• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

ברכה על תקיעת שופר בישיבה או בעמידה?

מה עשו אצלכם בברכות בביהכנ"ס? עמדו או ישבו?

  • עמדו

    קולות: 12 92.3%
  • ישבו

    קולות: 1 7.7%
  • חלק עמדו וחלק ישבו

    קולות: 0 0.0%

  • סה"כ בוחרים
    13

בנימין לוריא

Administrator
חבר צוות
בילקו"י ימים נוראים סי' תקפ"ה סעיף ב' כתב: "בשעת הברכות כל הציבור עומד על רגליו ומיד אחר הברכות הקהל יושב".
אולם בחזו"ע ימים נוראים עמ' קכ"ג-קכ"ד כתב: "המנהג פשוט בכל המקומות שאין הציבור עומדים בשעת הברכות שעל השופר".
אז למעשה צריך לעמוד או לא?
וביותר קשה, שהילקו"י עצמו בדיני ציצית ותפילין סי' כ"ה ס"ק ע"א כתב: "ומה שאמרו בירושלמי דכל ברכת המצוות צריך לברך מעומד, היינו אם מצוותן ג"כ מעומד, אבל אם המצווה עשייתה מיושב, גם ברכתה מיושב". וא"כ כתב במפורש את הטעם שהביא מרן זצ"ל בחזו"ע לברך מיושב.

(הדברים כבר הובאו כאן, אך לא נכתב שם תשובה...)
 
תפרט מי הוא באיזה אזור ע"פ מי פוסק???
מוסדות שאגת אריה בטירת הכרמל, הרב אשר גואטה(גויטע) תלמיד של הרב אלבז והרב שי פרי והרב גמליאלי שליט"א, וכן להבדיל בן החיים למתים של הרב עמרם טמסטית זצ"ל
ועכ"פ לעניין מה שהורה אם כי לא תמיד מורה ע"פ הילקוט יוסף סביר להניח שזה כן המקרה הפעם וכמו שכתב הרב @בנימין לוריא. וכמו שכן הוא בדרך כלל שמורה ע"פ הרב יצחק יוסף שליט"א.
[ויש להניח שאם הורה כן שגם בישיבה של הרב שי פרי והרב אלבז עושים כן ויבואו היודעים ויגידו].
 
מוסדות שאגת אריה בטירת הכרמל, הרב אשר גואטה(גויטע) תלמיד של הרב אלבז והרב שי פרי והרב גמליאלי שליט"א, וכן להבדיל בן החיים למתים של הרב עמרם טמסטית זצ"ל
ועכ"פ לעניין מה שהורה אם כי לא תמיד מורה ע"פ הילקוט יוסף סביר להניח שזה כן המקרה הפעם וכמו שכתב הרב @בנימין לוריא. וכמו שכן הוא בדרך כלל שמורה ע"פ הרב יצחק יוסף שליט"א.
[ויש להניח שאם הורה כן שגם בישיבה של הרב שי פרי והרב אלבז עושים כן ויבואו היודעים ויגידו].
בישיבת אור החיים של הרב ראובן אלבז לא עומדים בברכות
 
חזור
חלק עליון