• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

אתם אוכלים עוגיות פפושדו בפסח?

האם את אוכלים עוגיות פפושדו ?

  • כן גם בפסח

    קולות: 43 23.9%
  • כן אבל רק לפני ואחרי פסח

    קולות: 77 42.8%
  • בכלל לא

    קולות: 59 32.8%
  • פעם לא היינו אוכלים והיום שהשתפר המצב כן

    קולות: 1 0.6%

  • סה"כ בוחרים
    180
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
אני יעתיק לך את הלשון שלו.
"אבא שלי אני אומר לכם הוא היה אוכל את זה"
טוב ראייה משמיעה
מ"מ איה"נ אם יש עדות מהבית [והיינו שראה את אביו שאכל] אז הנה יש עדות,
אלא א"כ הוא נסמך על מה שכתב הרב שיטרית דאז חזרנו לאותו מקום כלעיל
 
זה קצת מתנגש עם מה שהעידו שמרן ב- 20 שנותיו האחרונות לא אכל מלבד "שמורה"
והעדות של הרב שיטרית היא משנת תשס"ו כ- 9 שנים לפני פטירת מרן
זה לא מתנגש כלל כמו שביארו הרב יצחק לוי שליט"א והרב שמעון ללוש שליט"א ועוד, שאפי' למחמירים בשמורה יכולים לאכול מעוגיות אלה.

ובאמת משנתו הראשונה של מרן הראשל"צ שליט"א היתה שמי שמחמיר במצה שמורה לא יאכל מעוגיות אלה. (כמו שיש סרטון על כך) ולפ"ז מובן מדוע טען בתחילה שאולי לפי זה קשה איך מרן אכל מעוגיות אלה.

אבל אחרי שהרב שמעון ללוש שליט"א הרצה לפניו את דבריו חזר מרן והסכים איתו שאף המחמירים בשמורה יכולים לאכול מעוגיות אלה.
 
חזר מרן והסכים איתו שאף המחמירים בשמורה יכולים לאכול מעוגיות אלה.
זאת מנין לך?
יש לך סימוכין על כך?
וחוץ מזה מה שהעלתי בשם מרן שליט"א, מאיזה שנה זו? זה לא נראה מלפני כזה הרבה זמן.

אבל בעיקר לא הבנתי דבריך- כאן מרן שליט"א פורך את הסיפורים שמרן זיע"א אכל מהם בפסח
ולמעלה טחנת לי את המוח שמרן שליט"א העיד על מרן זיע"א שאכל וכו'
הכל הפוך פה היום
 
זאת מנין לך?
יש לך סימוכין על כך
לשונו של הרב שמעון ללוש שליט"א - "שוב נכנסתי בשנה זו למרן שליט"א לשאול למעשה כיצד להורות בזה לבני תורה, והורה לי למעשה, שכן להורות בציבור, שעוגיות אלו כשרות לכתחילה לפסח עבור הספרדים ,ואפילו לבני תורה ולכתחילה ללא כל חשש. אלא שהוא כן הוסיף, שאמנם המחמיר בכל השבוע בשמורה משעת קצירה, אז גם בזה נראה שהיה צריך להחמיר, (כמו ההבנה המקובלת שיש בחומרה של שמורה, דהיינו משום חשש איסור) אבל כשעושה זאת בשביל לחזק את ההלכה ולחזק פסקי רבותיו, אפילו שנוהג להחמיר בשמורה כל השבוע רשאי לאכול לכתחילה. ונראה שזה ע"פ המבואר בילקו"י שביעית )עמ' תתפא-תתפד(, שאפילו מצוה יש בזה, ויקבל שכר על זה, כמבואר בגמ' וראשונים, ע"ש ותרווה צמאונך.
אבל בעיקר לא הבנתי דבריך- כאן מרן שליט"א פורך את הסיפורים שמרן זיע"א אכל מהם בפסח
לא פרך כלום הוא בסך הכל טען שזה לא מסתדר כל כך עם העניין של "שמורה"
אבל בעיקר לא הבנתי דבריך- כאן מרן שליט"א פורך את הסיפורים שמרן זיע"א אכל מהם בפסח
ולמעלה טחנת לי את המוח שמרן שליט"א העיד על מרן זיע"א שאכל וכו'
הוא אמר שקצת קשה מה שאמרו שגם "בסוף שנותיו" אכל. אבל בתחילת שנותיו גם לדעת מרן הראשל"צ פשוט שאכל
 
אבל בתחילת שנותיו גם לדעת מרן הראשל"צ פשוט שאכל
ממש וממש לא
מרן שליט"א מדבר שבשנותיו הראשונות לא הקפיד על שמורה ולכן אכל ממצות יהודה
לא קשור למצה עשירה
לא פרך כלום הוא בסך הכל טען שזה לא מסתדר כל כך עם העניין של "שמורה"
אתה מבין מה אתה כותב, למעלה כתבת שמרן שליט"א מעיד על מרן זיע"א שאכל, וכאן מרן כותב בזה"ל "שמעתי שאומרים" ואז טוען נגד אלו שאומרים ומקשה עליהם [ואידך זיל..]

