בעקרון האיש הגדול שעמד על המלאכה בשוטנש' הוא הגר''א זורייבין זצ''ל,והיה אדם גדול ומעמיק מאוד ,ולא מסתבר שהיה בהוצאות אחרות מישהו בסדר גודל כמו שלו,אף שהרבה ת''ח עבדו בהצאות אחרות ,אבל לא מתקרבים אליו...,ואגב הוא תלה גם את ...בגלל שת''ח המעיטו בעיונם ,אף שלמעשה זיכהאת הרבים.
איני יודע למה כבודו השמיט בין עורכי שוטנ' את העורך הראשי השני,
ר' יצחק גולדשטיין, שהיה אחד מגדולי הדור המובהקים בירושלים על אף מראהו הפשוט, ידע את כל התורה ישר והפוך וגם היה בקי בכל חכמה חיצונית, פשוט גאון מבהיל הרעיון. (היה עורך ראשי גם של האינצ' התלמודית, כבר בעשור השלישי לחייו)
לדוגמא:
ר' שלמה פישר אמר עליו בהספד שהוא יודע שהיה אחד מל"ו צדיקים.
הרב אריאב עוזר אמר שמרגיש ראש כרוב לידו.
ור' שמואל אוירבאך אמר שלא יודע כמה בדור יש כמוהו אם בכלל.
הוא הספיק להיות עורך של
כל הבבלי וגם של חלק מהירושלמי, והוא נפטר אחר הגאון הגר"א זורייבין זצ"ל, שאין צורך להאריך בגאונותו ומעלותיו הידועות לכל.
ולכן אין ספק שמהדורת הגמרא של שוטנשטיין היא המעולה שבמעולות מבין כל שאר ההוצאות כבודן במקומן מונח, וכך סברו גם גדולי הדור בפשטות, ותדעו לכן, שהגריש"א זצוק"ל היה לומד ומעיין בגמרא שוטנשטיין, והיתה מונחת הרבה על שולחנו.
לגופו של עניין: abc123 בעיקרון פשוט שארטסקרול יותר אמין מובן בהיר ומדויק, וידוע הביקורת שנאמרה בעבר על קהתי.ואכמ"ל. אמנם בשביל
להריץ משניות עם הבנה בסיסית יותר נח
קהתי חדמ"ש. וכך אני נוהג.