עשירית האיפה
Active member
תודההליכות עולם חלק א פרשת לך לך הלכה ה
עיינתי שם עכשיו
לשונו: 'בני הישיבות הספרדים טוב ונכון שלא ישנו ממנהגם'
תודההליכות עולם חלק א פרשת לך לך הלכה ה
שניהם "מרן זצ"ל"...התכוונתי למרן זצ"ל...
מה יש בזה מוציא לעז הרבה מרבותינו הספרדים כתבו שצריך להוציא ציציות בחוץ כהמג"א.מנהג הספרדים ועדות מזרח להכניס הציציות מתחת לבגדים ובחורי הישיבות טוב ונכון שלא ישנו ממנהג אבותם
וכל מי שמשנה ממנהג זה חולק על כל הפוסקים הספרדים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
זה ממש לא @בדרכי האבותמה יש בזה מוציא לעז הרבה מרבותינו הספרדים כתבו שצריך להוציא ציציות בחוץ כהמג"א.
זה ממש לא @בדרכי האבות
הרבה מרבותינו הספרדים כתבו שצריך להוציא ציציות
יענו לך שהם עושים כדעת מהר"ם פאפריש, כסידור האר"י מרגליות, החסד לאלפים, פקודת אלעזר בן טובו, קיצור שו"ע טולידאנו, שולחן שלמה, ברית כהונה, כסא שלמה לר' שלמה מאזוז הרב משה הלל, הרב ציון בוגנים, ועל צבאם עומד וניצב השו"ע.יש לי שאלה לכל המשתכנזים ! שכל פעם רוצים להידמות לאשכנזים, בהסתמך על הפוסקים שחולקים על מרן הרב עובדיה זיע"א, כמו רב בן ציון אבא שאול זיע"א וכו' , איך יעשו לגבי הציציות שכאן דוקא כל הפוסקים הספרדים מורים להכניס, האור לציון, הגר"ש משאש, הגר"צ אליהו וכו' !!
הלב יודע אם לעקל ואם ל......יענו לך שהם עושים כדעת מהר"ם פאפריש, כסידור האר"י מרגליות, החסד לאלפים, פקודת אלעזר בן טובו, קיצור שו"ע טולידאנו, שולחן שלמה, ברית כהונה, כסא שלמה לר' שלמה מאזוז הרב משה הלל, הרב ציון בוגנים, ועל צבאם עומד וניצב השו"ע.
אני רואה שכבודו חושב כמו שאשכנזי ליבי אומר לי!!!הלב יודע אם לעקל ואם ל......
אני חושב כמו אמוראים סנהדרין כו.אני רואה שכבודו חושב כמו שאשכנזי ליבי אומר לי!!!
כבודו רוצה ללמוד את הסוגיא בשורשה גמרא מדרשי חז"ל ראשונים אחרונים ואחרוני אחרונים, במקום לירות לכל כיוון מי התיר!!! מוציא לעז!!! ולהבין את הצד השני מה הוא סובר.חברה אני לא מבין מה מסובך אם יש על זה מרן מפורש בהליכות עולם חלק א פרשת לך לך הלכה ה
וכן יחוה דעת חלק ב סימן א
אז אולי נגיד בחור ישיבה אפשר לו להוציא אבל אברך ירא שמיים בן תורה שגר בעיר חרדית מי התיר לו להוציא
וגם שמעתי יש כוללים מכריחים את האברך להוציא למה להוציא לעז על רבותינו הראשונים [רבי עזרא עטיה]
גם הוא כותב (איני זוכר בדיוק היכן) שהדין היבש של הוצאת לעז על הראשונים נאמר דווקא בגיטין וקידושין, ולא בשאר דברים. ולכן השתמש בעניין של ציציות בלשון של "כעין" מוציא לעז על הראשונים.האמת אומר לכם, חכם מרן עובדיה בעצמו כותב בכללי הוצאת לעז שאם אתה עושה כן לחוש לאיזה דעות שמחמירות אין בזה הוצאת לעז, כך מביא בשם אחד מגדולי אחרוני ספרד ייתכן שזה זרע אמת... תעיינו ותראו, בדוק, ממילא מה בעיה אם הוא מוציא הרי יש דעות שצריך להניח בחוץ בפרט מרן שו"ע.
פתאום כל המשתכנזים הולכים לפי ספרים אלו, שבכלל אני לא יודע אם יש להם בכלל אחד מספרים אלו בספריה שלהם !יענו לך שהם עושים כדעת מהר"ם פאפריש, כסידור האר"י מרגליות, החסד לאלפים, פקודת אלעזר בן טובו, קיצור שו"ע טולידאנו, שולחן שלמה, ברית כהונה, כסא שלמה לר' שלמה מאזוז הרב משה הלל, הרב ציון בוגנים, ועל צבאם עומד וניצב השו"ע.
פתאום כל המשתכנזים הולכים לפי ספרים אלו, שבכלל אני לא יודע אם יש להם בכלל אחד מספרים אלו בספריה שלהם !
מנהג צפון אפריקה היה להכניסם ! כמו שהעיד ופסק הגר"ש משאש לגבי מרוקו, וכן ראיתי לסבים שלי (מאלגיר ומרוקו!)
כבודו רוצה ללמוד את הסוגיא בשורשה גמרא מדרשי חז"ל ראשונים אחרונים ואחרוני אחרונים, במקום לירות לכל כיוון מי התיר!!! מוציא לעז!!! ולהבין את הצד השני מה הוא סובר.