• שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

אתם אוכלים עוגיות פפושדו בפסח?

האם את אוכלים עוגיות פפושדו ?

  • כן גם בפסח

    קולות: 43 23.9%
  • כן אבל רק לפני ואחרי פסח

    קולות: 77 42.8%
  • בכלל לא

    קולות: 59 32.8%
  • פעם לא היינו אוכלים והיום שהשתפר המצב כן

    קולות: 1 0.6%

  • סה"כ בוחרים
    180
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
גופא מה שהביא אותי לנושא לכתחילה זה הכתבה הבאה של הרב אברהם יוסף
בסיום דבריו, התייחס הרב [אברהם] יוסף גם להיבט ההלכתי של מוצרי המפעל, ככל הנראה מצות המיוצרות לקראת פסח. הוא ציין כי "מי שמקפיד לאכול כל השבוע רק מצות שמורות, שלא יאכל מהעוגיות מצות עשירה, כי הקמח הוא לא קמח של שמורה".
 
בגלל שאני מבין שהתגובה מופנה כלפיי - כבודו כלל לא מכיר אותי וחבל שהוצאת דבר זה מפיך.
במחילת כבודך
אין מה להיפגע ואין מה להתמסכן
אף אחד לא מכיר אותך אישית
ולא כל יום אומרים לך את זה
אבל כשזה מגיעה לפגיעה בכבוד חכמים, וחוסר הבנה בסיסית מה היחס אליהם, זה לא צריך להיאמר, זה חייב להיאמר, לדעת ולהודיע שמילים כאלה "גבוהות" ו"גדרים" כאלה "נשגבים" כמו שאמרת, שמהם הסקנת את המסקנא המוטעית שלך ביחס לגדול הדור, זה לא נובע מאיזה דעת תורה צרופה ח"ו.
גם אם הראשל״צ יבוא על מפתן ביתי ויגיד לי לאכול, ויאכל מול העיניים שלי, אני לא אוכל.

יש חילוק בין ״הלכה״ לבין ״הוראה״.
מי שלא מבין את החילוק, חבל להמשיך בדיון.
כמה כאן העירו לך על זה, חבל שאתה לא מקבל.
 
אבל כשזה מגיעה לפגיעה בכבוד חכמים
איפה ראית בדבריי פגיעה בכבוד חכמים חלילה?
יש לי דעת תורה ואיתה אני הולך, הגם שזה לא דרך הראשל״צ יצחק יוסף שליט״א, שאני מכבדו עד למאד. (לא מדובר בדעת תורה של איזה משובש, אלא של תלמיד מובהק של מרן זצוק״ל, ואחד מגדולי וצדיקי הדור)
מכאן ועד להמציא שקר שאני בעל תשובה ״לא מודרך״, שהוא שקר גמור, אין הדף או הפורום יכול להולמו. כבר כתבתי פה מספיק פעמים באיזו ישיבה למדתי, ומי שיודע ומכיר את הישיבה, יודע אילו תלמידים יוצאים ממנו, ודו״ק.
 
נערך לאחרונה:
איפה ראית בדבריי פגיעה בכבוד חכמים חלילה?
יש לי דעת תורה ואיתה אני הולך, הגם שזה לא דרך הראשל״צ יצחק יוסף שליט״א, שאני מכבדו עד למאד. (לא מדובר בדעת תורה של איזה משובש, אלא של תלמיד מובהק של מרן זצוק״ל, ואחד מגדולי וצדיקי הדור)
מכאן ועד להמציא שקר שאני בעל תשובה ״לא מודרך״, שהוא שקר גמור, אין הדף או הפורום יכול להולמו. כבר כתבתי פה מספיק פעמים באיזו ישיבה למדתי, ומי שיודע ומכיר את הישיבה, יודע אילו תלמידים יוצאים ממנו, ודו״ק.
ודאי שמורו ורבו הוא אחד מגדולי הדור ומרן זצ"ל העריכו והעריצו וחיבבו יותר מבן
 
לכאורה כאן משמע מדברי מרן שגם מי שמקפיד על מצה שמורה יכול לאכול בפסח...
סרו הספיקות בדעת מרן שליט"א
אכן מרן אומר כמעט להדיא כדברי הרב ללוש שבעוגה אין צריך כלל קמח שמורה, וזו לשונו הטהורה: 'לא צריך שמורה בזה, שעושה מצה, מצה צריך שמורה לא שמורה, פה זה לא מצה פה, פה זה עוגה'. עכ"ל.
 
