• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

אתם אוכלים עוגיות פפושדו בפסח?

האם את אוכלים עוגיות פפושדו ?

  • כן גם בפסח

    קולות: 43 23.9%
  • כן אבל רק לפני ואחרי פסח

    קולות: 77 42.8%
  • בכלל לא

    קולות: 59 32.8%
  • פעם לא היינו אוכלים והיום שהשתפר המצב כן

    קולות: 1 0.6%

  • סה"כ בוחרים
    180
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
אתה מבין מה אתה כותב, למעלה כתבת שמרן שליט"א מעיד על מרן זיע"א שאכל, וכאן מרן כותב בזה"ל "שמעתי שאומרים" ואז טוען נגד אלו שאומרים ומקשה עליהם

ע"ז נאמר- עדות שבטלה מקצתה,,,,
יש עדות מפורשת של מרן על כך. אולי הרב @בנימין לוריא זוכר איפה...
רק כתבתי לך שמהנ"ל אין הוכחה נגד.
 
כל הסיפורים האלה מבוססים על עדויות, ולנו הורה מרן זצ"ל שיש ללמוד ממה שכתוב, ומי כמו מרן זיע"א שהיה מתמסר כל כולו שהכל יעלה על הכתב כסולת נקיה, ואין לנו אלא תורה שבכתב.
על העוגיות הנ"ל לא מרן זיע"א ולא מרן שליט"א כתבו דברים ברורים. המון העם לא מכיר את כל מאחורי הקלעים הזה, שההוא העיד כך והוא העיד כך וכל הרעש הזה, ממה שכתוב ברור מאוד שמי שמחמיר במצה שמורה כל שבעת ימי הפסח לא יאכל מהעוגיות הנ"ל, ואין מה להסביר למה לא צריך להחמיר בשאר ימות הפסח במצה שמורה, כולם יודעים שהעיקר בלילה הראשון ורוב הציבור נוהג בכ"א להחמיר וכי נאמר לאנשים מה לעשות.

ועוד שהמעיין ביבי"א ח"ט סי' מה רואה שהרב עונה על מקרה של דיעבד שיש מפעל שכל השנה עובד על חמץ ורוצה להכשיר, ואף שמתיר כן לכתחילה, זה למציאות של המפעל שכך מתנהל. אבל אנחנו לא מוכרים לקנות משום מפעל כלום, רוצים לעשות הכל לכתחילה בדיוק מאותה סיבה שמחמירים בניקיונות וכן בשאר כשרויות הבד"ץ במוצרים שיש בהם רק תערובת חמץ.
ועוד שיתכן שפס הייצור של העוגיות הנ"ל דינו כתבניות שאותם צריך ללבן ליבון חמור כמבואר בחזו"ע, שהוא 400 מעלות ומעלה לדעה המקילה לא מועיל 360. ואל"כ פסק לנו מרן זיע"א שאין להשתמש בהם בפסח.

וזה מלבד חומרי ההתפחה, נייר אפיה וכל מיני דברים שטוענים. אבל שתי הטענות הראשונות הם הרבה יותר מבוססות ואמיתות. ועד כאן הכל רק מתורת מרן זצ"ל.

ואף אם אכל מהם מרן זצ"ל, לענין מצה שמורה אין שום פתרון, ולכן מי שלא מקפיד במצה שמורה ע"פ העדויות רשאי לאוכלם. אך בכל אופן הלכה פוסקים ממה שכתוב ולא מעדויות.

ודרך אגב לי אין שום צד אני כל שנה מנסה לקחת עוד חומר ולגבש דעה בעניין זה. ועברתי על כל מה שהבאתם פה כל שנה מחדש.
 
א"כ יאמר שאם אכן יתברר שמרן אכל גם הוא יאכל
אני לא הנושא, וגם מה אני עושה לא מעניין
סתם מקשקש
ברור, קודם תכתוב בשער בת רבים שמרן שליט"א העיד והעיד והעיד
ואח"כ אתה מביא להדיא ממרן שליט"א שמביא שמועות ודוחה אותם, אין לך קשקוש בגרוש יותר מזה
 
אני באמת מתפלא על כל התלמידי חכמים פה ממתי לומדים כך הלכה? עדויות עדויות, אני לא מכיר אף רב אז מה אעשה? לומדים בפרויקט חייו של מרן זצ"ל בספרים שלו, אל תספרו סיפורים אני לא מכיר כלום תפתחו את הסוגיה ונדבר בלימוד לא בעדויות, מתי מרן זצ"ל פסק הלכה על פי עדות?
 
