אין פה לא להראות העמים ולא כלום, אלא רצון שלא תהא חריגה בנוף.ולכן כאן שזה מגיע מהבחור, ועוד הוא רוצה "דוקא" בבית הוריו, להראות העמים והשרים את יפיה, זה קצת מראה משהו לא טוב (בלשון המעטה).
תפאדל.אז אני מוכן בל"נ ללמוד איתו סוגיית פאה נכרית לאשורה.
ועשית ככל אשר יורוך! תורמים עכשיו למרכז למורשת מרן. לחצו כאן לתרומה.
אין פה לא להראות העמים ולא כלום, אלא רצון שלא תהא חריגה בנוף.ולכן כאן שזה מגיע מהבחור, ועוד הוא רוצה "דוקא" בבית הוריו, להראות העמים והשרים את יפיה, זה קצת מראה משהו לא טוב (בלשון המעטה).
תפאדל.אז אני מוכן בל"נ ללמוד איתו סוגיית פאה נכרית לאשורה.
אני מכיר אישית כזה סיפור בדיוק אבל ההבדל הענק שזה האשה רצתה ולא הבעל וכשאישה רוצה והבעל לא רוצה לצורך שידוכים זה וודאי יש מקום להקל אבל הפוך מרן אמר ואף כתב בכת''י על כזה בחור ''רשע או עם הארץ''יש לי חבר שאמו רצתה לשים פאה בא אביו ושאל את הרב עובדיה האם להוריד על כך,
ענה לו הרב עובדיה אל תוריד על זה, תתחתן, ואשה כשרה עושה רצון בעלה, והיא תחליף לאחמ''כ למטפחת, וכך הוה,
בתשובת מרן ביבי״א כמדומני, הוא לא נגע בסוגיא משום חשש ע״ז בפאות. למה נכנסת לזה?ולא משום חשש ע"ז בפאות
@לביא למה כתב כ"כ קטן? למה? למה זה טוב? די!כפי שכבר כתבו כאן יש לשאול דעת תורה.
אך אם היה עלי לחוות את דעתי - דעתי היא, שהרי הבחור לא מתיר בכל מכל כל פא״נ אלא רק רוצה מחמת משפחתו. ואם בן תורה נינהו, תנסה הבחורה שהבחור ישמע דעת רבנים שאוסרים את הפאה, ואולי יחזור בו.
אני לא אומר שתסכים ישר כמובן, אני רק אומר שלא תבטל ישר שידוך בגלל דעתו המשובשת של הבחור שצריך להציג את אשתו לפני משפחתו כמו שהם רוצים (וידוע שאדם קרוב אצל משפחתו). ובתחבולות תעשה מלחמה.
וכבר שמעתי על הרבה מקרים בהם הבחורה או הבחור התעקשו מאד על פא״נ, ואחרי בירור דברים והתפשרויות מסוימות, הם הסכימו על מטפחת וחתונה. לא צריך להיות קיצוניים, ולצערי חלק מהתגובות כאן מעידות על השקפה קיצונית מדי. מרן זצוק״ל אולי היה נגד פא״נ, אך עשה זאת בחכמה ולא ביטל כל שידוך בהרף יד.
בתשובת מרן ביבי״א כמדומני, הוא לא נגע בסוגיא משום חשש ע״ז בפאות. למה נכנסת לזה?
רק צריך לשים לב, שהרבה רבנים לא יודעים מימינם ומשמאלם בסוגיא זו. רק נסמכים על מה שסו"ס יש הרבה שמקילים בזה וכו', ולא יודעים שבדברי הראשונים אין להיתר פאה נכרית שום בסיס. וכל אותם 'אחרונים' שהתירו נסמכו על השלט"ג שהבין שהפא"נ של הש"ס היתה מגולה, אבל אליבא דאמת מבואר בכל הראשונים שהפא"נ היתה מכוסה (וכפי שכתב כאן ועוד הארכתי בזה בתשובה כת"י ושם השבתי באריכות על דברי חן וכבוד, שאין לדבריו לא שורש ולא ענף בדברי הראשונים).כפי שכבר כתבו כאן יש לשאול דעת תורה.
אתה לא רוצה אל תקרא.@לביא למה כתב כ"כ קטן? למה? למה זה טוב? די!
כמו שכתבת בסוגריים.ובעצם העניין לא הבנתי מה הכוונה "הם הסכימו על מטפחת וחתונה" מה האופציה? (או שהתכוונת הסכימו על מטפחת והייתה חתונה).
אני לא מדבר על רב בית הכנסת או אברך מהבית מדרש ליד שקורא לעצמו רב, כמובן.רק צריך לשים לב, שהרבה רבנים לא יודעים מימינם ומשמאלם בסוגיא זו.
