מדברים על נורת לד שאין בה חוט להט, ואינה מגיעה לשיעור בישול, אלא רק חימום בעלמא, וכפי שהעירו כבר.מדין מבשל
בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר. כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים. הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות). אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום. ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל. חזקו ואמצו!
מדברים על נורת לד שאין בה חוט להט, ואינה מגיעה לשיעור בישול, אלא רק חימום בעלמא, וכפי שהעירו כבר.מדין מבשל
אולי עכשיו זה הזמן שתשאל אותו שובזכורני כעת שלפני כמה חודשים ענה לי מרן שליט"א שהוא מסתפק בזה ויש לו צד שזה דאורייתא, ולא פירט לי הטעם, וצ"ע.
יזהרו......לפחות היה צריך לומר שבספריו כתב כך שזה איסור דרבנן, אבל כעת חושב אחרת
אדרבה דוקא בגלל טענה זו, לא מובן למה לא הדגיש שבספריו כתב כמילתא דפשיטא שזהו רק איסור דרבנן??!!!אפשר שרבינו אור העולם שליטא רצה רק לגדור גדר בענין, וכמו שסיים: "לכן אין לזלזל ככה סתם". ור"ל שלא יבואו להקל ראש בזה, ואז יוכל ליגרם גם קלקול מזה. ודו"ק.
הרב @מורשת מרן . האם מרן שליט"א חזר בו לגבי לד?אולי הרב מורשת מרן יוכל לשאול על כך את מרן שליט"א הרי הוא זוכה לראותו מידי יום ביומו ב"ה
זה נושא חשוב ביותר עם השלכות רציניות!!!
הוא אמר בשיעור מפורש שיש צד גדול, לא הכריע.הרב @מורשת מרן . האם מרן שליט"א חזר בו לגבי לד?
לא יודע.הרב @מורשת מרן
מה הכוונה שיש חוט להט בלד ? באיזה לד יש חוט להט?
ודאי שלאהרב @מורשת מרן .
האם התכוון לפלורסנט?
שפתיו ברור מללו משום חשש בישול [וטעון בדיקה]. ולא משום כל מיני אוקימתות שעושים כאן הצעירים...לענ"ד, הרב אמר זאת כדי למנוע מצעירי הצאן להקל במהירות בהלכות שבת
זה העתקה מספר פסקי שבת ח"א עמ' תקסט. וראה שם אריכות בזההעתקה ממה שכתוב שם לגבי עצם פעולת הלד במציאות
הנה בקבצים תורניים בהם מתוארת פעולת הלד והדרך שבה הוא מאיר מחכמים הבקיאים בחשמל (ראה בקובץ המעין נא- ג עמ' 26 והלאה, ובקובץ אסיא פג- פד עמ' .91 ו בספר אורחות שבת פרק טז סעיף ח, ובס'שלחן שלמה ערכי רפואה ח"א עמ' קפה בהערה א. ועתה בקשתי עוד מאחד משומעי לקחי שיחפשבזה מן החדש, והביא לי מאתר "גלובס" גם כדלהלן) מתבאר כי נורת לד היא איננה כנורת להט,דהיינו שבה האור נוצר ללא חום כלל, אלא היא תופעה פיזיקלית של חומר שזוהר כתוצאה מזרם חשמלי העובר דרכו. ומזה דנו לגבי איסורו בשבת שהרי אין בנורה כזו משום הבערה ולא משום כיבוי, ואם שייך מוליד או בונה וכו', עיין בדבריהם. ומדבריהם מבואר(מה שפשוט בשכל כמובן) שבודאי שיש חומר המצוי בתוך הנורה (החומרים שמהם מיוצרת תאורת ה-LED הם מוליכים למחצה, ובהתאם היא מיוצרת בטכנולוגיה דומה לזו שקיימת במפעלי שבבים. ייצור המוליךלמחצה שעליו מבוסס ה - LED מתבצע על חומרים מגוונים יותר מאשר פרוסות סיליקון המשמשות במפעלי שבבים רגילים, כגון פרוסות ספיר- מתוך גלובס)
הרב התכוון לברזל שמחזיק את המנורה שממש מתחמם והוי בישול בשבתהרב @מורשת מרן . האם מרן שליט"א חזר בו לגבי לד?
מה הכוונה שיש חוט להט בלד ? באיזה לד יש חוט להט?
האם התכוון לפלורסנט?
אבל הכל נשאר קר וגם אם מתחמם קצת בודאי שלא ביד סולדת!הרב התכוון לברזל שמחזיק את המנורה שממש מתחמם והוי בישול בשבת