@מתלמידי מרן הראש"ל @אמונה ובטחון @לביא
ב"ה זכיתי להיות מבאי ביתו של הגר"ח גריינמן זצ"ל, ושמעתי מכמה מתלמידי החזו"א בפירוש, 
שהחזו"א התנגד בנחרצות לחומרא זו של ר"ת ונימק משום שזו 
חומרא דאתי לידי קולא. כך דעתו זצ"ל. (וסבר שסברת ר"ת נדחית לגמרי מההלכה וכמ"ש הגר"א היות ובמציאות רואים לא כך, וכמו מח' רש"י ורמב"ם במסכת ראש השנה שהיום ברור שהרמב"ם צדק למי שמכיר, ואכמ"ל,ולכן דעתו הקדושה שאין לקחת אפילו סיכון הכי קטן בעניין).
ב"ה אני זוכה לילך לאורו של מרן זיע"א, ורק מימיו אני שותה, ומחמיר כר"ת מידי שבת ושבתו כמובן, שזו הרבה יותר מסתם "חומרא" לשיטתו למעיין בדבריו, ודברי מרן בהירים גם בסוגיא זו וגם בסוגיית ביהמ"ש למעיין,  ואף זכיתי בעוניי ליישב שיטת ר"ת עם המציאות שלנו בא"י, שהרי מרן השו"ע לאחר שהגיע לא"י לא חזר בו על אף שראה כאן מה המציאות.
ועוד למי שהיה וראה 
גם בצרפת וגלילותיה המציאות לא תואמת כ"כ את ר"ת, וודאי שיש להסביר את שיטתו אחרת מעט. אולי אעלה את הדברים בהמשך.