• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

סקר חובה האם הינך לובש פתיל תכלת

האם הינך לובש פתיל תכלת

  • אני מתנגד ולא לובש

    קולות: 26 23.4%
  • איני מתנגד אך לא לובש כי גדו''י לא לבשו

    קולות: 62 55.9%
  • אני לובש בצינעא בטלית קטן

    קולות: 9 8.1%
  • אני לובש בפהרסיא בין בטלית קטן ובין טלית גדול

    קולות: 14 12.6%

  • סה"כ בוחרים
    111
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
נראה שלא קראת את הב"י וגם את מה שכתבתי.
דעת הב"י כפי שמבואר שם היא שלדברי ר"י מצות ציצית היא בארבעה כפולים של לבן וארבעה כפולים של תכלת. יש שם בב"י עוד שלשה דעות, ובשו"ע פוסק כר"י שכיום שיש לנו רק לבן צריך לשים ארבעה כפולים וכל המוסיף על זה הרי הוא עובר בבל תוסיף.
האם כך זה מובן?
 
קראתי גם קראתי וכבודו טועה
מה שאומר משם ר''י הוא
שבגמ' כתוב שמעיקר הדין מספיק שני חוטים של תכלת ושנים של לבן כפולים
ואפשר להוסיף עד שש עשרה
ואומר הבית יוסף שאין הכוונה שאתה יכול לעשות שש עשרה של לבן אלא אתה יכול להוסיף ארבע על הלבן וארבע על התכלת
ואם יש לו רק לבן לא יכול לתת יותר מארבעה חוטים כפולים של לבן
אבל אף אחד לא העלה על דעתו שכשיש תכלת אם לא שם ארבעה כפולים של לבן וארבעה כפולים של תכלת לא יצא
 
תכנה את הטענות איך שתכנה.
לא הבנתי, אתה טוען שדברי הביה"ל והגרי"ש נאמרו רק לגבי ראדזין, ואני אומר לך שאין שום הגיון שהטענה תיטען רק על ראדזין ולא על אק"ק, מה אתה עונה על זה?
בטעות נתקעתי באמצע משפט, הרי את ר' חיים קניבסקי ודאי שאלו על אק"ק וזה מה שהוא השיב, זאת אומרת שהוא אחז שהתשובה של רבותיו נוגעת גם לאק"ק, הוא הרי לא היה רמאי ושקרן ח"ו.
 
גם שם ישנה אמירה כללית ביותר, ומביא כן בשם החזו"א ז''ל, וא"כ אינו ענין לאק"ק, שלא נתפרסם בזמן חזו"א.
אבל גם דברח החזו"א נאמרו באופן כללי על כל סוגי התכלת. כל הטיעונים של הגר"מ שטרנבוך - שעליהם הסכים הגר"ח - כולם הם טיעונים כלליים, שנגנזה התכלת, וזה בל תוסיף וכו'.
 
אם בספרו נכתב אחרת, כנראה עדויות אלו הם עדויות שקר.
וכ"כ מרן שה"ת זיע"א בכתב ידו בהסכמה לקונטרס שנכתב על האק"ק, מצו"ב
ובמקום אחר כתב שכבר השיבו על כל טענותיהם. אז זה לא רק בגלל המסורת שנגנז, אלא כי השיבו על גוף טענותיהם.
 
זהו דבר משונה כי אם אתה שם בפהרסיא מדוע לא תשים בט"ק
לכן לא ציינתי זאת
טלית גדול חייבת בציצית לכו''ע משא''כ טלית קטן כגון לרשב''א כל הטליתות הקטנות אינם בכלל חיוב (לא משנה איזה גודל) וכן יש עוד הרבה פוסקים שלשיטתם הטלית קטן היום אינה חייבת בציצית לפי שאין זה עיטוף אלא לבוש והדברים ארוכים לעתה - מנהג הרבה מהתימנים כלל לא ללבוש טלית קטן (כנראה מהסיבה הזאת)... וגם היום מנהג ברוב ישראל לא לברך על טלית קטן ולכן ההבדל גדול מאוד
מנהגי כלל לא משונה .. דרך אגב הרב מזוז בתחילה הורה לתלמידיו לתת תכלת רק בטלית שבת וכך הרבה מתלמידיו נהגו
לסיכום וודאי שיש הבדל גדול בין טלית קטן לגדול
 
יוצא בסקר עד עתה שכ17% אחוז מהציבור לובשים פתיל תכלת מספר לא נתפס
נשמע קצת מוזר לא רואים את זה בפועל בציבור
מה דעתכם האם זה משקף מה שבאמת יש בציבור?
 
יוצא בסקר עד עתה שכ17% אחוז מהציבור לובשים פתיל תכלת מספר לא נתפס
נשמע קצת מוזר לא רואים את זה בפועל בציבור
מה דעתכם האם זה משקף מה שבאמת יש בציבור?
אמר לי אחד הסוחרים הגדולים של ציציות טליתות וכו', שמכירות האק"ק גבוהות מאוד...
והוסיף לי: "תבדוק במקווה"...
 
יוצא בסקר עד עתה שכ17% אחוז מהציבור לובשים פתיל תכלת מספר לא נתפס
נשמע קצת מוזר לא רואים את זה בפועל בציבור
מה דעתכם האם זה משקף מה שבאמת יש בציבור?
סקר שהצביעו בו 60 מצביעים הוא עלול להיות עם טעויות דגימה גבוהות.
סקר אמיתי שישקף דעת קהל צריך לכלול לפחות 1000 מצביעים.
 
סקר שהצביעו בו 60 מצביעים הוא עלול להיות עם טעויות דגימה גבוהות.
סקר אמיתי שישקף דעת קהל צריך לכלול לפחות 1000 מצביעים.
אמת בדבריך
ועוד נקודה רוב המשתתפים כאן הם באותו סגנון פחות או יותר
ולכן זה לא משקף את כלל הציבור
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון