• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

"לשחרר את החטופים עכשיו - פיקוח נפש"?!

אני אעמיד את השאלה כך:
האם לתת להרוג באופן ודאי 50 חטופים, ואין לנו שום יכולת למנוע את זה!!
או לתת לכמות נכבדה של מחבלים להשתחרר ויש לנו יכולת למנוע את הפיגועים שהם יצאו לעשות בסבירות מסוימת,
אצל מי עדיף שהכדור יהיה שאנחנו שולטים על מעשיהם או שהם שולטים עלינו?????
אז אנחנו חולקים במציאות, כבודו אומר שמה שקרה עם סינאוואר,שהוא רק מחבל אחד מתוך 1000 שהתשחררו , והמיט עלינו אסון כזה, זה רק פשלה חד פעמית,אבל באמת בפעם הבאה אף יהודי לא יינזק מכל מחבל שישתחרר,כי אנחנו נוכל לנטרל את כולם מיד

במחילה ובשיא האהבה כיהודי וליהודי-לא יודע מה יותר לא הגיוני בעיניי, לומר שאנחנו יכולים לשלוט במחבלים משוחררים אחרי שמחת תורה, או הדעה של כבודו שטוב לתת גרעין בשביל 50 חטופים ..
 
ני מבין סופית שאני לא אזכה לשמוע תשובה לעניין דעתך בעניין האטום?(שאלה הזויה ,בהחלט,אבל בשביל להגדיר דעה צריך לשאול עליה שאלה קיצונית וממילא מתלבנים הדברים)
החילוק הוא פשוט ביותר כפי שכתבתי לעיל וזה התשובה גם למה לא להביא להם מטוסי קרב,
כי אם אנו עושים שהמצב יהיה תחת ידינו אז מצויין, והיינו שחרור המחבלים, הכדור הוא בידיים שלנו, אנחנו נעצור אותם לפני הפיגועים,
אבל החטופים וכן אם נביא להם פצצת אטום ומטוסי קרב, אז אנו מביאים שוב את הכדור לידיים שלהם, אז זה מצב שאסור עפ"י היהדות ודו"ק היטיב,
 
החילוק הוא פשוט ביותר כפי שכתבתי לעיל וזה התשובה גם למה לא להביא להם מטוסי קרב,
כי אם אנו עושים שהמצב יהיה תחת ידינו אז מצויין, והיינו שחרור המחבלים, הכדור הוא בידיים שלנו, אנחנו נעצור אותם לפני הפיגועים,
אבל החטופים וכן אם נביא להם פצצת אטום ומטוסי קרב, אז אנו מביאים שוב את הכדור לידיים שלהם, אז זה מצב שאסור עפ"י היהדות ודו"ק היטיב,
הו,עכשיו אני רואה שאפשר לדבר בהיגיון... אני כבר נבהלתי כשאמרתם מקודם שכן,צריך לתת אטום בתמורה לחטופים

אז עכשיו אנחנו חולקים במציאות,אם אפשר לנטרל מחבלים משוחררים
כבודו לא מקבל את הטענה של מרן עצמו,ששחרור סינוואר המיט עלינו את האסון הנל?

לדעתכם,זה פאשלה חד פעמית,אבל לצהל הגיבור יש 100% שליטה שלא יקרה שום נזק מאף מחבל משוחרר?

(זה טענה שכבר עכשיו אפשר להפיך,שמעתם על מכוניות התופת בחברון? שבחסדי ה' לא התפוצץ על אוטובוס ילדי הסעות?משוחררים מהעסקה הנוכחית שהייתה לפני כמה חודשים מעורבים..)
 
כידוע שאחד מהמות שהם יהרג ואל יעבור זה שפיכות דמים,
אתה יכול להסביר לי מה ההיגיון בזה?????????
שהדם שלך לא אדום יותר מהדם היהודי של חברך

העיקרון הזה הוא הבסיס לדעתי,שדם החטופים לא אדום יותר מאף דם יהודי.
 
