• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

אתם אוכלים עוגיות פפושדו בפסח?

האם את אוכלים עוגיות פפושדו ?

  • כן גם בפסח

    קולות: 43 23.9%
  • כן אבל רק לפני ואחרי פסח

    קולות: 77 42.8%
  • בכלל לא

    קולות: 59 32.8%
  • פעם לא היינו אוכלים והיום שהשתפר המצב כן

    קולות: 1 0.6%

  • סה"כ בוחרים
    180
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
לך תסתכל בחוברת של הרב דוד נקי שליט"א עשרות עדויות לכך שמרן זצוק"ל אכל,
שום עדויות ושום בטיח סיפורים ומשלים גרידא
עתה נביא את העדות של הרב נקי, ונפרק אותה אחת לאחת

עדות הרב נקי.JPGעדות הרב נקי ב.JPG

א
. הוא כותב שהדברים ידועים ומפורסמים לכל באי ביתו, [אין בזה שום עדות ושום דבר]

ב. מביא בשם הר' מאיה שבחול המועד פסח היה מביא זאת לאורחים [אמת, אף אחד לא פקפק בזה, אבל זה לא הנושא, כי אין פה שום עדות שאכל, ואיפכא בכלל הן אתה שומע לאו, הרב מאיה מעיד שהגיש לאורחים אבל הוא לא אכל]

ג. עוד סיפור על שדרן שאמר שאסור וכו', וכו' יעו"ש [כפי שאמרתי וכתבתי לעיל שום עדות אלא סיפורים גרידא].

ד. מביא בשם הרב יצחק גדניאן- שלפני פסח היו מביאים מזה קרטונים לבית מרן [מעולה, עדיין עדות שאכל ליכא, זה שבני הבית אוכלים או לאורחים זה מעולה, גם אני אורח]

העדות היחידה שיש שם זה מה שכתב הרב שיטרית בספרו "רבנו"
אז אין כאן עדות של הרב נקי אלא אוסף מעשיות שלא קשורות לנידון, ואז ציטוט מספרו של הרב שיטרית ותו לא מידי.
 
נערך לאחרונה:
א. הוא כותב שהדברים ידועים ומפורסמים לכל באי ביתו, [אין בזה שום עדות ושום דבר]
אתה ליצן? בניו של מרן מעידים כך, וגם ר"א שטרית. וגם אותו דיין שראה בעיניו את מרן אוכל. יותר מזה?
ב. מביא בשם הר' מאיה שבחול המועד פסח היה מביא זרת לאורחים [אמת, אף אחד לא פקפק בזה, אבל זה לא הנושא, כי אין פה שום עדות שאכל, ואיפכא בכלל הן אתה שומע לאו, הרב מאיה מעיד שהגיש לאורחים אבל הוא לא אכל]
אתה קובע מה הנושא? גם זה מראה שמרן סבר שזה היתר לכתחילה דלכתחילה ולא רק לחיילים כמו שמספרים ממציאנים למיניהם.
ג. עוד סיפור על שדרן שאמר שאסור וכו', וכו' יעו"ש [כפי שאמרתי וכתבתי לעיל שום עדות אלא סיפורים גרידא].
סיפורים מידיעה זה לא עדות? אתה בבית דין שאתה צריך עדות ע"פ כל הכללים? אז כל שכן שאל תאמין גם למפקפק, בפרט שגם הוא לא מעז לומר שמרן "לא" אכל, דהיינו שיודע שהקפיד לא לאכול. ודל מהכא כל העדויות, מרן עמד וצווח על ההיתר הגמור שבזה בכל לשון וחניכא דאית ליה. וב"ה שהכל מתועד. ואתה עוד מטיל ספק???
ד. מביא בשם הרב יצחק גדניאן- שלפני פסח היו מביאים מזה קרטונים לבית מרן [מעולה, עדיין עדות שאכל ליכא, זה שבני הבית אוכלים או לאורחים זה מעולה, גם אני אורח]
כנ"ל אות ב
עתה נביא את העדות של הרב נקי, ונפרק אותה אחת לאחת
את דבריך לא צריך לפרק, הם מפורקים ועומדים.
 
נערך לאחרונה:
ברור
אנחנו עדיין תוך 30 יום מפורים
בניו של מרן מעידים כך
הנושא שלי היה כרגע על עדות הרב נקי, זה שיש עדויות של אחרים זה לא עדות של הרב נקי
גם ר"א שטרית.
נו הבאתי את זה, מה חידשת
אתה קובע מה הנושא?
לא קובע שום דבר, סה"כ אמרתי שעדות אין כאן שאכל
סיפורים מידיעה זה לא עדות?
אתה יודע כמה אוסף סיפורי מעשיות יש לי??
השאלה מי סיפר ואיך סיפר, ולמי סיפר, הכל משתנה באופן ייחסי
אתה בבית דין שאתה צריך עדות ע"פ כל הכללים?
לא, אבל אם מישהו אומר שיש לי עדות שמרן אכל, ואני פותח ולא רואה שום כלום אז נשארתי עם כלום, לא צריך להטריח את ב"ד בשביל זה
מרן עמד וצווח על ההיתר הגמור שבזה בכל לשון וחניכא דאית ליה. ואתה עוד מטיל ספק???
גם זה לא אמרתי
ברור שמרן התיר, השאלה והנושא האם אכל
כי ידוע שהרבה מהיתריו בכל תחום, הוא היה אוסר על עצמו [יעויין כאן בפורום באשכול הרצוי לנושא זה]
 
