אשמח שתחפש ליהוא נסתר משו''ע מפורש בהלכות שופר
אני צריך להיזכר בו
אשמח שתחפש ליהוא נסתר משו''ע מפורש בהלכות שופר
אני צריך להיזכר בו
אז למה גדו"י היום לא לובשים?כל מי שלמד את הסוגיא כמו שצריך מרישא לגמירא יוצא שלפי מה שאנחנו רואים היום זה בדיוק זה,
ומה שטוענים שגדו"י לא לבשו אין זה טענה משום שאז זה עדיין לא התברר ולא היה אז את המידע שאנחנו יודעים היום שהתגלה ב15-20 שנים האחרונות.
יש לא מעטים שמטילים כהרמב"ם, חוט אחד מתוך השמונה, שזה בעצם חצי חוט.ואפילו להרמב"ם לא יוצאים יד"ח במה שעושים היום שהרי מבואר בדברים שלוקח אחד מהשמונה (הכפולים) וצובעו בתכלת ויוצא שרק חצי פתיל מהארבעה הוא תכלת.
ושלשתם שלא כדעת מרן בב"י.יש לא מעטים שמטילים כהרמב"ם, חוט אחד מתוך השמונה, שזה בעצם חצי חוט.
תיכנס לחנות של תשמישי קדושה, ותראה שיש 3 סוגי תכלת: רמב"ם [חצי חוט] ראב"ד [חוט שלם] ותוספות [שנים מתוך ארבע]
אין כזה בית יוסףשאלה:
למה מי שמאמין בתכלת לא שם 16 פתילים, ארבע לבן וארבע תכלת כפולים, כמו שמבואר בב"י סי' י"א (ס"ק יב(ב))?
ואפילו להרמב"ם לא יוצאים יד"ח במה שעושים היום שהרי מבואר בדברים שלוקח אחד מהשמונה (הכפולים) וצובעו בתכלת ויוצא שרק חצי פתיל מהארבעה הוא תכלת.
יוצא שלא עושים כמו הכרעת הב"י (וגם, זה יהיה בעיה של בל תוסיף אם זה אינו תכלת), ואפי' כמו הרמב"ם לא עושים.
מעשה לסתור?ומרן פסק בשו"ע כר"י שאסור להוסיף על ארבעה חוטין אפילו עד שמונה.
כפוליןמעשה לסתור?
כוונתך שאה"נ אפשר לשים שנים של לבן ושנים של תכלת ויוצא ממ"נ גם אם זה לא תכלת.שבגמ' כתוב שמעיקר הדין מספיק שני חוטים של תכלת ושנים של לבן כפולים
לא הבנתי, אתה טוען שדברי הביה"ל והגרי"ש נאמרו רק לגבי ראדזין, ואני אומר לך שאין שום הגיון שהטענה תיטען רק על ראדזין ולא על אק"ק, מה אתה עונה על זה?תכנה את הטענות איך שתכנה.
בטעות נתקעתי באמצע משפט, הרי את ר' חיים קניבסקי ודאי שאלו על אק"ק וזה מה שהוא השיב, זאת אומרת שהוא אחז שהתשובה של רבותיו נוגעת גם לאק"ק, הוא הרי לא היה רמאי ושקרן ח"ו.
זה גם לא נאמר על ראדזין!וגם הביא מרבותיו ומהחזו"א ז''ל וזה ודאי לא נאמר על האק"ק
או שאתה לא יודע או שאתה מתעלם מהידע, אך הספר נכתב מתוך תשובות שנכתבו בכתי"ק של הגרח"ק עצמו.זה ספרו????
זה מכונה אזני המן...
המשקל של ספרים מעין אלו אינו כ"כ גבוה...
א"צ להגיב על כאלו דברים טפשיים ושטותיים.וכבר השיב על דבריו בטוטו"ד בקונטרס תכלתא דפזלון...
אבל גם דברח החזו"א נאמרו באופן כללי על כל סוגי התכלת. כל הטיעונים של הגר"מ שטרנבוך - שעליהם הסכים הגר"ח - כולם הם טיעונים כלליים, שנגנזה התכלת, וזה בל תוסיף וכו'.גם שם ישנה אמירה כללית ביותר, ומביא כן בשם החזו"א ז''ל, וא"כ אינו ענין לאק"ק, שלא נתפרסם בזמן חזו"א.