ע"ז נאמר- עדות שבטלה מקצתה,,,,
 
אתה מבין מה אתה כותב, למעלה כתבת שמרן שליט"א מעיד על מרן זיע"א שאכל, וכאן מרן כותב בזה"ל "שמעתי שאומרים" ואז טוען נגד אלו שאומרים ומקשה עליהם

ע"ז נאמר- עדות שבטלה מקצתה,,,,
יש עדות מפורשת של מרן על כך. אולי הרב @בנימין לוריא זוכר איפה...
רק כתבתי לך שמהנ"ל אין הוכחה נגד.
 
כל הסיפורים האלה מבוססים על עדויות, ולנו הורה מרן זצ"ל שיש ללמוד ממה שכתוב, ומי כמו מרן זיע"א שהיה מתמסר כל כולו שהכל יעלה על הכתב כסולת נקיה, ואין לנו אלא תורה שבכתב.
על העוגיות הנ"ל לא מרן זיע"א ולא מרן שליט"א כתבו דברים ברורים. המון העם לא מכיר את כל מאחורי הקלעים הזה, שההוא העיד כך והוא העיד כך וכל הרעש הזה, ממה שכתוב ברור מאוד שמי שמחמיר במצה שמורה כל שבעת ימי הפסח לא יאכל מהעוגיות הנ"ל, ואין מה להסביר למה לא צריך להחמיר בשאר ימות הפסח במצה שמורה, כולם יודעים שהעיקר בלילה הראשון ורוב הציבור נוהג בכ"א להחמיר וכי נאמר לאנשים מה לעשות.

ועוד שהמעיין ביבי"א ח"ט סי' מה רואה שהרב עונה על מקרה של דיעבד שיש מפעל שכל השנה עובד על חמץ ורוצה להכשיר, ואף שמתיר כן לכתחילה, זה למציאות של המפעל שכך מתנהל. אבל אנחנו לא מוכרים לקנות משום מפעל כלום, רוצים לעשות הכל לכתחילה בדיוק מאותה סיבה שמחמירים בניקיונות וכן בשאר כשרויות הבד"ץ במוצרים שיש בהם רק תערובת חמץ.
ועוד שיתכן שפס הייצור של העוגיות הנ"ל דינו כתבניות שאותם צריך ללבן ליבון חמור כמבואר בחזו"ע, שהוא 400 מעלות ומעלה לדעה המקילה לא מועיל 360. ואל"כ פסק לנו מרן זיע"א שאין להשתמש בהם בפסח.

וזה מלבד חומרי ההתפחה, נייר אפיה וכל מיני דברים שטוענים. אבל שתי הטענות הראשונות הם הרבה יותר מבוססות ואמיתות. ועד כאן הכל רק מתורת מרן זצ"ל.

ואף אם אכל מהם מרן זצ"ל, לענין מצה שמורה אין שום פתרון, ולכן מי שלא מקפיד במצה שמורה ע"פ העדויות רשאי לאוכלם. אך בכל אופן הלכה פוסקים ממה שכתוב ולא מעדויות.

ודרך אגב לי אין שום צד אני כל שנה מנסה לקחת עוד חומר ולגבש דעה בעניין זה. ועברתי על כל מה שהבאתם פה כל שנה מחדש.
 
א"כ יאמר שאם אכן יתברר שמרן אכל גם הוא יאכל
אני לא הנושא, וגם מה אני עושה לא מעניין
סתם מקשקש
ברור, קודם תכתוב בשער בת רבים שמרן שליט"א העיד והעיד והעיד
ואח"כ אתה מביא להדיא ממרן שליט"א שמביא שמועות ודוחה אותם, אין לך קשקוש בגרוש יותר מזה
 
אני באמת מתפלא על כל התלמידי חכמים פה ממתי לומדים כך הלכה? עדויות עדויות, אני לא מכיר אף רב אז מה אעשה? לומדים בפרויקט חייו של מרן זצ"ל בספרים שלו, אל תספרו סיפורים אני לא מכיר כלום תפתחו את הסוגיה ונדבר בלימוד לא בעדויות, מתי מרן זצ"ל פסק הלכה על פי עדות?
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון