מעשה לסתור?ומרן פסק בשו"ע כר"י שאסור להוסיף על ארבעה חוטין אפילו עד שמונה.
כפוליןמעשה לסתור?
כוונתך שאה"נ אפשר לשים שנים של לבן ושנים של תכלת ויוצא ממ"נ גם אם זה לא תכלת.שבגמ' כתוב שמעיקר הדין מספיק שני חוטים של תכלת ושנים של לבן כפולים
לא הבנתי, אתה טוען שדברי הביה"ל והגרי"ש נאמרו רק לגבי ראדזין, ואני אומר לך שאין שום הגיון שהטענה תיטען רק על ראדזין ולא על אק"ק, מה אתה עונה על זה?תכנה את הטענות איך שתכנה.
בטעות נתקעתי באמצע משפט, הרי את ר' חיים קניבסקי ודאי שאלו על אק"ק וזה מה שהוא השיב, זאת אומרת שהוא אחז שהתשובה של רבותיו נוגעת גם לאק"ק, הוא הרי לא היה רמאי ושקרן ח"ו.
זה גם לא נאמר על ראדזין!וגם הביא מרבותיו ומהחזו"א ז''ל וזה ודאי לא נאמר על האק"ק
או שאתה לא יודע או שאתה מתעלם מהידע, אך הספר נכתב מתוך תשובות שנכתבו בכתי"ק של הגרח"ק עצמו.זה ספרו????
זה מכונה אזני המן...
המשקל של ספרים מעין אלו אינו כ"כ גבוה...
א"צ להגיב על כאלו דברים טפשיים ושטותיים.וכבר השיב על דבריו בטוטו"ד בקונטרס תכלתא דפזלון...
אבל גם דברח החזו"א נאמרו באופן כללי על כל סוגי התכלת. כל הטיעונים של הגר"מ שטרנבוך - שעליהם הסכים הגר"ח - כולם הם טיעונים כלליים, שנגנזה התכלת, וזה בל תוסיף וכו'.גם שם ישנה אמירה כללית ביותר, ומביא כן בשם החזו"א ז''ל, וא"כ אינו ענין לאק"ק, שלא נתפרסם בזמן חזו"א.
ובמקום אחר כתב שכבר השיבו על כל טענותיהם. אז זה לא רק בגלל המסורת שנגנז, אלא כי השיבו על גוף טענותיהם.אם בספרו נכתב אחרת, כנראה עדויות אלו הם עדויות שקר.
וכ"כ מרן שה"ת זיע"א בכתב ידו בהסכמה לקונטרס שנכתב על האק"ק, מצו"ב
טלית גדול חייבת בציצית לכו''ע משא''כ טלית קטן כגון לרשב''א כל הטליתות הקטנות אינם בכלל חיוב (לא משנה איזה גודל) וכן יש עוד הרבה פוסקים שלשיטתם הטלית קטן היום אינה חייבת בציצית לפי שאין זה עיטוף אלא לבוש והדברים ארוכים לעתה - מנהג הרבה מהתימנים כלל לא ללבוש טלית קטן (כנראה מהסיבה הזאת)... וגם היום מנהג ברוב ישראל לא לברך על טלית קטן ולכן ההבדל גדול מאודזהו דבר משונה כי אם אתה שם בפהרסיא מדוע לא תשים בט"ק
לכן לא ציינתי זאת
אמר לי אחד הסוחרים הגדולים של ציציות טליתות וכו', שמכירות האק"ק גבוהות מאוד...יוצא בסקר עד עתה שכ17% אחוז מהציבור לובשים פתיל תכלת מספר לא נתפס
נשמע קצת מוזר לא רואים את זה בפועל בציבור
מה דעתכם האם זה משקף מה שבאמת יש בציבור?
סקר שהצביעו בו 60 מצביעים הוא עלול להיות עם טעויות דגימה גבוהות.יוצא בסקר עד עתה שכ17% אחוז מהציבור לובשים פתיל תכלת מספר לא נתפס
נשמע קצת מוזר לא רואים את זה בפועל בציבור
מה דעתכם האם זה משקף מה שבאמת יש בציבור?
אמת בדבריךסקר שהצביעו בו 60 מצביעים הוא עלול להיות עם טעויות דגימה גבוהות.
סקר אמיתי שישקף דעת קהל צריך לכלול לפחות 1000 מצביעים.