קראתי מאדם ששמע ממרן שליט"א שבגיל 20 עדיין לא להתפשר. (ראיתי את זה כתוב בשם מרן באיזה ספר. אם תרצה אבדוק)יש לי אחות בשידוכים בחורה מיוחדת במינה, פשוט הכל בכל מכל כל וכו' וכו'
עלתה הצעה של בחור מצוין מישיבת רכסים, אך דא עקא הוא רוצה שהיא תשים פאה רק בשבתות כשהיא נמצאת בצד שלו, בגלל סגנון משפחה וכו'
מה דעת תורה של רבינו בעניין כזה, זה שייך בכלל? יש צד להקל בזה? או שלא נגשים כלל ועיקר? המצב בשוק די יבש לצערינו. (אגב, שדכנים של בחורים ספרדים טובים למי שיש, גם יעזור)
על זה היה דווה ליבנו, פעם בחורים טובים ואיכותיים היו מחפשים מישהי ללא פאה, היום הבחורות צריכות לחפש בחור שלא רוצה פאה. רח"ל. אוי מה היה לנו.
ולענינינו.
יישר כח גדול מראש.
אז מה זהזה לא לבטל.
זה לא לגשת להצעה זו.אז מה זה
בדיוק השבוע ראיתי את הרבינו חננאל בשבת נ. שכתב:מבואר בכל הראשונים שהפא"נ היתה מכוסה

כיון שזה סוגייא ארוכה ומורכבת א"א בפורום [חשוב ככל שיהיה] לענות ולהגיב על הכלרק צריך לשים לב, שהרבה רבנים לא יודעים מימינם ומשמאלם בסוגיא זו. רק נסמכים על מה שסו"ס יש הרבה שמקילים בזה וכו', ולא יודעים שבדברי הראשונים אין להיתר פאה נכרית שום בסיס. וכל אותם 'אחרונים' שהתירו נסמכו על השלט"ג שהבין שהפא"נ של הש"ס היתה מגולה, אבל אליבא דאמת מבואר בכל הראשונים שהפא"נ היתה מכוסה (וכפי שכתב כאן ועוד הארכתי בזה בתשובה כת"י ושם השבתי באריכות על דברי חן וכבוד, שאין לדבריו לא שורש ולא ענף בדברי הראשונים).
ידועבזמנו שאלתי את מור רב היח'ס שליטא בנידון וענני: הפאה והביכורים אין להם שיעור!
ושלחני לרבי אליהא אבא שאול זצ'ל ואמר לי דעת אביו שודאי שמטפחת עדיף,
אך בתנאי שלא תגלה שערות כלל!
אכןאשרי הנשים שמקפידות לא לגעת בפאה, וחובשות מטפחת הרמטי.
לא מדברים על מי שלא הולך לפי ההלכהומאידך יש שמקילות לגלות 4 אצבעות, דהיינו שחצי ראש כמעט מגולה
כשרוצים ומקפידים מסתדריםאין סיכות במטפחת ובקלות מחליק.
מטפחתאז מה זה יותר טוב מפאה צנועה?
רק צריך לשים לב, שהרבה רבנים לא יודעים מימינם ומשמאלם בסוגיא זו. רק נסמכים על מה שסו"ס יש הרבה שמקילים בזה וכו', ולא יודעים שבדברי הראשונים אין להיתר פאה נכרית שום בסיס. וכל אותם 'אחרונים' שהתירו נסמכו על השלט"ג שהבין שהפא"נ של הש"ס היתה מגולה, אבל אליבא דאמת מבואר בכל הראשונים שהפא"נ היתה מכוסה (וכפי שכתב כאן ועוד הארכתי בזה בתשובה כת"י ושם השבתי באריכות על דברי חן וכבוד, שאין לדבריו לא שורש ולא ענף בדברי הראשונים).
כמובן יש לנסות כמה שיותר להגיע איתו לידי כך שיסכים שתחבוש מטפחת, וזכות זו תעמוד להם לבית נאמן בישראל, ולא יבוש מפני המלעיגים, ואדרבה יגבה ליבו בדרכי ה'.
ואף אני מכיר סיפור כעי"ז שמרן הורה לא להוריד אך לצערנו האישה עם פאה עד היום. וכך בנותיהם וכלותיהםענה לו הרב עובדיה אל תוריד על זה, תתחתן, ואשה כשרה עושה רצון בעלה, והיא תחליף לאחמ''כ למטפחת, וכך הוה,
נו ו?ואף אני מכיר סיפור כעי"ז שמרן הורה לא להוריד אך לצערנו האישה עם פאה עד היום. וכך בנותיהם וכלותיהם
מי אמר שיש המשך?נו ו?