נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.
יש הסרטה שמרן הראש"ל שליט"א אומר שמרן זיע"א אכל היתר מכירה מידי שמיטה. יש לך בן תורה יותר גדול ממרן זיע"א?מישהו יכול להעלות ראיה כלשהי בין כתובה ובין מצולמת שמו"ר הראש"לצ הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א, התיר היתר מכירה גם לבני תורה ואברכים???
תודה מראש ומועדים לשמחה.
מפורסם! וגם אני אוכל היתר מכירה וכן נוהגים הרבה ירא"ש.יש הסרטה שמרן הראש"ל שליט"א אומר שמרן זיע"א אכל היתר מכירה מידי שמיטה. יש לך בן תורה יותר גדול ממרן זיע"א?
אין לנו אלא תורה שבכתב שמיבי"א מבואר שההיתר הוא מרווח ולכתחילה, וכ"ה בילקו"י הנ"ל.[אך גם בזה יש שטוענים שתלוי באלו שנים מדובר ולא נהג כן בפשיטות כל חייו.
וכנראה אין מי שיודע האמת והוריד אותה עמו אלי קבר!
מרן הראש"ל שליט"א דיבר ע"ז בשמיטה קודמת והיינו אחרי כל השמיטות שהיו בחיי מרן זיע"א.מפורסם! וגם אני אוכל היתר מכירה וכן נוהגים הרבה ירא"ש.
[אך גם בזה יש שטוענים שתלוי באלו שנים מדובר ולא נהג כן בפשיטות כל חייו.
וכנראה אין מי שיודע האמת והוריד אותה עמו אלי קבר!]
כל דברי הרב איש תם, אמייתים ונכונים, לכל מי שרואה בספרי מרן זיע"א ויבדלחט"א מרן שליט"אמרן הראש"ל שליט"א דיבר ע"ז בשמיטה קודמת והיינו אחרי כל השמיטות שהיו בחיי מרן זיע"א.
הדברים פשוטים לכל המעיין בספריו וכתביו שרק חיזק היתר זה יותר עם המשך השנים, ואם בשנים קדומות שלא הרחיב לבסס את ההיתר כבשנים מאוחרות אכל, כ"ש שלא נמנע מכך בשנים מאוחרות אחר שביסס היתר זה וכתב שאפשר לאוכלו "לכתחילה".
(אלא שייתכן שלא הזדמן לו בשנים המאוחרות לאכול, אך לא כעיקרון, צא וראה מה אמר על המחמירים בהסרטות).
זה לא חזרה בע"פ, פירסם ע"ז תשובה בקובץ ויען שמואל, ואחרי פטירתו הדפיסוה ביחו"ד ח"ז.אז מה שחזר בו בע"פ [ע"פ הגר"א בוטבול ובנו מרן הראש"ל] אין לנו לקבל זאת???
כמו למשל ברכת ק"ש שעהמ"ט שאין לברך בשופי אחר חצות וכמו שכ' בחזו"ע (ע"פ זכרוני זו מסקנתו שם, ואם שגיתי איתי תלין)
נפלא ביותר,זה לא חזרה בע"פ, פירסם ע"ז תשובה בקובץ ויען שמואל, ואחרי פטירתו הדפיסוה ביחו"ד ח"ז.
מצורף.נפלא ביותר,
אתה יכול להעלות את זה כאן?
זה לשון מרן זיע''א בשו"ת יביע אומר [חלק י סוף חלק יורה דעה סימן נח]:אין לנו אלא תורה שבכתב שמיבי"א מבואר שההיתר הוא מרווח ולכתחילה, וכ"ה בילקו"י הנ"ל.
כבודו יעיין ביחוה דעת ח''ז ששם מרן הרב כתב להדיא לברך בשופי אף אחר חצות, ואין זו רק שמועהאז מה שחזר בו בע"פ [ע"פ הגר"א בוטבול ובנו מרן הראש"ל] אין לנו לקבל זאת???
כמו למשל ברכת ק"ש שעהמ"ט שאין לברך בשופי אחר חצות וכמו שכ' בחזו"ע (ע"פ זכרוני זו מסקנתו שם, ואם שגיתי איתי תלין)