• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

האם מותר הלל בכלי נגינה????

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
 
 
ישנם הרבה דברים שהיו דרכי האמורי, ועכשיו השתנה העניין ומותר,
כמו שא"א לומר היום שפאה נוכרית יש בזה דרכי האמורי וכמ"ש כמה פוסקים בדורות שעברו והביאם מרן זיע"א ביבי"א ח"ה אהע"ז סימן ה, כי היום רבים מבנות ישראל הולכות בפ"נ (אף שיש בזה טעמים רבים לאסור וכמ"ש היבי"א) וא"א לומר שיש בזה משום דרכי האמורי.
ה"ה בזה אם כבר נהגו כן במקומות של חרדים וכן אצל הגה"צ ר"ד קוק שליט"א ועוד אצל חכמי הדור, א"כ לא שייך לומר בזה דרכי הרפורמים.
אדרבה עיקר ויסוד המנהג בא מבית מקדשנו ותפארתנו שיבנה במהרה בימינו ויאמר הקב"ה די לצרותינו או"א.
 
ובהללויה לא כתוב הללוהו בחליל, כי בהללויה עושים בשמחה.
ממש לא בגלל זה, כי חליל עושה גם שמחה...

אַ֣חַר כֵּ֗ן תָּבוֹא֙ גִּבְעַ֣ת הָאֱלֹהִ֔ים אֲשֶׁר־שָׁ֖ם נְצִבֵ֣י פְלִשְׁתִּ֑ים וִיהִי֩ כְבֹאֲךָ֨ שָׁ֜ם הָעִ֗יר וּפָגַעְתָּ֞ חֶ֤בֶל נְבִאִים֙ יֹרְדִ֣ים מֵהַבָּמָ֔ה וְלִפְנֵיהֶ֞ם נֵ֤בֶל וְתֹף֙ וְחָלִ֣יל וְכִנּ֔וֹר וְהֵ֖מָּה מִֽתְנַבְּאִֽים

והיינו משום שהנבואה שורה מתוך שמחה

וכך שנינו במסכת סוכה:
החליל חמשה וששה זהו החליל של בית השואבה
 
ישנם הרבה דברים שהיו דרכי האמורי, ועכשיו השתנה העניין ומותר,
כמו שא"א לומר היום שפאה נוכרית יש בזה דרכי האמורי וכמ"ש כמה פוסקים בדורות שעברו והביאם מרן זיע"א ביבי"א ח"ה אהע"ז סימן ה, כי היום רבים מבנות ישראל הולכות בפ"נ (אף שיש בזה טעמים רבים לאסור וכמ"ש היבי"א) וא"א לומר שיש בזה משום דרכי האמורי.
ה"ה בזה אם כבר נהגו כן במקומות של חרדים וכן אצל הגה"צ ר"ד קוק שליט"א ועוד אצל חכמי הדור, א"כ לא שייך לומר בזה דרכי הרפורמים.
אדרבה עיקר ויסוד המנהג בא מבית מקדשנו ותפארתנו שיבנה במהרה בימינו ויאמר הקב"ה די לצרותינו או"א.
יעיין כבוד הרב יעקב בתשובת מרנא אבי התעודה הגאון רבינו חיים פלאג'י זיע"א ועכו"י אמן בלב חיים ב,ט ויראה מענה לכל טענותיו.
 
לדעתי רב בית כנסת לא מחוייב לפי כללי ההלכה לאחרון שאוסר וגודר גדר. אי אפשר לחדש גזרה חדשה אחרי תלמוד. אותם אלו שעושים כלי נגינה ומחזקים אנשים. אני יכול להביא לרב יצחק לוי מלא דברים שהחת"ס כותב שהספרדים מקילים והוא לא עושה לו חשבון כגון שהחת"ס אוסר כיסוי ראש שהשערות נראות דרכו ויש עוד הרבה, וכמו שהוא יענה לך שיש חולקים על החת"ס גם פה יענו המקילים שהם לא מסכימים עם החדשות של החת"ס וחששו.
 
לדעתי רב בית כנסת לא מחוייב לפי כללי ההלכה לאחרון שאוסר וגודר גדר. אי אפשר לחד גזרה חדשה אחרי תלמוד. אותם אלו שעושים כלי נגינה ומחזקים אנשים. אני יכול להביא לרב יצחק לוי מלא דברים שהחת"ס כותב שהספרדים מקילים והוא לא עושה לו חשבון כגון שהחת"ס אוסר כיסוי ראש שהשערות נראות דרכו ויש עוד הרבה, וכמו שהוא יענה לך שיש חולקים על החת"ס גם פה יענו המקילים שהם לא מסכימים עם החדשות של החת"ס וחששו.
ורבי חיים פלאג'י?
 