אני באמת מתפלא על כל התלמידי חכמים פה ממתי לומדים כך הלכה? עדויות עדויות, אני לא מכיר אף רב אז מה אעשה? לומדים בפרויקט חייו של מרן זצ"ל בספרים שלו, אל תספרו סיפורים אני לא מכיר כלום תפתחו את הסוגיה ונדבר בלימוד לא בעדויות, מתי מרן זצ"ל פסק הלכה על פי עדות?
מה קרה לך חביבי, תלמד יבי"א אומר חלק ט, ומרן בכל שנה היה מדבר על זה בלשונות חדים וחריפים שמותר אפילו ליראי שמים ואין שום פקפוק, לא עדויות ולא כלום, הכל מתועד בכתב ובעל פה!
 
תמצית השיחה עם ר' יצחק גדניאן מהרגע:
אני בעצמי הייתי מעלה את העוגיות הללו כמו שהביאו, ולא היו זורקים אותן. היו ארגזים מידי שנה בביתו של מרן.
מרן היה משבח בפרט את רבי אברהם, והיה סומך עליו ללא עוררין
אמר לי את שמו של הדיין (אני לא אכתוב כי הדיין לא רצה כמו שהביא הרב בהלכה ובאגדה, למרות שלא אמר לי. אבל במקרה אני ראיתי את הדיין הזה. הוא נמצא בירושלים) העיד, שפתחו את הלשכה באחת הפעמים בשנים האחרונות של מרן לפני הזמן, ראה במו עיניו את מרן אוכל מהעוגיות של פפושדו. וגם הנהג של מרן אברהם ראה כן.
ועוד אמר לי, כי אני יכול לומר ולפרסם בשער בת רבים בשמו, שהכניסו את זה לביתו של מרן. ועל ר' אברהם יוסף אפשר לסמוך עליו.
 
על העוגיות הנ"ל לא מרן זיע"א ולא מרן שליט"א כתבו דברים ברורים.
רק כתב תשובה מפורשת ביביע אומר ח"ט סי' מב...
ואף אם אכל מהם מרן זצ"ל, לענין מצה שמורה אין שום פתרון, ולכן מי שלא מקפיד במצה שמורה ע"פ העדויות רשאי לאוכלם. אך בכל אופן הלכה פוסקים ממה שכתוב ולא מעדויות.
בינתיים אף אחד לא ענה על הטענה החזקה של הרב שמעון ללוש שליט"א שאף המחמירים במצה שמורה יכולים לאכול מעוגיות אלה.
אני באמת מתפלא על כל התלמידי חכמים פה ממתי לומדים כך הלכה? עדויות עדויות, אני לא מכיר אף רב אז מה אעשה? לומדים בפרויקט חייו של מרן זצ"ל בספרים שלו, אל תספרו סיפורים אני לא מכיר כלום תפתחו את הסוגיה ונדבר בלימוד לא בעדויות, מתי מרן זצ"ל פסק הלכה על פי עדות?
מי פוסק על פי עדות??
הבאתי לעיל שני יישובים נפלאים של הרב יצחק לוי שליט"א והרב שמעון ללוש שליט"א בנוגע למצה שמורה.
 
ברור, קודם תכתוב בשער בת רבים שמרן שליט"א העיד והעיד והעיד
דבריו של הרב שמעון ללוש שליט"א - "גם מרן הראש"ל שליט"א נשאל בזה בשנה שעברה מאחד האברכים שלנו בכולל, שהלך אליו ושאל אותו, הרב אני כבן תורה יכול לאכול פפושדו בפסח או לא? אמר לו מרן שליט"א, מה שמרן נהג בוודאי שאין בזה שום חשש! יאכלו ענווים וישבעו.
 
אף אחד לא ענה על הטענה החזקה של הרב שמעון ללוש שליט"א שאף המחמירים במצה שמורה יכולים לאכול מעוגיות אלה.
 
נראה שם בשרשור שהרב שמעון ללוש ענה על כל הדברים...
 
ענה שהוא מסכים בעיקרון ובכל זאת קצת קשה לו
לענ"ד אחרי שרואים את כל הראשונים הפשט הפשוט הוא לשמור את החיטים שלא יחמיצו
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון