עיני ישראל
Well-known member
אין לי את זה לידי, אבל עכשיו אני נזכר ששרפו את ביתו של הגאון רבי רפאל שפירא שהנצי"ב מינה אותו להיות ראש ישיבה. ואז אמר הנצי"ב כי מי שעשה את זה ימות השנה שיראו שיש אלוקים בישראל ואכן כך קרה.אפשר צילום אם יש? תודה
אין לי את זה לידי, אבל עכשיו אני נזכר ששרפו את ביתו של הגאון רבי רפאל שפירא שהנצי"ב מינה אותו להיות ראש ישיבה. ואז אמר הנצי"ב כי מי שעשה את זה ימות השנה שיראו שיש אלוקים בישראל ואכן כך קרה.אפשר צילום אם יש? תודה
אני רק חותר להראות את השוני התהומי שיש בין הקהילות, ומה שבשביל צד אחד זה נקרא "לחפש בגרביים" לצד השני זה נורא נראות ...ולהיכן אתה חותר, לבזות את מרן ולומר שהיה חריף ותקיף...
אם משני משפטים שהרב אמר, אתה מסיק שאפשר להבין מתוכם שהרב היה חריף ותקיף,לבזות את מרן ולומר שהיה חריף ותקיף...
תראה מרן הוא נראה לי היחיד שידע את כל ספרי החזו"א בע"פ ולמד אותם כמו שצריך בעיון מקיף ולא בידיעה שטחית של אברכים שאולי יודעים כמה עמודים וסימנים בחזו"א, מרן היה בזמנו של החזו"א והכיר אותו, ידע אותו, ומה הסיק מרן? שבספריו ובדרכו אינו הולך על עיקר הדין, אלא הוא יותר חומרות, ושמדבר בשפה לבעלי בתים הסביר להם בצורה כזאת, הבעיה היא כזאת שאותם שעשו עליו מחלוקת לא פתחו את ספריו מעולם ולא ישבו איתו ושוחחו איתו, אלא מיד החרימו, וזה דרך הלא טובה מאז ומעולם בארצות אשכנז שמיד מחרימים מבלי לבדוק ולברר ולשאול וליישב את ההידורים, הרי מרן לא סתם מסר שיעורים לבעלי בתים, מהבעלי בתים האלה צמחו אדירי תורה, ומרן ידע את הפונטיציאל ואיפה כדאי להשקיע, אלא שהבעלי בתים של פעם סלדו מהאברכים משום שחשבו שכל הזמן הם מחמירים ומחפשים חומרות, ולזה הסביר להם מרן שלא זו הדרך הממוצעת העיקר זה הכח היתרא שהוא עדיף, ורק מי שמחפש להחמיר ימצא את החומרות בספרי מרן החזו"א.אני רק חותר להראות את השוני התהומי שיש בין הקהילות, ומה שבשביל צד אחד זה נקרא "לחפש בגרביים" לצד השני זה נורא נראות ...
למה שלצד אחד "זה לא נקרא רבותינו הקדמונים", לצד השני זה פתח גדול למחלוקת נוראה ועצומה.
אתה בהחלט יכול להיות באחד הצדדים, וגם לא להבין איך קיים צד אחר.
אבל מה לעשות שהוא קיים !
האמת, אני לא יודע מה מרן זצ"ל אמר שם, אבל דבר אחד אני יכול להגיד לך משהו שלא קשור לזה, פעם אחת היה מרן בבניני אומה ושרו לו הבני תורה לכבודו, אני הייתי שם, המיקרופון היה פתוח, ושמעו את מרן לוחש ומדבר לעצמו: "עובדיה יוסף - עפר ואפר"... כמה פעמים חזר על זה... הבעיה שאת זה לא שומעים... מחפשים לשמוע דברים אחרים, שמרן אמר בבניני האומה... ורק משפטים אחרים שומעים...משפט כזה כמו שנאמר אז, אמנם הוא לא על רבותינו הקדמונים, אבל הוא כולל את כל בני העדה האשכנזית, ולהרגשתם, אני מדגיש, להרגשתם, הוא מבהיל עד עמקי הנפש !!!
ובפרט שנאמר בפורום של אלפי בני אדם !!!
אני לא יודע אם אתה מצליח לנחש היכן אני נמצא,
וגם אני לא יודע מי למד יותר בתורתו של מרן, אני או אתה,
אבל שיהיה.
עוד הפעם אתה הולך למקום אחר,תראה מרן הוא נראה לי היחיד שידע את כל ספרי החזו"א בע"פ ולמד אותם כמו שצריך בעיון מקיף ולא בידיעה שטחית של אברכים שאולי יודעים כמה עמודים וסימנים בחזו"א, מרן היה בזמנו של החזו"א והכיר אותו, ידע אותו, ומה הסיק מרן? שבספריו ובדרכו אינו הולך על עיקר הדין, אלא הוא יותר חומרות, ושמדבר בשפה לבעלי בתים הסביר להם בצורה כזאת, הבעיה היא כזאת שאותם שעשו עליו מחלוקת לא פתחו את ספריו מעולם ולא ישבו איתו ושוחחו איתו, אלא מיד החרימו, וזה דרך הלא טובה מאז ומעולם בארצות אשכנז שמיד מחרימים מבלי לבדוק ולברר ולשאול וליישב את ההידורים, הרי מרן לא סתם מסר שיעורים לבעלי בתים, מהבעלי בתים האלה צמחו אדירי תורה, ומרן ידע את הפונטיציאל ואיפה כדאי להשקיע, אלא שהבעלי בתים של פעם סלדו מהאברכים משום שחשבו שכל הזמן הם מחמירים ומחפשים חומרות, ולזה הסביר להם מרן שלא זו הדרך הממוצעת העיקר זה הכח היתרא שהוא עדיף, ורק מי שמחפש להחמיר ימצא את החומרות בספרי מרן החזו"א.