גם וגם. הוא לא מחויב למה שכותב פוסק לפני ערך 100 150 שנה. זה לא ראשונים, יש כללי פסיקה, גם הרב פלאג'י כתב ראיות לדעתו מסברא, ת"ח לא חייב לקבל דבריו. זה דרכה של תורה כמו כל דור ודור, וכמו שהרב עובדיה עוד בצעירותו ואני מדגיש צעירותו חלק על גדולים שהבין אחרת
 
גם וגם. הוא לא מחויב למה שכותב פוסק לפני ערך 100 150 שנה. זה לא ראשונים, יש כללי פסיקה, גם הרב פלאג'י כתב ראיות לדעתו מסברא, ת"ח לא חייב לקבל דבריו. זה דרכה של תורה כמו כל דור ודור, וכמו שהרב עובדיה עוד בצעירותו ואני מדגיש צעירותו חלק על גדולים שהבין אחרת
שיענו, בכבוד!
 
יענו יענו אל תדאג, תזכור כלל כל חייך, התורה לא שייכת ונקבעת בשמיים לפי כל אחד שמצטטים אותו. כמו שהרב עובדיה ידע להביא ראיה מגדולים מסויימים ידע גם לחלוק עליהם כשצריך אין בתורה מונפול ובעל הבית ואפילו בכללי פסיקה יש וויכוחים . תחפש באוצר החכמה יישובים לכלי נגינה ובטוח שתמצא. אגב אתן לך טעימה, אחד מה"סברות" שזה נדמה לרפורמים. יבוא רב בימינו ויגיד לך שלדעתו זה לא דומה אליהם ולא מכוונים אליהם ולא אכפת לו בכלל מה עושים, ופה זה נגמר והופך להיות מותר, אני לא צריך להוכיח יותר מזה שאוסר וכותב דומה לזה או לזה, הוא אומר אני חושש לרפורמה ואני אומר שאני לא חושש, ראית איך זה נפטר בקלות. ר פלוני חייש למיעוטא ור פלוני לא. פשוט מאד
 
יענו יענו אל תדאג, תזכור כלל כל חייך, התורה לא שייכת ונקבעת בשמיים לפי כל אחד שמצטטים אותו. כמו שהרב עובדיה ידע הלביא ראיה מגודדלים מסויימים ידע גם לחלוק עליהם כשצריך אין בתורה מונפול ובעל הבית ואפילו בכללי פסיקה יש וויכוחים . תחפש ברוצר החכמה יישובים לכלי נגינה ובטוח שתמצא. אגב אתן לך טעימה, אחד מה"סברות" שזה נדמה לרפורמים. יבוא רק בימינו ויגיד לך שלדעתו זה לא דומה אליהם ולא מכוונים אליהם ולא אכפת לו בכלל מה עושים, ופה ה נגמר והופך להיות מותר, אני לא צריך להוכיח יותר מזה שאוסר וכותב דומה לזה או לזה, הוא אומר אני חושש לרפורמה ואני אומר שאני לא חושש, ראית את זה נפטר בקלות. ר פלוני חייש למיעוטא ור פלוני לא. פשוט מאד
אל תדבר בלי לדעת מה אתה כותב -
איפה מהרח"פ כותב שזה דומה לרפורמים? אין זה טעמו כלל.
לכן באמת עדיף "שאל תוכיח יותר", וד"ל.
 
בכלל לא אמרתי שזה הרב פלאג'י מה אתה קופץ?!?! אמרתי לך אחד מהטעמים של האוסרים כמו החתס מה פרצת עליך פרץ... אף לא חייב לקבל פסיקתם , כנראה אתה חושב שאם אני יתחיל לצטט ספרים זה הופך להיות אמת, וכל הציטוטים האלה אני חייב לקבל אותם ? מי קבע את זה כל עוד אין לך מקור בתלמוד ואפילו יהיה לך אם לדעתי זה לא דומה אתה לצעוק עד מחר.
 
יעיין כבוד הרב יעקב בתשובת מרנא אבי התעודה הגאון רבינו חיים פלאג'י זיע"א ועכו"י אמן בלב חיים ב,ט ויראה מענה לכל טענותיו.
לא ראיתי עדיין, אך אני מצטרף להרב עידן,
וגם זאת צריך לדעת כי גם המגבעות שאנו חובשים לראשנו, אנו ורבותינו, הולדתו שלא בקדושה שבא מהגויים והמשכילים, נו אז מה נעשה. אלא דור דור ודורשיו.
 
לא ראיתי עדיין, אך אני מצטרף להרב עידן,
וגם זאת צריך לדעת כי גם המגבעות שאנו חובשים לראשנו, אנו ורבותינו, הולדתו שלא בקדושה שבא מהגויים והמשכילים, נו אז מה נעשה. אלא דור דור ודורשיו.
כיצד זה שכבודו לא ראה, וכבר מצטרף להח"ר עידן?
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון