זה ברור שיש פוסקים כן, אבל כאן הנדון לפי איזה שיטה יש לכריע, וע''ז כתבנו שדברי האומרים שמברכים המוציא נראים יותר מכמה טעמים:
א. רוב הראשונים סוברים דאזלינן בתר קביעות סעודה דידיה.
ב. גם לשיטת הרא''ש ורבינו יונה שהשו''ע פסק כמותם דאזלינן בתר קביעות סעודה דעלמא, רוב ככל האחרונים הכריעו כהגינת ורדים והמג''א שאם אוכלם עם בשר ודגים וסלטים במקום פת הוי קביעות סעודה גם לדעת מרן. וא''כ הוי תרי רובי פוסקים שאומרים לברך המוציא.
ג. יש להוסיף מש''כ ידיד שלי שבלחמניות מתוקות דעת הרא''ש ורבינו יונה הנ''ל שיש לברך עליהם המוציא, כי פת מתובלת לדעתם זה המוציא, וא''כ הו''ל המוציא לכו''ע.
ד. והוספנו לכל הנ''ל טעם לשבח שכל ענין פת הבאה בכיסנין הוא קינוח כמבואר בראשונים, ומכיון שמצה לא נעשית לקינוח אלא לאכילה כפת, יש לברך עליה המוציא.