לא רציתי, התחמקתי, אבל לא נורא -אבל אגב אני לא יודע מה אמר לו אבל אם זה משפט שפגע בו,
לא לזו הייתה כוונתי, וכאמור,ופעם שהיה מרן זי"ע בת"ת עשו ממנו כדורגל בתור משחק, ועד סוף ימיו זכר את זה, וקרא לאחד מהתלמידים לביתו ואמר לו אני מוחל לך על מה שעשית לי אבל רציתי להזמין אותך שתדע שאתם עשיתם ממני כדורגל ומה יצא ממני בסוף... ומה יצא ממכם.
בכל דבריך אתה מנסה לרצות ליטאי שנפגע ממרן... שרובא דרובא בודאי לא נפגעו מזה... כי זה לא קללה, רק מליצה חמה בתורת בדיחה... כי גם האשכנזים קוראים לספרדים "פרענקייים", ו"צפרדעים" (אחד מענקי וגדולי הדור הקודם כך אמר על הספרדים) ואני בעצמי ספגתי כמה פעמים משפטים מעליבים כאלה... אז בא אל תרחם על הכבשה המסכנה... ובמקום זה תנסה לנסות לדון לכף זכות את מרן שלא סתם אמר עליו כך (בגלל מה שעשה לבנו בישיבה...) וכולם יודעים את רק הדברים שאמר מרן בבניני האומה אבל לא יודעים מה אומר אותו ראש העיר לבנו הראש"ל שליט"א...עוד הפעם אתה הולך למקום אחר,
אני לא בא להמעיט מגדולתו של מרן זיע"א חס ושלום, אני רק בא להבליט את שוני המנטליות ותו לא מידי,
רק להסביר מה קרה להם ...
לא רציתי, התחמקתי, אבל לא נורא -
הרב אמר לו מול כולם "אף על פי שאשכנזי הוא ישראל הוא"
פגשתי כמה ימים אח"כ אשכנזי שמאוד נפגע, גדול הדור רמז עליו כאילו הוא אינו ישראל !!
אתה מבין לאיפה הוא לקח את זה, אתה קולט איך הוא הצליח להוציא דברים מהקשרם !!!
אבל בכל זאת, מי שבא מפלנטה אחרת לגמרי, לא מתבקש ממנו שיבין אחרת,
בכל זאת פשטם של דברים כך הוא!!!
ועוד הפעם -
לא לזו הייתה כוונתי, וכאמור,
מי שעשה מעשים לא ראויים, יתן על זה את הדין,
אבל תסכים איתי שאותו אברך שנפגע כל כך, אם הוא יחליט שקשה לו ללמוד עוד בספרים של הרב, א"א כל כך לבוא אליו בטענות,
באמת כואב לו.
מרן אמר לו את המשפט הזה בחיבה גדולה ועצומה, הוא נתן לו כזו סתירת חיבה,ובמקום זה תנסה לנסות לדון לכף זכות את מרן שלא סתם אמר עליו כך
לא מסכיםובזה מחילה מכת"ר טעית
אהה... גם הליטאים אומרים כל הזמן לספרדים בישיבות אתה לא מהפרענקים האלה, אתה ישיבע בוחר משלנו, אני שמעתי את זה עשרות פעמים, זה לא פגיעה....... זה ועוד איך פגיעה.מרן אמר לו את המשפט הזה בחיבה גדולה ועצומה, הוא נתן לו כזו סתירת חיבה,
כל מי שהיה שם פשוט קינא מהקרבה שר' אורי זכה בה באותו רגע,
הוא התכוון לומר לו אתה לא כמו כולם, אתה משהו מיוחד !!
תשאל את מי שהיה שם !
אז בבקשה תתחיל לדבר גם על משה רבינו ע"ה שכעס וכו' שזה היה בגלל המנטליות שלו.... למה לא?? כי זה משה רבינו נכון? אותו דבר מרן זי"ע שהיה משה רבינו של הדור, דור דור ודורשיו... ודו"קלא מסכים
ותל"מ
אז אתה מבין את מי שנפגע מהמשפט הזה?אהה... גם הליטאים אומרים כל הזמן לספרדים בישיבות אתה לא מהפרענקים האלה, אתה ישיבע בוחר משלנו, אני שמעתי את זה עשרות פעמים, זה לא פגיעה....... זה ועוד איך פגיעה.
מי שנפגע נפגע וזה מגיע לו בגלל שמסתמא הוא גם פגע בספרדים וקרה להם פרענקים, אין אשכנזי שלא הוציא מפה שלו משפט כזה, אולי החזון איש הקדוש... אבל תלך היום ותשמע את זה אפי' מראשי ישיבות גדולים... ואף אחד לא מוחה.. אבל מה שברור לי בלי ספק ואתה יכול לשאול שהרבה לא נפגעו כי הרבה הכירו את מרן טוב מאד... ואותו דבר לגבי הפרענקים שפעם היו נפגעים מזה אבל היום קלטו שזה השפה...אז אתה מבין את מי שנפגע מהמשפט הזה?
אתה חושב שבאתי להתנצח איתך ממש לא, רק באתי להסביר שאתה ואני קטנים מאד מאד בשביל להבין כל דיבור שיצא מפיו של מרן זי"ע, וצריך לחשוב 20 פעם בשביל להוציא מילה שלא במקום על גדולי ישראל, זה מה שבאתי לעשות, ולכן אתה סתם כועס... בהצלחה שבת שלוםעוד הפעם אתה לוקח את השיחה למחוזות אחרים,
כל טוב.
אני כועס כמוך :-)סתם כועס...