ולמה הדם שלך יותר אדום משלו?
הוא באמת לא אדום יותר
פשוט, הם 50 איש(ספק כולם חיים), ואנחנו מסכנים עשרות אם לא מאות אלפים... בינתיים קרוב ל 2000 נהרגים בעקבות הדם האדום של שליט (כולל ההרוגים בצפון,כי הם תקפו בעקבות תקיפת חמאס וסינוואר)
 
לא הבנתי את כוונתך.תוכל להסביר?
פשוט, כל עוד הם רוצים לפלוש לארץ ולפגוע בה ואנו בעיקרון חוסמים אותם, רק יש לנו פשלות פה ושם, אבל ההצלחה שלהם תלויה בנו, אז זה מה שצריך לעשות אבל לתת להם פצצת אטום ולתת להם מטוסי קרב זה בעצם להביא את הכדור לידיהם וזה אסור שזה יקרה,
 
הוא באמת לא אדום יותר
פשוט, הם 50 איש(ספק כולם חיים), ואנחנו מסכנים עשרות אם לא מאות אלפים... בינתיים קרוב ל 2000 נהרגים בעקבות הדם האדום של שליט (כולל ההרוגים בצפון,כי הם תקפו בעקבות תקיפת חמאס וסינוואר)
ביהדות אין הבדל בין חיים של עשר למאה,
 
פשוט, כל עוד הם רוצים לפלוש לארץ ולפגוע בה ואנו בעיקרון חוסמים אותם, רק יש לנו פשלות פה ושם, אבל ההצלחה שלהם תלויה בנו, אז זה מה שצריך לעשות אבל לתת להם פצצת אטום ולתת להם מטוסי קרב זה בעצם להביא את הכדור לידיהם וזה אסור שזה יקרה,
לא מבין
אתה לא מסכים עם מרן?
אמר אמר עובדה פשוטה:
שחררנו את סינוואר,הגיע הטבח הנורא
אתה חולק? זה לא בהכרח שזה מה שיקרה? זה פאשלה חד פעמית?
יש לנו צבא ויכולות כאלה מדהימות(ראינו בשמחת תורה..) שאין להם שום סיכוי לפגוע אם רק צהל ירצה?
מותר לקחת סיכון לפשלות שפה ושם הורגות 2000 איש וכמעט מכניסות אותנו למלחמה עם איראן?
להמשיך?
 
ביהדות אין הבדל בין חיים של עשר למאה,
אבל ביהדות יש היגיון ישר
האם עונשו של רוצח 10 נפשות לעומת 1000 נפשות אותו עונש? או שגונב מאיש אחד לעומת עשרה אנשים? או שמחטיא איש אחד או שמחטיא 10 אלף איש?

אתה מדבר מצד הדין,אני מדבר איתך מצד מציאות, מבחינתך יש פה דיון בדין וזהו
אין שיקולים של מדינה,של הרתעה, של חיי אלפי ועשרות אלפי יהודים על הכף
 
אבל ביהדות יש היגיון ישר
האם עונשו של רוצח 10 נפשות לעומת 1000 נפשות אותו עונש? או שגונב מאיש אחד לעומת עשרה אנשים? או שמחטיא איש אחד או שמחטיא 10 אלף איש?

אתה מדבר מצד הדין,אני מדבר איתך מצד מציאות, מבחינתך יש פה דיון בדין וזהו
אין שיקולים של מדינה,של הרתעה, של חיי אלפי ועשרות אלפי יהודים על הכף
לא מענין אותי לא המציאות לא ההרתעה ולא שום שיקולים אחרים!!!
מענין אותי מה הדין וזהו,
 
מה אם פפוס וללליינוס?
הוא יתרץ לך ששם זה חסידות..
כאמור שערי תירוצים לא ננעל

אבל יש סברא ישרה, אתה עצמך חזרת בך,לא נותנים אטום כדי לקבל 50 חטופים בחיים. לפי שיטתך,למה לא? אין הבדל בין עשר למאה!
ואז תגיד לא,פה זה בידיים שלנו
ואז אני אשאל,אז מה הוכח בשמחת תורה? באוסלו?באינתיפאדה? בהתנתקות?שהכוחי ועוצם ידי שכבודו מצטט מקורו בבכירי הביטחון השמאלניים החילוניים שכולם ראו כמה דמיונות שווא יש להם,אין דבר כזה! צהל לא סופרמן,מחבל שמשתחרר - רוצח!
 
חזור
חלק עליון