בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר. כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים. הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות). אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום. ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל. חזקו ואמצו!
אכן,אגב, זכורני שגם בשות נזר הכהן להגאון הגדול רבי זמיר כהן שליט"א יו"ר הידברות וראש ישיבת אבני נזר, שיצא לאור לפני כ 10 חודשים , ושם בחלק ג סימן ה, העלה ג"כ שברכת השניצל שהכל, וגם שם כבר חילק בין תערובת לציפוי. ע"ש. ומשם באר"ה.
אגב אתמול שלחתי את הדברים לגאון הרב יצחק לוי לשמוע את דעתו והשיב לי בהאי לישנא: יש סרטון שמרן אומר כן להדיא לברך שהכל, וגם אני הקטן כתבתי תשובה לברך שהכל, וכך אמרתי למרן שליט"א, וכך אמרתי בשיעורים, רק אני היתה דעתי לסיכום שעדיף להפריד, עכ"ל.
מעניין שבעלון "השיעור השבועי" השמיטו את סוף דבריו של מרן שליט"א שאמר שצריך להעיר לו בעדינות ורק כתבו "לא צריך לצעוק עליו"...הרי מרן אמר שחור ע"ג לבן שאפילו מי שמברך מזונות יש להעיר לו בעדינות לשנות מנהגו לברך שהכל כמבואר בב"י" וכו'
צ"ל שס"ל להרה"ג יצחק לוי שליט"א שה"ה כאן הוא ספק מחמת שיש בזה כמה דעות באחרונים כמו אור לציון והלכה ברורה, אולם אכן צודק כת"ר שמאחר ובדברי הב"י מבואר לא כן וכ"ה הפשטות בראשונים א"כ לפום דינא עדיף לא לעשות כן. ואכן אני באמצע מו"מ עם הגאון הנ"ל בב"י ובעז"ה נגיע למסקנא.ישנה בעיה, שאם נפסק להלכה על דבר מסויים שיש בו עיקר וטפל והדין הוא שמברך על העיקר ופוטר את הטפילה, אז אם הוא מפריד בין העיקר לטפל ומברך על כל אחד בפני עצמו הרי הוא גורם לברכה שאינה צריכה ואין הדבר מותר. ורק במקום ספק אנו אומרים שעדיף לעשות כן, אולם בטפל שהוא מצופה בעיקר, כגון קבוקים אין הדין הוא שייה רשאי להפריד ביניהם ולגרום לברכה שאינה צריכה.
וגם מה שהובא שכתב מרן הראשל"צ שליט"א בילקו"י החדש, הרי הוא כתב שיברך על דבר אחר ויכוון לפטור, ולא שיפריד ביניהם!
השמיטו כן לפי מה שרצו להוסיף והבינו שדברי מרן שליט"א סותרים את דבריהם, ואגב אחר הבירור נודע לי שהגהה זו נכתבה ע"י הרב דביר ולא ע"י הרב יצחק לוי, וגם היא אינה מדוקדקת כלל וכמו שאמר הרב ישראל שליט"א, וכן אמר לי מרן שליט"א שכוונתו ברורה שאכן מי שעושה כשו"ת הראש"ל יש לו סמוכין בהלכה (שלדעתו אכן יש לצדד ולדון בראשונים) אך עכ"פ העיקר שהכל שכן דעת מרן הב"י ודעת מרן זיע"א, ולכן יעורר את המברך מזונות בעדינות שעדיף לברך שהכל וכד' מרן.מעניין שבעלון "השיעור השבועי" השמיטו את סוף דבריו של מרן שליט"א שאמר שצריך להעיר לו בעדינות ורק כתבו "לא צריך לצעוק עליו"...
גם זה אינו מדוייק כ"כאלא הדברים כמו שמרן לא כתב את הליכו"ע למעלה וכו'...
שום דבר לא נגד מרן זצוק"למי שמכיר את מרן שליט"א יודע שבנפשו לא לחלוק על מרן זיע"א