בילקו"י ימים נוראים סי' תקפ"ה סעיף ב' כתב: "בשעת הברכות כל הציבור עומד על רגליו ומיד אחר הברכות הקהל יושב".
אולם בחזו"ע ימים נוראים עמ' קכ"ג-קכ"ד כתב: "המנהג פשוט בכל המקומות שאין הציבור עומדים בשעת הברכות שעל השופר".
אז למעשה צריך לעמוד או לא?
וביותר קשה, שהילקו"י עצמו בדיני ציצית ותפילין סי' כ"ה ס"ק ע"א כתב: "ומה שאמרו בירושלמי דכל ברכת המצוות צריך לברך מעומד, היינו אם מצוותן ג"כ מעומד, אבל אם המצווה עשייתה מיושב, גם ברכתה מיושב". וא"כ כתב במפורש את הטעם שהביא מרן זצ"ל בחזו"ע לברך מיושב.
(הדברים כבר הובאו כאן, אך לא נכתב שם תשובה...)
אולם בחזו"ע ימים נוראים עמ' קכ"ג-קכ"ד כתב: "המנהג פשוט בכל המקומות שאין הציבור עומדים בשעת הברכות שעל השופר".
אז למעשה צריך לעמוד או לא?
וביותר קשה, שהילקו"י עצמו בדיני ציצית ותפילין סי' כ"ה ס"ק ע"א כתב: "ומה שאמרו בירושלמי דכל ברכת המצוות צריך לברך מעומד, היינו אם מצוותן ג"כ מעומד, אבל אם המצווה עשייתה מיושב, גם ברכתה מיושב". וא"כ כתב במפורש את הטעם שהביא מרן זצ"ל בחזו"ע לברך מיושב.
(הדברים כבר הובאו כאן, אך לא נכתב שם תשובה...)