• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

משניות קהתי או ארטסקרול

בהיות שאנא זעירא לומד משניות כל יום וגם מלמד ויצא לי ללמוד כמעט בכולם
בד"כ אני לומד רק עם ברטנורא ותפארת ישראל וההבנה הבסיסית מצויינת
במשניות של שוטנשטין אני מאוד נהנה להכין את השיעור כי יש שם הרחבות נפלאות ודברים מעניינים מאוד גם בתוספת ביאורים בשיטות אחרות וגם בביאורים של המציאות כיום [כגון במסכת כלאים שהם מבארים כל פרי מהו היום]
במשניות של קהתי אני לומד כדי לאפוקי מרבני בני ברק
ובמשנה עם הביאור כפשוטו של דף ליום באמת שהם עשו עבודה מרוכזת ויפה מאוד ואפשר לומר שהפשט של המשנה מובן היטב עמם
 
לגופו של נושא
זה עניין של טעם, כמו אותה שאלה מה יותר טוב מתיבתא או שוטנשטיין
אני חושב שעם קהתי אפשר יותר להריץ כי צריך להתרגל לעימוד של ארטסקרול
גם בעיני צורם העימוד שלהם. ממש לא ברור מה הם חשבו לעצמם בעת שעשו את העימוד הלקוי הזה.
 
מצווה ללמוד בקהתי כל מי שבן תורה מבין שהפירוש שלו כשר
חבל שכבודו מכליל
וכי הגרח"ק, האדמו"רים מספינקא, ויז'ניץ וקיווישד, הרב אברהם לייטנר והרב ישראל חיים מנשה פרידמן אינם בני תורה???
יותר נכון לומר שזוהי מחלוקת אחרונים, יש גדולים שג"כ אהבו את הפירוש, ונהרא נהרא ופשטיה.
 
יש לציין שמצאתי עדיפות נוספת בשוטנשטיין - וזה בציורים המרהיבים שלהם. מאד ברורים, ובצבע, וזה נצרך מאד במסכתות מסוימות - כלים, עירובין, סוכה ועוד.
 
שוב מצאתי את שאהבה נפשי להגאון המעניין הרב יששכר דוב אופמן מניורק שכתב בזה מאמר ארוך עשרה עמודים ובו עדויות רבות על גדולי ישראל מפיהם ומפי כתבם, ולאהבת הקיצור אני מעתיק רק קטע אחד קטן חשוב ביותר והרוצה ילך ויראה שם באורך
1731021266794.png
 
[השאלות למטה והתשובות למעלה].
1721320630795.png
חסום לי בנטפרי, מה כתוב פה??
 
חזור
חלק עליון