דין הוצאת ציציות לספרדים ועדות המזרח

מנהג הספרדים ועדות מזרח להכניס הציציות מתחת לבגדים ובחורי הישיבות טוב ונכון שלא ישנו ממנהג אבותם
וכל מי שמשנה ממנהג זה חולק על כל הפוסקים הספרדים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
מה יש בזה מוציא לעז הרבה מרבותינו הספרדים כתבו שצריך להוציא ציציות בחוץ כהמג"א.
 
האמת אומר לכם, חכם מרן עובדיה בעצמו כותב בכללי הוצאת לעז שאם אתה עושה כן לחוש לאיזה דעות שמחמירות אין בזה הוצאת לעז, כך מביא בשם אחד מגדולי אחרוני ספרד ייתכן שזה זרע אמת... תעיינו ותראו, בדוק, ממילא מה בעיה אם הוא מוציא הרי יש דעות שצריך להניח בחוץ בפרט מרן שו"ע.
 
יש לי שאלה לכל המשתכנזים ! שכל פעם רוצים להידמות לאשכנזים, בהסתמך על הפוסקים שחולקים על מרן הרב עובדיה זיע"א, כמו רב בן ציון אבא שאול זיע"א וכו' , איך יעשו לגבי הציציות שכאן דוקא כל הפוסקים הספרדים מורים להכניס, האור לציון, הגר"ש משאש, הגר"צ אליהו וכו' !!
 
יש לי שאלה לכל המשתכנזים ! שכל פעם רוצים להידמות לאשכנזים, בהסתמך על הפוסקים שחולקים על מרן הרב עובדיה זיע"א, כמו רב בן ציון אבא שאול זיע"א וכו' , איך יעשו לגבי הציציות שכאן דוקא כל הפוסקים הספרדים מורים להכניס, האור לציון, הגר"ש משאש, הגר"צ אליהו וכו' !!
יענו לך שהם עושים כדעת מהר"ם פאפריש, כסידור האר"י מרגליות, החסד לאלפים, פקודת אלעזר בן טובו, קיצור שו"ע טולידאנו, שולחן שלמה, ברית כהונה, כסא שלמה לר' שלמה מאזוז הרב משה הלל, הרב ציון בוגנים, ועל צבאם עומד וניצב השו"ע.
 
יענו לך שהם עושים כדעת מהר"ם פאפריש, כסידור האר"י מרגליות, החסד לאלפים, פקודת אלעזר בן טובו, קיצור שו"ע טולידאנו, שולחן שלמה, ברית כהונה, כסא שלמה לר' שלמה מאזוז הרב משה הלל, הרב ציון בוגנים, ועל צבאם עומד וניצב השו"ע.
הלב יודע אם לעקל ואם ל......
 
חברה אני לא מבין מה מסובך אם יש על זה מרן מפורש בהליכות עולם חלק א פרשת לך לך הלכה ה
וכן יחוה דעת חלק ב סימן א
אז אולי נגיד בחור ישיבה אפשר לו להוציא אבל אברך ירא שמיים בן תורה שגר בעיר חרדית מי התיר לו להוציא
וגם שמעתי יש כוללים מכריחים את האברך להוציא למה להוציא לעז על רבותינו הראשונים [רבי עזרא עטיה]
 
חברה אני לא מבין מה מסובך אם יש על זה מרן מפורש בהליכות עולם חלק א פרשת לך לך הלכה ה
וכן יחוה דעת חלק ב סימן א
אז אולי נגיד בחור ישיבה אפשר לו להוציא אבל אברך ירא שמיים בן תורה שגר בעיר חרדית מי התיר לו להוציא
וגם שמעתי יש כוללים מכריחים את האברך להוציא למה להוציא לעז על רבותינו הראשונים [רבי עזרא עטיה]
כבודו רוצה ללמוד את הסוגיא בשורשה גמרא מדרשי חז"ל ראשונים אחרונים ואחרוני אחרונים, במקום לירות לכל כיוון מי התיר!!! מוציא לעז!!! ולהבין את הצד השני מה הוא סובר.
 
האמת אומר לכם, חכם מרן עובדיה בעצמו כותב בכללי הוצאת לעז שאם אתה עושה כן לחוש לאיזה דעות שמחמירות אין בזה הוצאת לעז, כך מביא בשם אחד מגדולי אחרוני ספרד ייתכן שזה זרע אמת... תעיינו ותראו, בדוק, ממילא מה בעיה אם הוא מוציא הרי יש דעות שצריך להניח בחוץ בפרט מרן שו"ע.
גם הוא כותב (איני זוכר בדיוק היכן) שהדין היבש של הוצאת לעז על הראשונים נאמר דווקא בגיטין וקידושין, ולא בשאר דברים. ולכן השתמש בעניין של ציציות בלשון של "כעין" מוציא לעז על הראשונים.
וכן אמר זאת בקיצור מרן שליט"א בשיעור בת"ב האחרון...
 
יענו לך שהם עושים כדעת מהר"ם פאפריש, כסידור האר"י מרגליות, החסד לאלפים, פקודת אלעזר בן טובו, קיצור שו"ע טולידאנו, שולחן שלמה, ברית כהונה, כסא שלמה לר' שלמה מאזוז הרב משה הלל, הרב ציון בוגנים, ועל צבאם עומד וניצב השו"ע.
פתאום כל המשתכנזים הולכים לפי ספרים אלו, שבכלל אני לא יודע אם יש להם בכלל אחד מספרים אלו בספריה שלהם !
מנהג צפון אפריקה היה להכניסם ! כמו שהעיד ופסק הגר"ש משאש לגבי מרוקו, וכן ראיתי לסבים שלי (מאלגיר ומרוקו!)
 
פתאום כל המשתכנזים הולכים לפי ספרים אלו, שבכלל אני לא יודע אם יש להם בכלל אחד מספרים אלו בספריה שלהם !
מנהג צפון אפריקה היה להכניסם ! כמו שהעיד ופסק הגר"ש משאש לגבי מרוקו, וכן ראיתי לסבים שלי (מאלגיר ומרוקו!)
כבודו רוצה ללמוד את הסוגיא בשורשה גמרא מדרשי חז"ל ראשונים אחרונים ואחרוני אחרונים, במקום לירות לכל כיוון מי התיר!!! מוציא לעז!!! ולהבין את הצד השני מה הוא סובר.
 
חזור
חלק עליון