במחכ"ת בדברי מרן שליט"א בתשובה שצירפתי בכתי"ק, מבואר להדיא מה הטעם שיש לברך ג"כ מזונות, ומרן חשש קצת לדיעה זו, כמבואר נמי בהלכה למעלה שסיים "וטוב שיברך על איזה מאכל שברכתו מזונות וכו'". אתה הראת לדעת שאין זה כדברי האומרים שמרן שליטא דעתו לברך מזונות ורק בא ליישב מנהג העולם - כמו שציטט הרב דביר פרץ בבית מרן (שאגב מרן שליטא אמר לי על הזהה זו שאינה מדוייקת כ"כ) וכמו"כ אינו כמו שאומר הרב מיארה שמסביר מצד הדין שעל הכל שאמר מזונות יצא, אלא יש כאן ענין הלכתי שיש לו פנים בהלכה לברך מזונות וכמו שיראה המעיין בטו"ט בדברי מרן שליט"א בתשובה הנ"ל, אלא דמ"מ לכתחלה דעתו שיש לברך שהכל, וכמבואר וכמדוייק מלשונו שם, וגם כי כך דעת אביו מרן פוסק הדור זיע"א וכמו שהופץ בהסרטה, גם אמר לי שהסיבה העיקרית שחזר בו מהמבואר בשות הראשון לציון (ששם פסק בפשיטות לברך מזונות) הוא משום שדעת מרן שליטא לברך שהכל, וסיים וכי מרן זיעא לא יודע את הכלל של חמשת מיני דגן וכו', א"ו עיקר טעמו כמו שנתבאר בדברי מרן בכספ'ו ובבית'ו. ע"כ.