• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

פרי חדש (שהחיינו) קודם למין שבעה

הראש"ל שליט"א לא אמר שכך דעת אביו, אלא שאם היה רואה היה חוזר בו.
הבנתי מה שאמרת
כעת
אך פעמים שאף הוא מביא בילקוי עדויות מאחרים בשמו
ואילו היה רואה הרשלצ יתתכן שהיה מסכים עם הדיוק שלהם

יתכן ואני כותב בזהירות
 
יעוין בקונט' משנה אחרונה שכתבו זאת להדיא ולא הביאו משמעות ואף בקושי מבניו (ואני אומר בתור א' שעבר על כולו )

ואין לומר שהכותבים סותרים את עצמם אלא הבינו שאין זו כלל סתירה ולכן אין לומר כאן כאמור שבכתב עדיף מבע''פ כי הבעפ זה רק גילוי דעת
 
שלום רב, האם כדי לפתור את המחלוקות הללו. ניתן יהיה להניח את הרימון במטבח ובינתיים לברך על התמר, ולאחר מכן להביא את הרימון ולברך שהחיינו ולאוכלו. או שמא, הדבר לא יועיל, משום שסוף סוף הרימון מצוי בהישג יד, ונחשב כמצוי "לפני". ?
 
שלום רב, האם כדי לפתור את המחלוקות הללו. ניתן יהיה להניח את הרימון במטבח ובינתיים לברך על התמר, ולאחר מכן להביא את הרימון ולברך שהחיינו ולאוכלו. או שמא, הדבר לא יועיל, משום שסוף סוף הרימון מצוי בהישג יד, ונחשב כמצוי "לפני". ?
גם רימון וגם תמר הוא מין שבעה...
 
גם רימון וגם תמר הוא מין שבעה...
יש מחלוקת האם להקדים את הרימון + ברכת שהחיינו לתמר. כדי לפתור זאת, היה מי שהציע שלא להעלות את הרימון על השולחן בהתחלה
ובעצם לברך תחילה על התמר לכולי עלמא. ויש מי שאומר, שזה לא יועיל, היות וגם כשהרימון לא על השולחן, זה עדיין נחשב כאילו הוא "לפניי".
כך שתשובתך אינה ברורה ולא עונה.
 
שלום רב, האם כדי לפתור את המחלוקות הללו. ניתן יהיה להניח את הרימון במטבח ובינתיים לברך על התמר, ולאחר מכן להביא את הרימון ולברך שהחיינו ולאוכלו. או שמא, הדבר לא יועיל, משום שסוף סוף הרימון מצוי בהישג יד, ונחשב כמצוי "לפני". ?
כמדומני
בעלון באר יצחק הגאון הרב יצחק לוי הביא פתרון זה של לכסות את אחד המינים
 
חזור
חלק עליון