במחילת כבודך
אין מה להיפגע
אדם נורמלי בר דעת, נפגע מכזה דבר.
ואין מה להתמסכן
להתמסכן? אחי, מה קורה? כתבו עליו דברים ממש פוגעים.
אף אחד לא מכיר אותך אישית
אז מה? הוציאו כאן עליו שם רע.
ולא כל יום אומרים לך את זה
?
אבל כשזה מגיעה לפגיעה בכבוד חכמים, וחוסר הבנה בסיסית מה היחס אליהם, זה לא צריך להיאמר, זה חייב להיאמר, לדעת ולהודיע שמילים כאלה "גבוהות" ו"גדרים" כאלה "נשגבים" כמו שאמרת, שמהם הסקנת את המסקנא המוטעית שלך ביחס לגדול הדור, זה לא נובע מאיזה דעת תורה צרופה ח"ו.
כאן אמרת דברים אחרים, אבל דבריך למעלה היו בצורה אישית ולא לעניין, וע"ז מדאורייתא כנראה אתה צריך לבקש ממנו מחילה, גם בפורומים לניקים בלתי מוכרים יש איסור אונאה.
כמה כאן העירו לך על זה, חבל שאתה לא מקבל.
זכותו לחלוק, הוא לא כפוף אליך.

@לביא לדעתי אין טעם להתייחס.
 
בגלל שאני מבין שהתגובה מופנה כלפיי - כבודו כלל לא מכיר אותי וחבל שהוצאת דבר זה מפיך.
להיות בעל תשובה זה דרגה גבוהה מאד
ולהיות בעל תשובה לא מודרך זה על אחת כמה וכמה
כיון שיש לך גם בזיונות ועגמת נפש עצומה
ואל יהיה בטות כת''ר שאם היית בע''ת היית עומד בכאלה נסיונות.
 
במחילת כבודך
אין מה להיפגע ואין מה להתמסכן
אף אחד לא מכיר אותך אישית
ולא כל יום אומרים לך את זה
אבל כשזה מגיעה לפגיעה בכבוד חכמים, וחוסר הבנה בסיסית מה היחס אליהם, זה לא צריך להיאמר, זה חייב להיאמר, לדעת ולהודיע שמילים כאלה "גבוהות" ו"גדרים" כאלה "נשגבים" כמו שאמרת, שמהם הסקנת את המסקנא המוטעית שלך ביחס לגדול הדור, זה לא נובע מאיזה דעת תורה צרופה ח"ו.

כמה כאן העירו לך על זה, חבל שאתה לא מקבל.
במחילה אבל פגעת במישהו! אני שאול אותך היית רוצה שיגדירו אותך "בעל תשובה לא מודרך"? אני לא בא לחנך אותך ח"ו אבל אני מוחה בכל תוקף ומן הראוי שתבקש סליחה
 
במחילה אבל פגעת במישהו! אני שאול אותך היית רוצה שיגדירו אותך "בעל תשובה לא מודרך"? אני לא בא לחנך אותך ח"ו אבל אני מוחה בכל תוקף ומן הראוי שתבקש סליחה
בעל תשובה זה המעלה הכי גדולה שיכולה להיות. אין ספק.
אבל בעל תשובה לפי הכללים. לפי מה שכתב הרמב"ם שצריך להתנהג בענוה.

יש לי דעת תורה ואיתה אני הולך, הגם שזה לא דרך הראשל״צ יצחק יוסף שליט״א, שאני מכבדו עד למאד.
מכאן ועד להמציא שקר שאני בעל תשובה ״לא מודרך״, שהוא שקר גמור, אין הדף או הפורום יכול להולמו.
לא חייב ללכת ולפסוק כמרן שליט"א. אבל כשיש גדול הדור לידך ואתה מצהיר שכך תתנהג. זה דבר שא"א להולמו.
גם אם הראשל״צ יבוא על מפתן ביתי ויגיד לי לאכול, ויאכל מול העיניים שלי, אני לא אוכל.

ושוב, אתה בעילום שם, ולכן אני כותב, לרגע לא אישית כלפיך אתה. ודאי שכלפי אדם גלוי הדיבור הוא אחר.

@החש בראשו מעניין איפה אתה למדת. מאין באת. כי לא הבנת בכלל מה הנושא. ויש דברים בגו.
 
אולי זה יפתור לך את השאלות.
זה נראה סיפור לא אמין בעליל
והראיה הפשוטה, שהרב נקי בספריו מעולם לא העיד שראה את מרן אוכל, אלא ע"פ מה שאמרו לו או ע"פ מה שכתב הר' שיטרית וכו' [הובא לעיל]
וא"כ- איך כאן הוא אומר בסיפור שהר' נקי אמר אני ראיתי את מרן אוכל?, ועוד אחרי זה ניגש למרן שליט"א ואמר לו שהוא ראה במו עיניו??? הרי הוא לא ראה במו עיניו
כך שזה נראה סיפור שמצוץ מן האצבע ומן הזרת גם יחד
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון