים חיים וכל זה רק כדי לשחרר כ 30 חטופים חיים במקרה הטוב?

עכשיו אם נאמר שפיקוח נפש דוחה הכל מהכל(ומה עם הפיקוח נפש של כל מי שציינתי שיסבול מהעסקה) אז לפי השיטה הזו,אם חמאס יתנה את החזרת (אפילו) כל החטופים בחיים, רק בתנאי שכל היהודים יורדים מא"י,או בתנאי שמביאים לחמאס 100 מטוסי קרב מחומשים - אז לפי השיטה הזו צריך להסכים! הרי פיקוח נפש מעל הכל?! ופיקוח נפש עכשווי לעומת עתידי?! ואולי הם ישתמשו במטוסים רק לטיסות אזרחיות לדובאי ותו לא...?(ברור שלא(וזה ברור באותה מידה שודאי שיחזרו לטרור כולם.))

ואם ודאי שבמקרה כזה לא נלך לעסקה,משמע פיקוח נפש לא מעל הכל.
ואם כן,איפה עובר הקו? האם יש מחלוקת במציאות האם עסקה כזו תוביל לאסון שהיה? הרי גם מרן בעצמו מודה ששחרור מחבלים זו התוצאה.
ואם המחלוקת היא בדין,שברגע שיש פיקוח נפש עכשווי של 40 במקרה הטוב, לעומת פיקוח נפש של פי כמה אלפי נפשות יותר,כל עוד שמדובר בפיקוח נפש עתידי שהוא רק 99.8% סיכוי שיקרה,מצד הדין חייבים להציל את ה40 נוכחיים? אז גם במקרה שציינתי,צריך לתת לחמאס כל שיבקש לרבות 100 מטוסי קרב מחומשים!

כאמור,אני מאוד אשמח להסברים,זה לא מובן לי בכלל בכלל בכלל...
יתכן שנאמר כחלק מדיל (של אריה דרעי) עם גלנט&גנץ בנוגע לחוק הגיוס, שהחרדים ידחפו לעסקה והם יסכימו לחוק הגיוס.
 
יתכן שנאמר כחלק מדיל (של אריה דרעי) עם גלנט&גנץ בנוגע לחוק הגיוס, שהחרדים ידחפו לעסקה והם יסכימו לחוק הגיוס.
זה גם קשה מאוד,אם אנחנו יודעים שעסקה כזו רעה לעם ישראל אנחנו לא יכולים לשתף פעולה..
אם כי זה יותר מתקבל על הדעת,אולי מרן ס"ל שהנזקים שיהיו מגיוס חרדים(היינו הגזירות הקשות על שונאיהם של ישראל בעקבות הבעיות הרוחניות הגדולות שיהיו) - עדיף נזק של 1500 נרצחים,ולא 150000 נרצחים..
 
למה 150000??????????????
כל המדינה!!!!!!!!!!!!
כל העולם!!!!!!!!!!!!!!!!
אִם לֹא בְרִיתִי יוֹמָם וָלָיְלָה חֻקּוֹת שָׁמַיִם וָאָרֶץ לֹא שָׂמְתִּי [שַׁבָּת פח.]:
והיינו שלא נבראו שמים וארץ אלא בעבור התורה,
אה"נ,נקטתי מספר דומה ל 1500 רק בהגזמה,אבל התכוונתי לתוצאה הרסנית כוללת
למרות ששוב אני אומר,אם אנחנו יוצאים מנקודת הנחה של מרן שסינאוור גרם אסון כזה,אז להתיר דמם של 1500 יהודים כדי למנוע גזירת שמד רוחנית,זה בהחלט החלטה מאודדד מורכבת ולא פשוטה,אבל כאמור,יכול להתחיל להבין אותה

אגב שים לב,בגישה זו אתה סותר מה שאמרת מקודם ואני הסכמתי איתו - שדם של 150 אלף בהחלט שווה יותר מדם של 1500 :)
 
אם באסון נפילת מגדלי התאומים היה לך טיל כתף ביד והית יכול להפיל את אחד המטוסים ולהציל אלפי אנשים ממות [כולל יהודים] אבל מצד שני באותו מטוס ישבו גם כמה יהודים היה מותר לך להפיל את המטוס או שהיה אסור לך????
מח' בין הגרח"ק זצ"ל לגרב"ד שליט"א, הובאה בפילפולא דאורייתא סויד גליון 3:
 
מח' בין הגרח"ק זצ"ל לגרב"ד שליט"א, הובאה בפילפולא דאורייתא סויד גליון 3:
יפה,אבל כמו שכתבתי לעיל השאלה בכלל לא דומה לנידוננו..
 
אגב השאלה הכי פשוטה שצריכה להשאל : אם פיקוח נפש באמת דוחה הכל,למה אנחנו בכלל מכניסים חיילים קרביים להילחם בעזה?
הרי להם זה פיקוח נפש נוכחי,לעומת פיקוח נפש עתידי שאם לא יכנסו אולי חמאס יעשו פיגועים או ירו טילים, וגם אם יעשו מי אמר שזה יגיע למקום שהחיילים גרים בו כגון שהם במרכז/צפון הארץ?
אם פיקוח נפש הוא מעל הכל כולל הכל,בכלל תימא מה אנו עושים בארץ ישראל,הרי בכל רגע יכול להגיע ערבי ו..
 
מח' בין הגרח"ק זצ"ל לגרב"ד שליט"א, הובאה בפילפולא דאורייתא סויד גליון 3:
מתנצל אבל לכאן זה לא קשור!!
שם הוא רוצה לומר שיהיה מותר להפיל את המטוס ולהרוג את היהודים מדין "רודפים" דבר שלא שייך בענינינו כלל,
 
אנחנו לא מכניסים אף אחד,
אבל אל תדבר בלי קשר, הכניסה לעזה היא מצד הרתעה של המדינה שזה שאלה שלא נידונה מעולם אצל גדו"י מה המשקל של הרתעה של המדינה,
יפה!
אז אם אתה אומר שמבחינתך אולי זה גם לא הלכתי בכלל להכנס לעזה, אז זה ממש הנקודה שלי - יש לנו פה גישה תורנית שבעצם אומרת שאי אפשר לנהל מדינה לפי הלכה
הרי אם נאמר שפיקוח נפש עכשווי דוחה כל דבר,אז ודאי שלא שייך שיהיה לנו צבא לוחם
ואני מקבל,זו הגישה של נטורי קרתא,אבל אם אנחנו חיים בארץ ישראל,ובירושלים,על אפם וחמתם של הערבים ואומות העולם,ועושים מי שברך לחיילים בפתיחת ההיכל - אנחנו סותרים את עצמנו!

ומצד הרתעת המדינה,אין שיקול של הרתעת המדינה בזה שמורידים מדינה שלמה על הברכיים עם הסכם חטופים מופקר?
 
חזור
חלק עליון