גא"מ, בד"כ הוא מקיף את כל הנקודות החשובות בצורה מתומצתת וברורה.התפארת ישראל הוא ספר עזר מצוין
נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.
גא"מ, בד"כ הוא מקיף את כל הנקודות החשובות בצורה מתומצתת וברורה.התפארת ישראל הוא ספר עזר מצוין
א. כמדומני שהרב זצ'ל נפטר באמצע ולא הספיק הכל.בעקרון האיש הגדול שעמד על המלאכה בשוטנש' הוא הגר''א זורייבין זצ''ל,והיה אדם גדול ומעמיק מאוד ,ולא מסתבר שהיה בהוצאות אחרות מישהו בסדר גודל כמו שלו,אף שהרבה ת''ח עבדו בהצאות אחרות ,אבל לא מתקרבים אליו...,ואגב הוא תלה גם את ...בגלל שת''ח המעיטו בעיונם ,אף שלמעשה זיכהאת הרבים.
ג"א מצטרף להנ"ל.לכאורה ארטסקרול יותר טוב [לענ"ד].
לא ידועבלת"ק ידוע מה שאמר הגרח"ק על משניות קהתי
איני יודע למה כבודו השמיט בין עורכי שוטנ' את העורך הראשי השני, ר' יצחק גולדשטיין, שהיה אחד מגדולי הדור המובהקים בירושלים על אף מראהו הפשוט, ידע את כל התורה ישר והפוך וגם היה בקי בכל חכמה חיצונית, פשוט גאון מבהיל הרעיון. (היה עורך ראשי גם של האינצ' התלמודית, כבר בעשור השלישי לחייו)בעקרון האיש הגדול שעמד על המלאכה בשוטנש' הוא הגר''א זורייבין זצ''ל,והיה אדם גדול ומעמיק מאוד ,ולא מסתבר שהיה בהוצאות אחרות מישהו בסדר גודל כמו שלו,אף שהרבה ת''ח עבדו בהצאות אחרות ,אבל לא מתקרבים אליו...,ואגב הוא תלה גם את ...בגלל שת''ח המעיטו בעיונם ,אף שלמעשה זיכהאת הרבים.
תצאו מנקודת הנחה ששום דבר לא ידוע. כל אחד פה הגיע ממקומות שונים ובתי מדרש שונים, נא לפרט ולא לדבר בקודים.וידוע הביקורת שנאמרה בעבר על קהתי
האם הכיר אותו?בפשטות מתכוון למ"ש שם "א''ר יוחנן מאי דכתיב {מלאכי ב-ז} כי שפתי כהן ישמרו דעת ותורה יבקשו מפיהו כי מלאך ה' צבאות הוא אם דומה הרב למלאך ה' יבקשו תורה מפיו ואם לאו אל יבקשו תורה מפיו"
אבל יש לשאול ב' שאלות: א- האם הכיר את האיש? ב- האם יש בעיה ללמוד בליקוט פירושים כשהמלקט לא מכניס את דעתו האישית בפירוש (כמו שכל אחד יכול לראות בבירור, חוץ מההקדמות שזה בלשון חופשית ובזה אפשר לומר שזה כדברים חדשים)
ואם אכן כך, יש לשאול ב' שאלות אחרות: א- האם יש לדחות את כל הספרים שיצאו מטעם מוסד הרב קוק כיון שמחבריהם מן ה"מזרחי"? ב- האם אפשר לדעת שעורכי הפירושים של המכונים השונים הם בכלל "כמלאך ה' צבאות"?
קהתי מאוד נח.משניות עם פירוש של מכון הרב שטיינזלץ לענ"ד יותר נוחות מאשר קהתי או ארטסקרול.
יש שם חלוקה טובה יותר למדורים (פירוש מילולי, טעמים וסברות, הלכה למעשה, הסברים מציאותיים) וכך הקורא יכול להחליט מה הוא רוצה ללמוד ומה לא, ולא שהכל כתוב בגוף אחד ויש לפירוש אריכות