הלכה צרופה
Well-known member
שאלה מאד מעשית
פעמים רבות שכבוד שבת ועונג שבת נוגדים אחד את השני
ואביא לכך מעט דוגמאות
א' לבישת עניבה בשבתות קיץ, רבים לא לובשים בגלל שמרגישים יותר נעים ללא עניבה, ובשבילם יש להם יותר עונג שבת ללא עניבה. אך מאידך זה בא על חשבון כבוד שבת, שיש לכבד את השבת בבגדים נאים, ואף שלובש בגדים מיוחדים לשבת, מ"מ גם עניבה הוא חלק ניכר מבגדים המיוחדים לשבת, בפרט שזה מאד ניכר יותר מכל הבגדים.
ב' נעליים לשבת: ישנם בנ"א שלא לובשים נעליים יפות ומכובדות לשבת, אלא נעליים פשוטות, כי יותר נוח להם בנעליים אלו.
אמנם יש בזה יותר עונג שבת, אבל פחות כבוד השבת.
מה גובר על מה ?
הנה לפי מרן רבינו עובדיה יוסף זצ"ל שסובר כי עונג שבת הוא מצוה מהתורה, לכאורה במקרים הנ"ל שהבאנו תהיה ההלכה, שעונג שבת עדיף מכבוד שבת שאינו אפילו מדרבנן.
אשמח לקבל חוות דעתם של הרבנים
פעמים רבות שכבוד שבת ועונג שבת נוגדים אחד את השני
ואביא לכך מעט דוגמאות
א' לבישת עניבה בשבתות קיץ, רבים לא לובשים בגלל שמרגישים יותר נעים ללא עניבה, ובשבילם יש להם יותר עונג שבת ללא עניבה. אך מאידך זה בא על חשבון כבוד שבת, שיש לכבד את השבת בבגדים נאים, ואף שלובש בגדים מיוחדים לשבת, מ"מ גם עניבה הוא חלק ניכר מבגדים המיוחדים לשבת, בפרט שזה מאד ניכר יותר מכל הבגדים.
ב' נעליים לשבת: ישנם בנ"א שלא לובשים נעליים יפות ומכובדות לשבת, אלא נעליים פשוטות, כי יותר נוח להם בנעליים אלו.
אמנם יש בזה יותר עונג שבת, אבל פחות כבוד השבת.
מה גובר על מה ?
הנה לפי מרן רבינו עובדיה יוסף זצ"ל שסובר כי עונג שבת הוא מצוה מהתורה, לכאורה במקרים הנ"ל שהבאנו תהיה ההלכה, שעונג שבת עדיף מכבוד שבת שאינו אפילו מדרבנן.
אשמח לקבל חוות דעתם של הרבנים