זה שאתה לא אוהב את הסיפורים של הרב נקי זה לא אומר כלום
אני נרדם עם סיפורים, ברוב שאני אוהב
זה לא הנושא- סיפורים לחוד ועדות לחוד, תדע להבדיל
סיפור לא תמיד הוא מכלי ראשון, ולפעמים זז קצת ומשתנה קצת וכו' לא צריך להאריך
ובפרט שזה סיפור שהוא עצמו לא היה שם, אלא שמע מפלוני הכי ושמע סיפור על שדרן מאלמוני וכן ע"ז הדרך
שלושת בניו של מרן זצוק"ל לא מספיקים לך!!??
בגלל זה אמרתי כמה וכמה פעמים אם יש לך עדות, תעלה אותה, עדיין לא העלת כלום רק העלת "דיו"
ועוד הרב שטרית.
זה אמת וכבר כתבתי שרק הוא העד היחיד
אבל הוספתי שמאידך יש שהעידו אחרת ואכמ"ל
 
אני יעתיק לך את הלשון שלו.
"אבא שלי אני אומר לכם הוא היה אוכל את זה"
טוב ראייה משמיעה
מ"מ איה"נ אם יש עדות מהבית [והיינו שראה את אביו שאכל] אז הנה יש עדות,
אלא א"כ הוא נסמך על מה שכתב הרב שיטרית דאז חזרנו לאותו מקום כלעיל
 
זה קצת מתנגש עם מה שהעידו שמרן ב- 20 שנותיו האחרונות לא אכל מלבד "שמורה"
והעדות של הרב שיטרית היא משנת תשס"ו כ- 9 שנים לפני פטירת מרן
זה לא מתנגש כלל כמו שביארו הרב יצחק לוי שליט"א והרב שמעון ללוש שליט"א ועוד, שאפי' למחמירים בשמורה יכולים לאכול מעוגיות אלה.

ובאמת משנתו הראשונה של מרן הראשל"צ שליט"א היתה שמי שמחמיר במצה שמורה לא יאכל מעוגיות אלה. (כמו שיש סרטון על כך) ולפ"ז מובן מדוע טען בתחילה שאולי לפי זה קשה איך מרן אכל מעוגיות אלה.

אבל אחרי שהרב שמעון ללוש שליט"א הרצה לפניו את דבריו חזר מרן והסכים איתו שאף המחמירים בשמורה יכולים לאכול מעוגיות אלה.
 
חזר מרן והסכים איתו שאף המחמירים בשמורה יכולים לאכול מעוגיות אלה.
זאת מנין לך?
יש לך סימוכין על כך?
וחוץ מזה מה שהעלתי בשם מרן שליט"א, מאיזה שנה זו? זה לא נראה מלפני כזה הרבה זמן.

אבל בעיקר לא הבנתי דבריך- כאן מרן שליט"א פורך את הסיפורים שמרן זיע"א אכל מהם בפסח
ולמעלה טחנת לי את המוח שמרן שליט"א העיד על מרן זיע"א שאכל וכו'
הכל הפוך פה היום
 
זאת מנין לך?
יש לך סימוכין על כך
לשונו של הרב שמעון ללוש שליט"א - "שוב נכנסתי בשנה זו למרן שליט"א לשאול למעשה כיצד להורות בזה לבני תורה, והורה לי למעשה, שכן להורות בציבור, שעוגיות אלו כשרות לכתחילה לפסח עבור הספרדים ,ואפילו לבני תורה ולכתחילה ללא כל חשש. אלא שהוא כן הוסיף, שאמנם המחמיר בכל השבוע בשמורה משעת קצירה, אז גם בזה נראה שהיה צריך להחמיר, (כמו ההבנה המקובלת שיש בחומרה של שמורה, דהיינו משום חשש איסור) אבל כשעושה זאת בשביל לחזק את ההלכה ולחזק פסקי רבותיו, אפילו שנוהג להחמיר בשמורה כל השבוע רשאי לאכול לכתחילה. ונראה שזה ע"פ המבואר בילקו"י שביעית )עמ' תתפא-תתפד(, שאפילו מצוה יש בזה, ויקבל שכר על זה, כמבואר בגמ' וראשונים, ע"ש ותרווה צמאונך.
אבל בעיקר לא הבנתי דבריך- כאן מרן שליט"א פורך את הסיפורים שמרן זיע"א אכל מהם בפסח
לא פרך כלום הוא בסך הכל טען שזה לא מסתדר כל כך עם העניין של "שמורה"
אבל בעיקר לא הבנתי דבריך- כאן מרן שליט"א פורך את הסיפורים שמרן זיע"א אכל מהם בפסח
ולמעלה טחנת לי את המוח שמרן שליט"א העיד על מרן זיע"א שאכל וכו'
הוא אמר שקצת קשה מה שאמרו שגם "בסוף שנותיו" אכל. אבל בתחילת שנותיו גם לדעת מרן הראשל"צ פשוט שאכל
 
אבל בתחילת שנותיו גם לדעת מרן הראשל"צ פשוט שאכל
ממש וממש לא
מרן שליט"א מדבר שבשנותיו הראשונות לא הקפיד על שמורה ולכן אכל ממצות יהודה
לא קשור למצה עשירה
לא פרך כלום הוא בסך הכל טען שזה לא מסתדר כל כך עם העניין של "שמורה"
אתה מבין מה אתה כותב, למעלה כתבת שמרן שליט"א מעיד על מרן זיע"א שאכל, וכאן מרן כותב בזה"ל "שמעתי שאומרים" ואז טוען נגד אלו שאומרים ומקשה עליהם [ואידך זיל..]

ע"ז נאמר- עדות שבטלה מקצתה,,,,
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון