לידיעת כת"ר "ציצית עצמה" זה הציציות ולא הבגד, הרי מעיקר הדין שצריך להטיל ציציות בבגד שיש בו ארבע כנפות, וכי בבגד קיימו "וראיתם אותו וזכרתם" ודאי שכל המצווה היא בציציות עצמם, ואותם מעבירים ע"ג העיניים בק"ש. ולכך כאשר כתב השו"ע עיקר מצות טלית קטן ללובשו על בגדו, כוונתו לציצית, אלא שבזמנם שהלכו עם גלימה שהוא בגד ארוך ושלם הוצרכו ללבשו על הבגדים, אבל היום שלובשים חולצה ומכנסים ואפשר להוציא הציציות, כן יש לעשות ולקיים מצות ציצית לדעת מרן השו"ע שקבלנו הוראותיו.
ויש תשו' כת"י של מרן זיע"א שכתב על דברי מרן השו"ע ורבינו האר"י אלו ואלו דברי אלקים חיים.
ואל תקרי להם משתכנזים, אלא ספרדים שהולכים לאורו של מרן השו"ע, ואלה מהספרדים שמצניעים את הציציות הם ההולכים אחר הקבלה, (ומסתמא גם לובשים בגדי לבן בשבת ובוצעים על י"ב ככרות ועושים הקפות עם הדסים סביב שולחן שבת ולא מסתפרים רק עד חג שבועות ועוד ועוד.....)