נשיא מועצת רה"י
Member
ולא זכיתי להביןמצטט לך משיעור של הרב יצחק יוסף עקב, תשע"ח דיבר על נושא זה:
"והטעם כי האומר ברכה לבטלה עובר בלא תשא, והעולם כולו הזדעזע כשאמר הקדוש ברוך הוא "לא תשא את שם ה' אלהיך לשוא" (שבועות לט.), מה שלא נאמר בשאר האיסורים שבתורה"
הרי לכאורה זה ברור כי לא היינו מורים כן מעצמנו, אלא שמאחר ומצינו באחרונים כן
ולכאורה הרי באותה המידה ממש מצינו באחרונים עוד כמה ענינים שלא בכלל קבלת הוראות מרן
ולכאורה כן מוכח מהחיד"א שכתב דהוא משום חומרא דברכות, ועכ"פם הרי יש עוד כמה ענינים שלפי החיד"א אינם כמרן
וא"כ כשם שאנו נוקטים בסב"ל הכי, לכאורה כך גם בשאר הענינים המבוארים באחרונים