נ"ל משום שבסוף פרק יש נוחלין מדבר בענין אם הניח בנים גדולים וקטנים או בנות גדולות וקטנות חולקין בשוה התחיל פרק חדש שבו לא חולקין בשוה שהבנות ניזונות על הבניםפרק יש נוחלין ופרק מי שמת שניהם מיירי בעניני ירושה.
מדוע חילקם רבינו הקדוש לשני פרקים.
נ"ל משום שבסוף פרק יש נוחלין מדבר בענין אם הניח בנים גדולים וקטנים או בנות גדולות וקטנות חולקין בשוה התחיל פרק חדש שבו לא חולקין בשוה שהבנות ניזונות על הבניםפרק יש נוחלין ופרק מי שמת שניהם מיירי בעניני ירושה.
מדוע חילקם רבינו הקדוש לשני פרקים.
פלא נשגבה דצייר ט"ו בניסן שהוא יום טוב (נימוקי חיים)בבא בתרא קנז:
רשב״ם ד״ה המוקדמים - שנכתבו ביום ט"ו בניסן וכו׳
לכאורה תמוה, הרי אסור לכתוב ביו״ט ומדוע נקט הרשב״ם ט״ו בניסן דוקא
ולכאורה תמוה שהרי רבי סידר המשניות ומה דאפקוהו ועיילוהו לרבי ירמיה כו' הוא בגמרא וצ"ע
קרדיט המענייניםהגימיק של כולל אשמורת במודיעין עילית לרגל התחלת לימוד מסכת סנהדרין בדף היומי. מי שלא סיים ב"ב - זה הזמן להצטרף לסנהדרין.
הצג קובץ מצורף 29253
לא.קרדיט המעניינים
וברשב"םנמצא לאחד בין שטרותיו שטרו של יוסף בן שמעון פרוע שטרות שניהן פרועין כיצד יעשו ישלשו ואם היו משולשין יכתבו סימן ואם היו מסומנין יכתבו כהן:
תמוה לי מאוד מדוע קודם כותבים את הסימן - נראות חיצונית (דבר שיכול להשתנות, וגם לכתוב גוץ כמ שכותב ברשב"ם מאוד תמוה בעיני) ורק אם הם דומים כותבין כהן או לוי והרי כהן או לוי הוי יותר סימן.יכתבו סימן - יוסף בן שמעון שהוא גוץ או לבן או גיחור לוה מיוסף בן שמעון שהוא ארוך או שחור